بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا با هدف گسترش روابط اقتصادی باشد :: خبرگزاری خانه ملت
بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا با هدف گسترش روابط اقتصادی باشد :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] سیدحسن حسینی شاهرودی درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن اشاره به موضوع بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا درتهران گفت:توسعه روابط دیپلماتیک اگر ساختارمند،ضابطه‌مند و هدفمند باشد بسیار خوب است. وی افزود:ما تاکنون نتوانستیم خیلی از رابطه دیپلماتیک و دیپلماسی سیاسی مان به منافع اقتصادی که دیپلماسی اقتصادی باشد دست پیدا کنیم. بیشتر […]

[ad_1]

سیدحسن حسینی شاهرودی درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن اشاره به موضوع بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا درتهران گفت:توسعه روابط دیپلماتیک اگر ساختارمند،ضابطه‌مند و هدفمند باشد بسیار خوب است.

وی افزود:ما تاکنون نتوانستیم خیلی از رابطه دیپلماتیک و دیپلماسی سیاسی مان به منافع اقتصادی که دیپلماسی اقتصادی باشد دست پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید:

 

بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا با  هدف گسترش روابط اقتصادی باشد

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس تاکید کرد:اگر بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا با  هدف گسترش روابط اقتصادی باشد و در این زمینه توفیق داشته باشیم؛خوب است و در غیر این صورت صرفاً دیپلماسی مشکل گشا نیست، در واقع چراغ سبز نشان دادن است و ما عملاً اقدامی انجام نداده ایم.

حسینی شاهرودی در پاسخ به اینکه آیا وجود سفارتخانه ها برای این امر کافی نیست،ادامه داد:دفتر اتحادیه اروپا می‌تواند هماهنگ‌کننده همه کشورهای عضو باشد و وقتی صحبتی را درباره  ایران بیان می‌کند و تعهدی را بدهد؛این تعهد متوجه تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواهد شد،اما مشروط به اینکه درحد مذاکره و دیپلماسی سیاسی باقی نماند و به منافع اقتصادی ما هم برسد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه به این موضوع برخی افراد نگاه امنیتی دارند،تاکید کرد:در سفارتخانه ها ممکن است مامور امنیتی و مسئول امنیتی وجود داشته باشد و مسئولی وجود دارد که جمع آوری اطلاعات بکند و این جمع آوری اطلاعات حداقل‌هایی است که در وزارتخانه در خصوص این کشور هدف انجام می دهند.

حسینی شاهرودی ادامه داد: این جمع آوری اطلاعات در سفارت خانه ها ممکن است به جاسوسی و لطمه زدن به منافع ما بیانجامد و یا می‌تواند با این هدف انجام شود که آنها نسبت به کشور ما و مسائل فرهنگی،اجتماعی و اقتصادی شناخت پیدا کنند و به تعامل کشور در حوزه های فرهنگی،اجتماعی و اقتصادی کمک کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: این موضوع در هردوصورت صادق است و ممکن است این جمع آوری اطلاعات می تواند نگاه مثبت داشته باشد و هم نگاه منفی؛ و طبیعتاً اتحادیه اروپا هم می تواند مانند یک سفارت خانه برای ما نقش مثبت و یا نقش منفی را ایفا کنند./

پایان پیام

 

[ad_2]

Source link