بازدید مرتضی بانک مشاور رئیس‌جمهور از پروژه ترمینال جدید فرودگاه کیش
بازدید مرتضی بانک مشاور رئیس‌جمهور از پروژه ترمینال جدید فرودگاه کیش

[ad_1] مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ادامه سفر به منطقه آزاد کیش از پروژه ترمینال جدید فرودگاه بین المللی جزیره کیش بازدید کرد. به گزارش اخبار آزاد مناطق، این ترمینال پس از بهره‌برداری؛ ظرفیت پذیرش بیش از ۴میلیون مسافر در سال را دارد. افزایش ظرفیت پذیرش مسافر در فرودگاه […]

[ad_1]

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ادامه سفر به منطقه آزاد کیش از پروژه ترمینال جدید فرودگاه بین المللی جزیره کیش بازدید کرد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، این ترمینال پس از بهره‌برداری؛ ظرفیت پذیرش بیش از ۴میلیون مسافر در سال را دارد.

افزایش ظرفیت پذیرش مسافر در فرودگاه بین‌المللی کیش یکی از مهم‌ترین اقدامات زیرساختی در جهت توسعه گردشگری در این منطقه است.

این پایانه که پس از فرودگاه امام خمینی‌(ره) دومین پایانه بزرگ فرودگاهی کشور است با مساحت ۳۷۶۰مترمربع ظرفیت پذیرش سالانه گردشگران در جزیره کیش را به ۴میلیون و ۴۰۰هزار گردشگر افزایش خواهد داد.

پایانه فرودگاه بین‌المللی کیش از لحظ بزرگی دهانه پایانه و پوشش سه لایه سقف، بزرگترین نمونه طراحی و اجرا شده در خاورمیانه است. اسکلت و سازه این بنا فلزی است و وزن کل سازه‌های فلزی آن ۱۰هزار تن است. پوشش سقف این پایانه با توجه به بزرگی ابعاد دهانه‌های پایانه (فواصل ستون‌های بتنی) از نوع سقف سازه فضا کار انتخاب شده است.

پوسته اصلی این پایانه از ۸ماژول موازی بهم پیوسته تشکیل شده و شامل سقف اصلی، عناصر باربر اصلی ستون‌های بتنی و پوشش پیرامونی با نمای شیشه‌ای است. ورودی پایانه شامل ۸درب اصلی جهت ورود و خروج به داخل سالن و ۶گیت خروجی می‌باشد. ۶پل هوایی (ایربریج) برای سوار و پیاده شدن مسافران تعبیه شده که ۲دستگاه آن قابلیت اتصال به هواپیماهای پهن پیکر مانند ایرباسA380 را داراست.

۲۲کانتر یا پیشخوان هم برای پروازهای داخلی و ۱۲کانتر نیز برای پروازهای خارجی پیش‌بینی شده است.

دروازه یا گیت‌های بازرسی مسافران و گذرنامه، سالن ترانزیت، رستوران به مساحت ۳۳۰۰مترمربع، ۳بخش تحویل بار مسافران پروازهای داخلی و ۲بخش برای پروازهای خارجی، ۵تسمه نقاله جابجایی بار مجهز به سیستم‌های لازم برای کنترل و انتقال بارهای خارج از اندازه، تعداد ۱۵دستگاه پله برقی و ۱۲دستگاه آسانسور که ۲دستگاه آن قابلیت حمل برانکارد را دارد، از دیگر بخش‌ها و امکانات پایانه جدید فرودگاه بین‌المللی کیش است.

نوشته بازدید مرتضی بانک مشاور رئیس‌جمهور از پروژه ترمینال جدید فرودگاه کیش اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.

[ad_2]

Source link