بانک مرکزی صلاحیت عضو هیات مدیره بانک شهر را رد کرد
بانک مرکزی صلاحیت عضو هیات مدیره بانک شهر را رد کرد

صلاحیت حرفه‌ای سید علی حسینی برای عضویت در هیات مدیره بانک شهر از سوی بانک مرکزی تایید نشد. سید علی حسینی مهرماه سال جاری برای تایید صلاحیت حرفه‌ای از سوی بانک شهر به بانک مرکزی معرفی شده بود. بانک مرکزی به درخواست بانک شهر چنین نوشته است: “دارا بودن دستکم ۱۰ سال سابقه در زمینه […]

صلاحیت حرفه‌ای سید علی حسینی برای عضویت در هیات مدیره بانک شهر از سوی بانک مرکزی تایید نشد. سید علی حسینی مهرماه سال جاری برای تایید صلاحیت حرفه‌ای از سوی بانک شهر به بانک مرکزی معرفی شده بود.

بانک مرکزی به درخواست بانک شهر چنین نوشته است: “دارا بودن دستکم ۱۰ سال سابقه در زمینه مالی، بانکی و بازرگانی برای مدیرعامل، قائم مقام و اعضای هیات مدیره امری ضروری است که با عنایت به مستندات دریافتی،سید علی حسینی فاقد شرایط مذبور است.”

پیشتر پیروز حناچی، شهردار تهران، در نامه‌ای خطاب به احمد درخشنده، مدیر عامل بانک شهر، ضمن معرفی شهرداری تهران به عنوان یکی از سهامداران بانک شهر، سید علی حسینی را برای تصدی سمت عضو هیات مدیره آن بانک معرفی کرده بود.

گفته می‌شود سید علی حسینی قبل از اینکه تاییدیه اش از بانک مرکزی بیاید در جلسات بانک مرکزی حضور می یافته و طبق شنیده‌ها این حضور همچنان ادامه دارد.

جالب‌تر اینکه با وجود عدم احراز صلاحیت حرفه‌ای او از سوی بانک مرکزی، وی، در اواخر دیماه سال جاری در گفتگو با رسانه ها خود را به عنوان عضو هیات مدیره بانک شهر جا زده است!

وی اخیرا در یکی از گفتگوهای رسانه ای با عنوان عضو هیات مدیره بانک شهر، اظهارات قابل تاملی درباره تجدید ارزیابی “بانک شهر” انجام داده بود!

بانک شهر، را می‌توان یکی از پیشتازان زیان انباشته با حجم بالا در نظام بانکی برشمرد، چرا که زیان انباشته بانک شهر در سه سال اخیر با رشد ۲۵ برابری از ۵۹۴ میلیارد تومان در سال ۹۶ به بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان در ۹ ماهه سال جاری رسیده است.

احمد درخشنده، در حال حاضر مدیریت عاملی این بانک را بر عهده دارد.
منبع:نود اقتصادی