با مشهورترین سلبریتی های مسلمان آشنا شوید (عکس)
با مشهورترین سلبریتی های مسلمان آشنا شوید (عکس)

با مشهورترین سلبریتی های مسلمان آشنا شوید (عکس) امروز با معروف ترین سلبریتی هاي مسلمان و همچنین سلبریتی هایي کـه علاقه خود رابه دین اسلام نشان داده اند آشنا میشویم. همچنین امروز با بی ادعاترین و خاکی ترین سلبریتی ها نیز آشنا میشویم. در ادامه از جانت جکسون و اسنوپ داگ مسلمان گرفته تا اما […]


با مشهورترین سلبریتی های مسلمان آشنا شوید (عکس)

امروز با معروف ترین سلبریتی هاي مسلمان و همچنین سلبریتی هایي کـه علاقه خود رابه دین اسلام نشان داده اند آشنا میشویم. همچنین امروز با بی ادعاترین و خاکی ترین سلبریتی ها نیز آشنا میشویم. در ادامه از جانت جکسون و اسنوپ داگ مسلمان گرفته تا اما واتسون و ریتا اورا بی ادعا و خاکی، با این چهره هاي مشهور بیشتر آشنا میشویم.

اسلام آوردن این سلبریتی‌ها در نوع خود جالب توجه اسـت چرا کـه باوجود ثروت و مکنت بازهم آرامش و رستگاری را در اسلام پیدا میکنند. ایران ناز در همین ابتدا بـه این نکته اشاره کنیم «بعضی از سلبریتی‌ هاي این لیست مسلمان شدن خودرا رسما اعلام نکرده‌ اند» اما بـه شیوه‌هاي مختلف از گرویدن بـه اسلام خبر داده‌اند و از آنجایی کـه بازار شایعات همیشه داغ اسـت در نتیجه نمیتوان نظر قطعی در خصوص مسلمان‌ شدن برخی آن‌ها صادر کرد.

مسلمان شدن محمد علی کلی

نخستین سلبریتی سرشناسی کـه دراین لیست بـه او اشاره می کنیم کسی نیست بـه غیر از محمد علی کلی. وی کـه بی شک می‌شناسیدش برترین بوکسور تاریخ بودو در بیرون از رینگ بکس نیز بعنوان یک فعال مدنی و فردی تأثیرگذار شناخته میشد. محمد علی درسال 1962 با الیجا محمد آشنا شد و همین آشنایی باب گرویدن کلی بـه اسلام رابه روی او باز کرد.

با مشهورترین سلبریتی های مسلمان آشنا شوید (عکس)

وی کـه با نام کاسیوس کلی شناخته میشد پس از این کـه بـه اسلام گروید نام محمد را برای خود برگزید و فامیلی‌اش رابه علی تغییر داد تا اسم و فامیل وی برای همیشه جلوه‌اي از اسلام داشته باشد. کلی زمانی کـه ترامپ بعنوان کاندید ریاست جمهوری مدعی شد ایالات امریکا باید جلوی ورود مسلمانان بـه این کشور را بگیرید، با انتشار بیانه‌اي رسمی این گفته را نکوهش کرد.

مسلمان شدن جنت‌ جکسون

اگر بـه مایکل جکسون علاقه داشته باشید بی شک جنت جکسون را نیز می‌شناسید، وی از سن هفت سالگی بـه موسیقی و خوانندگی علاقه پیدا کرد ودر بزرگسالی همانند برادرش افتخارهای زیادی در موسیقی کسب کرد و بـه گفته مجله فوربز جنت جکسون یکی از ثروتمندترین خانم‌ها در زمینه موسیقی و خوانندگی اسـت.

با مشهورترین سلبریتی های مسلمان آشنا شوید (عکس)

جنت جکسون درسال ۲۰۱۳ با یک بازرگان اهل قطر ازدواج کرد، این ازدواج باعث شد تا جنت با دین اسلام از نزدیک آشنا شود و مدتی بعد نیز خبر مسلمان شدن جنت را در رسانه‌‌ها شاهد بودیم. جنت جکسون دین اسلام را تمام و کمال پذیرفته و عکس‌هاي زیادی را از شاهد هستیم کـه حجاب کامل اسلامی را رعایت کرده اسـت.

