با رشد ۱۶درصدی در هفت ماهه امسال: تحقق ۳۷۸۷میلیارد ریال طرح‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقه آزاد انزلی
با رشد ۱۶درصدی در هفت ماهه امسال: تحقق ۳۷۸۷میلیارد ریال طرح‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقه آزاد انزلی

[ad_1] میزان سرمایه‌گذاری داخلی محقق شده در هفت ماهه امسال در منطقه آزاد انزلی ۳۷۸۷میلیارد ریال است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۳۲۶۴میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بوده، از رشد ۱۶درصدی در این شاخص جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این منطقه آزاد خبر می دهد. به گزارش اخبار آزاد مناطق، از ابتدای فروردین […]

[ad_1]

میزان سرمایه‌گذاری داخلی محقق شده در هفت ماهه امسال در منطقه آزاد انزلی ۳۷۸۷میلیارد ریال است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۳۲۶۴میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بوده، از رشد ۱۶درصدی در این شاخص جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این منطقه آزاد خبر می دهد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، از ابتدای فروردین لغایت پایان مهرماه سال جاری از میان طرح‌های سرمایه‌گذاری ارائه شده به معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی، بعد از بررسی براساس ضوابط و الزامات سازمان، برای ۴۶طرح مجوز فعالیت در محدوده منطقه صادر شد که این تعداد در مقایسه با تعداد ۴۰مجوز صادره در هفت ماهه سال گذشته، نشان‌دهنده افزایش ۱۵درصدی است.

از سوی دیگر درخصوص ارزش ریالی مجوزهای صادر شده در این مدت باید به رقم ۱۷۳۹۹میلیارد ریال میزان سرمایه‌گذاری اظهار شده از سوی ۴۶طرح سرمایه گذاری مصوب، اشاره نمود که در قیاس با ارزش ریالی مجوزهای صادره در مدت مشابه سال قبل بیانگر رشد ۱۴.۵درصدی است.

بنا بر این گزارش، ساخت مراکز خدماتی، اقامتی، احداث هتل و مجتمع‌های مسکونی و ایجاد مجموعه‌های تفریحی و گردشگری از حوزه‌‌های فعالیت طرح‌های سرمایه‌گذاری فوق است.

از سوی دیگر در زمینه میزان سرمایه‌گذاری خارجی محقق شده در طول هفت ماهه سال‌۹۷، این منطقه با نرخ رشد ۱۶۹درصد، به روند افزایشی مناسبی دست یافته است و بر این اساس در حالی که از ابتدای فروردین تا پایان مهرماه سال گذشته این رقم ۲.۶میلیون دلار بوده، این میزان طی همین مدت در سال جاری به ۷میلیون دلار افزایش یافته است.

تداوم رشد در مهم‌ترین شاخص عملکردی اقتصاد مقاومتی از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی ظرف چهار سال گذشته ناشی از ثبات راهبردهای حمایتی نسبت به طرح‌های سرمایه‌گذاری، فعالین اقتصادی و بهبود در رونق فضای کسب و کار است و در این میان توسعه و تکمیل زیرساخت‌های عمرانی، اقتصادی و گردشگری نیز حائز اهمیت است، موضوعی که در کنار این سیاست‌ها، ارائه بسته‌های تشویقی به شرکت‌های دانش‌بنیان و صادرات‌محور، حمایت از واحدهای تولیدی از طریق تسهیلات بانکی در راستای تامین سرمایه در گردش، فعالسازی ۶۲واحد تولیدی-صنعتی نیمه‌راکد و راکد از مهم‌ترین اقدامات این سازمان در حمایت از سرمایه‌گذاران است.

در پایان باید تصریح کرد، بهره‌برداری از کریدور جدید تجاری میان ایران و چین، شروع به کار فاز نخست مجتمع بندری کاسپین و حضور در نمایشگاه‌های تخصصی از دیگر طرح‌هایی بوده که با اجرای آن زمینه تداوم رشد این منطقه در جذب سرمایه‌گذار محقق شده است.

نوشته با رشد ۱۶درصدی در هفت ماهه امسال: تحقق ۳۷۸۷میلیارد ریال طرح‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقه آزاد انزلی اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.

[ad_2]

Source link