بازگشایی دفاتر اتحادیه اروپا به تسهیل روابط کمک می‌کند/ اتحادیه اروپا رویکرد استعماری ندارد :: خبرگزاری خانه ملت
بازگشایی دفاتر اتحادیه اروپا به تسهیل روابط کمک می‌کند/ اتحادیه اروپا رویکرد استعماری ندارد :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] جلال میرزایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن اشاره به موضوع بازگشایی دفاتر اتحادیه اروپا در کشورمان گفت:ایجاد دفاتر اتحادیه اروپا موضوع مثبتی است؛جدا از این که هر دولت اروپایی به دنبال منافع خاص خود است؛اتحادیه اروپا  و کشورهای اتحادیه نیز به دنبال ایجاد دفاتر مستقل اتحادیه اروپا هستند. وی افزود:کشور […]

[ad_1]

جلال میرزایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن اشاره به موضوع بازگشایی دفاتر اتحادیه اروپا در کشورمان گفت:ایجاد دفاتر اتحادیه اروپا موضوع مثبتی است؛جدا از این که هر دولت اروپایی به دنبال منافع خاص خود است؛اتحادیه اروپا  و کشورهای اتحادیه نیز به دنبال ایجاد دفاتر مستقل اتحادیه اروپا هستند.

وی افزود:کشور ما با ایجاد رابطه مشکلی ندارد،در مذاکراتی که با اروپایی ها داریم؛اغلب با کمیسیون روابط خارجی اروپا در ارتباط بوده و جلسه برگزار می‌کنیم و این کمیسیون هم  با سایر قسمت ها جلسات را هماهنگ می‌کند. این دفتر نماد اتحادیه اروپا است نه دولت های عضو.

نماینده مردم ایلام،ایوان و چرداول در مجلس با بیان اینکه بازگشایی دفاتر اتحادیه اروپا به بهبود روابط و تسهیل روابط ما با اتحادیه اروپا کمک می‌کند،ادامه داد:اتحادیه اروپا هم متکی به کشور خاصی نیست.

 

بیشتر بخوانید:

 

میرزایی با بیان اینکه اتحادیه اروپا رویکرد استعماری ندارد،ادامه داد:درست است که برخی کشورها مانند آلمان و فرانسه در اتحادیه اروپا قدرت بیشتری دارند؛ولی اتحادیه اروپا رویکرد استعماری ندارد؛ضمن اینکه در مقایسه با آمریکایی ها رویکردش برای حل مسائل بهتر است،مخصوصا آمریکا با حضور ترامپ.

دشمنان جمهوری اسلامی هرگز بیکار نمی نشینند

عضوکمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی،اروپایی ها درمسایل حقوق بشری و موضوع استفاده از سلاح های هسته ای دغدغه هایی را دارند،افزود:ارتباطات با این کشورها،برگزاری  نشست ها و رفت و آمد با اروپایی ها و خود سازمان‌های اتحادیه اروپایی،باعث می شود نگرش های منفی  نسبت به کشورمان تسهیل  شود.هرچه این فاصله بیشتر باشد ابهامات هم بیشتر است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه می دانیم دشمنان جمهوری اسلامی هرگز بیکار نمی نشینند،تاکید کرد: دشمنان سعی می کنند در ابتدا به دنبال مردم اروپا بروند و افکار عمومی را تحریک کنند و تصویر بسیار ناشایستی از کشور ما شکل دهند؛ این باعث می‌شود که فشاری توسط افکار عمومی به دولت ها و سازمان های اتحادیه اروپا وارد شود و اغلب آنها اقداماتی را علیه ما انجام می دهند.

میرزایی ادامه اد:هرچقدر ما نزدیک تر بشویم و روابط را فعال تر کنیم از دیپلماسی عمومی استفاده کنیم،ضمن اینکه دیپلماسی رسمی هم باید فعال‌تر شود این کمک می‌کند که نگاه منفی که به ما وجود دارد،حذف شود.

مبنای ارتباط را براساس بدگمانی و سوءظن نگذاریم

عضوکمیسیون انرژی مجلس  با اشاره به موضوع نگاه امنیتی به بازگشایی اتحادیه دفاتر اتحادیه اروپا در کشور تاکید کرد:در هر حال احتمال دارد که هر سفارتخانه یکی دو نفر از سازمان‌های امنیتی آن کشورها باشند،آنها برای حفظ منافع خود در کشورهایی که رابطه دارند؛تحولات این کشورها را رصد می‌کنند؛کشورها را از لحاظ امنیتی،اقتصادی و فرهنگی رصد می‌کنند و شکاف های فرهنگی داخل این کشورها را پیگیری می کنند؛ تحولات آتی را پیش بینی کرده و متناسب با تحولاتی این کشورها دارند رفتارها و  سیاست های شان را تغییر می دهند و تدوین می کنند؛اینها امری طبیعی است ما هم در سایر کشورها باید این کار را انجام دهیم.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید مبنای ارتباط را براساس بدگمانی و سوءظن بگذاریم،تاکید کرد:نمی توان گفت که از آنجا که به برخی کشورها  سوءظن داریم نباید به سمت رابطه برویم،این موضوع کمکی به حفظ منافع ملی کشور و توسعه روابط نمی کند؛ضمن اینکه ما در بیان اظهاراتمان باید دقت کنیم با اظهارات شتابزده و مواضع  صوری و شعاری کمکی به مثلث آمریکا ،اسرائیل و آمریکا نکنیم./

پایان پیام

 

[ad_2]

Source link