به گزارش اخباربانک به نقل از ایسنا، مهدی همتی مقدم در مورد سرانجام ۹۱۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه خط ۶ و ۷ مترو که نزد بانک آینده مانده است، گفت: از ۳۱ تیرماه سال گذشته ۹۱۰ میلیارد تومان بهای اوراق مشارکت فروخته شده، نزد این بانک مانده است و متاسفانه هنوز به شهرداری […]
به گزارش اخباربانک به نقل از ایسنا، مهدی همتی مقدم در مورد سرانجام ۹۱۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه خط ۶ و ۷ مترو که نزد بانک آینده مانده است، گفت: از ۳۱ تیرماه سال گذشته ۹۱۰ میلیارد تومان بهای اوراق مشارکت فروخته شده، نزد این بانک مانده است و متاسفانه هنوز به شهرداری تحویل داده نشده است.
وی با بیان اینکه این اوراق برای توسعه مترو در خطوط ۶ و ۷ مترو عرضه شده است و براساس قانون باید بهای آن بلافاصله بعد از فروش، به حساب ناشر که شهرداری تهران است، واریز می شد، گفت: بیش از ده ماه از فروش اوراق مشارکت خط ۶ و ۷ مترو گذشته اما هنوز حتی یک ریال از بهای این اوراق به حساب شهرداری واریز نشده است. مشاور اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت حمل و نقل شهرداری تهران افزود: این اوراق متعلق به مصوبه سال ۹۷شورای شهر تهران برای انتشار ۱۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت است که انتشار این اوراق به دو قسمت تقسیم شد و دو بانک عامل برای انتشار این اوراق در نظر گرفته شدهاند که در قسمت اول ۳۹۰ میلیارد تومان توسط بانک صنعت و معدن منتشر شد و در اواخر مهر ماه سال گذشته به مترو تزریق شد؛ اما قسمت اصلی این اوراق ۹۱۰ میلیارد تومان بود که بانک آینده به عنوان بانک عامل شناخته شد که متاسفانه بر خلاف بخشنامه بانک مرکزی، مسئولان این بانک هنوز آن را پرداخت نمیکنند. همتی مقدم با بیان اینکه اخیرا در مذاکراتی که مدیرعامل بانک آینده با شهردار تهران داشتهایم از ما خواسته شد که شماره حساب بدهیم تا پول اوراق را واریز کنند اما با اینکه دو هفته از این موضوع گذشته، هنوز واریزی نداشتند، ادامه داد: با توجه به اینکه این روزها پول هزینه فرصت زیادی دارد، به نظر می رسد بانک در نظر دارد این پول را دیرتر بدهد؛ اما با توجه به مصالح شهر و توافقات اخیر میبایست این اقدام هرچه سریعتر انجام شود تا بتوانیم نسبت به توسعه مترو اقدام کنیم. وی با بیان اینکه اگر در موعد مقرر این پول واریز می شد؛ میتوانستیم شاهد افتتاح ۹ ایستگاه جدید و بیش از ۱۰کیلومتر مترو در تهران باشیم، ادامه داد: حتی میتوانستیم پیش پرداخت قرار داد ۲۱۰ واگن را نیز پرداخت کنیم و این رفتار سلیقهای بانک آینده قطعا به ضرر مردم شهر بوده و امید است هر چه سریعتر این پول را به شهرداری تهران بدهند تا بتوانیم توسعه خط شش و هفت مترو را سرعت ببخشیم. |