مسلمان شدن آیس کیوب

با مشهورترین سلبریتی های مسلمان آشنا شوید (عکس)

علاقه‌مندان بـه سبک موسیقی رپ آیس کیوب رابه خوبی می‌شناسند، وی مدت‌هاي زیادی اسـت کـه مسلمان شده و از سال ۱۹۹۵ بـه دین اسلام گرویده اسـت. آیس کیوب درکنار خوانندگی دستی در فیلمسازی و بازیگری نیز دارد.

آیس کیوب از جانب MTV بعنوان هفتمین رپر موفق دنیا شناخته می شود و بـه‌رغم این کـه بـه ۵۰ سالگی نزدیک می شود بازهم همان‌ گونه فعال و پرتلاش در زمینه‌هاي مختلف هنری مشغول بکار اسـت.

اسنوپ داگ

این رپر و سلبریتی سرشناس و مشهور سبک زندگی عجیب و پرفراز و نشیبی دارد. اگر سرگذشت اسنوپ داگ را مطالعه کرده باشید حتما بـه خوبی می دانید کـه وی تا کنون چندین بار نام و مذهب خودرا تغییر داده اسـت و ثبات زیادی دراین زمینه ندارد.

با مشهورترین سلبریتی های مسلمان آشنا شوید (عکس)

دراین بین جالب اسـت بدانید اسنوپ داگ درسال ۲۰۰۹ بـه دین اسلام روی آورد اما مدتی بعد خبر هـای دیگری در خصوص دین وی مطرح شد ازآن زمان بـه بعد هم تاکیدی روی مسلمان بودن اسنوپ داگ نشده اسـت اما با توجه بـه سبک زندگی و شخصیتی کـه از او سراغ داریم امیدواریم اسلام چشم اسنوپ داگ را باز کرده باشد.

شکیل اونیل

با مشهورترین سلبریتی های مسلمان آشنا شوید (عکس)

شکیل اونیل بعنوان یکی از 50 ستاره برتر دنیای بسکتبال شناخته میشود و با ۲ متر و ۱۶ سانتی‌متر قد یکی از غول‌هاي بسکتبال دنیا بود. شکیل اونیل کارنامه بسیار درخشانی در بسکتبال دارد اما داستان دین او بسیار پیچیده و جالب اسـت.مادر شکیل اونیل مسیحی و پدرش مسلمان بودو در نتیجه شکیل اونیل نیز با قرار گرفتن در پرتو نور اسلام، این دین مقدس را انتخاب کرد.

فرید زکریا

اگر اهل تماشای اخبار باشید بـه احتمال زیاد فرید زکریا، مجری موفق شبکه سی‌.‌ان‌.‌ان را می‌شناسید. زکریا درکنار شهرتی کـه در امر خبرنگاری و مجری‌گری برای خودش بـه هم زده اسـت زندگی خصوصی بسیار ساکت و آرامی دارد.

با مشهورترین سلبریتی های مسلمان آشنا شوید (عکس)

او ازآن دسته سلبریتی‌ هایي بـه حساب می آید کـه خبری از زندگی خصوصی او بـه بیرون درز نمیکند. زکریا مدعی اسـت دین اسلام رابا جان و دل قبول دارد اما بـه دستورات این دین در زندگی شخصی خود رعایت نمیکند.

مایک تایسون

مایک تایسون سابقه درخشانی در مشت‌زنی دارد و زندگی پر حاشیه‌اي را نیز در داخل رینگ و خارج ازآن دنبال کرده اسـت. یکی از جالب‌ترین حادثه‌هایي کـه مایک تایسون در رینگ بکس ایجاد کرد گاز گرفتن گوش حرف خود دریک مسابقه بکس بود. این امر حاشیه‌هاي زیادی را برای تایسون بـه دنبال داشت.

