با روند رو به افول وزارت نفت روبه رو هستیم
با روند رو به افول وزارت نفت روبه رو هستیم

[ad_1] خانه ملت: جواد کریمی قدوسی در نشست علنی امروز (سه شنبه،۴ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان سوال خود از بیژن زنگنه وزیر نفت در تشریح این سوال به دغدغه خود پیرامون صنعت عظیم راهبردی نفت و نیرو اشاره کرد و گفت: حوزه نفت و گاز همواره باعث طمع بوده است. نماینده مردم مشهد […]

[ad_1]

خانه ملت: جواد کریمی قدوسی در نشست علنی امروز (سه شنبه،۴ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان سوال خود از بیژن زنگنه وزیر نفت در تشریح این سوال به دغدغه خود پیرامون صنعت عظیم راهبردی نفت و نیرو اشاره کرد و گفت: حوزه نفت و گاز همواره باعث طمع بوده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه وزارت نفت پیش از انقلاب انگلیسی‌ترین وزارتخانه ایران بود، یادآور شد: حتی اساسنامه این وزارتخانه را انگلیسی‌ها تدوین کرده بودند که امروز قصد داریم از بروز این حوادث تلخ جلوگیری کنیم چرا که صنعت نفت به عنوان یک پیشران اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: صنعت نفت کشورمان باید به عنوان یک رقیب بزرگ برای شرکت‌های مهم دنیا باشد، اما متاسفانه با روند رو به افول این وزارتخانه روبه رو هستیم، در حالی که در گذشته نفت در جریان انقلاب و دفاع مقدس نقشی سرنوشت‌ساز داشت.

کریمی قدوسی برهمین اساس تصریح کرد: صنعت نفت آنچنان راهبردی است که اگر هیچ صنعتی در کشور نداشتیم صرفا با اتکا به این صنعت می‌توانستیم شرایط اقتصادی کشور را دگرگون کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه به سفر اخیر خود به اهواز اشاره و اظهار کرد: علیرغم اینکه این استان ذخیره‌گاه عظیم نفت و نیرو است، شرایط نامساعدی دارد و جوانان آن به لحاظ اشتغال در شرایط مطلوب به سر نمی‌برند لذا اگر وزیر نفت به جای وقت گذاشتن روی باشگاه ۲۰۰ نفره اندیشه‌ورزان نفت و نیرو، برای تاسیس شرکت سهامی تعاونی تلاش می‌کرد، تاکنون ۴۰ میلیون ایرانی در آن عضو شده بودند و نقدینگی مردم تجمیع می‌شد که در این صورت می‌توانستیم وزیر نفت را ژنرال زنگنه معرفی کنیم.

[ad_2]

Source link