با مشهورترین سلبریتی های مسلمان آشنا شوید (عکس)

گفته میشود تایسون چیزی حدود ۳۰۰ میلیون دلار از مشت‌زنی درآمد داشته اسـت کـه بیشتر این پول رابه باد داده.داستان گرویدن تایسون بـه اسلام نیز قضیه جالبی اسـت. تایسون درسال ۱۹۹۲ بدلیل تجاوز جنسی راهی زندان شد و ۳ سال آب خنک خورد. وی مدعی بود دراین مدت کتاب‌هاي مالکوم ایکس را مطالعه کرده و همین کتاب‌ها باعث شد تا وی بـه اسلام روی آورد. بـه دنبال مسلمان شدن تایسون نام ملک عبد العزیز را برای خود برگزید.

ای کان

با مشهورترین سلبریتی های مسلمان آشنا شوید (عکس)

این رپر اهل سنگال نخستین اثر خودرا در ۱۵ سالگی منتشر کرد و مدتی بعد بدلیل پخش مواد مخدر بـه زندان افتاد تا این کـه نهایتاً راه خود رابه کشور آمریکا پیدا کرد ودر سال ۲۰۰۴ با انتشار نخستین آلبوم خود بـه شهرت جهانی رسید.اي کان مسلمان اسـت و بـه مسلمان بودن خود افتخار می کند. او در حال حاضر ۳ زن دارد و مدعی اسـت اسلام دست او را برای چند همسر بودن باز گذاشته اسـت.

دکتر آز

با مشهورترین سلبریتی های مسلمان آشنا شوید (عکس)

اینروزها پزشک آز در بین ایرانی‌ها بـه چهره‌ شناخته شده‌اي تبدیل شده اسـت ودر دنیا نیز بعنوان مردی کـه در برنامه‌هاي سلامتی حضور موفقی دارد شهرت و آوازه خوبی برای خودش دست و پا کرده اسـت.جالب اسـت بدانید پدر و مادر محمت آز کـه مـا او را با نام پزشک آز می‌شناسیم مسلمان بودند و گفته می شود محمت پدری بسیار سخت‌گیر داشته و مادرش نیز مسلمان بسیار پایبندی اسـت.

ماهرشالا علی

با مشهورترین سلبریتی های مسلمان آشنا شوید (عکس)

کمتر کسی ماهرشالا علی را قبل از دریافت جایزه اسکار می‌شناخت اما زندگی ماهرشالا بـه واسطه دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در فیلم مهتاب زیر و رو شد و بـه یکی از سلبریتی‌هاي سرشناس مسلمان تبدیل شد.

جالب اسـت بدانید ماهرشالا علی از ابتدا مسلمان نبود ودر سال ۱۹۹۹ بـه دین اسلام گروید. ماهرشالا از منتقدین سیاست‌ هاي ضد اسلام‌گرایانه دولت کشور آمریکا اسـت و از هر فرصتی برای انتقاد بـه این سیاست‌ها استفاده کرده اسـت.

عمر شریف

بازی عمر شریف در فیلم‌هاي پزشک ژیواگو و لورنس عربستان او رابه چهره‌اي جاودان در سینمای جهان تبدیل کرد. عمر شریف در ابتدا با نام میشل دیمیتری شلهوب از جانب پدر و مادرش نامگذاری شده بود بود زاده مصر بود. وی درخانواده‌اي کاتولیک بزرگ شد و تا دوران جوانی مسیحی باقی ماند.

با مشهورترین سلبریتی های مسلمان آشنا شوید (عکس)

تا این کـه پس از ورود بـه سینما با یکی از هنرپیشه‌‌هاي زیبارو با نام فاتن حمامه آشنا شد و دل بـه او باخت. دست برقضا حمامه مسلمان بودو از آنجایی کـه آتش عشق عمر شریف خاموش نمی‌شد قبول کرد بـه خاطر ازدواج با حمامه دین اسلام را انتخاب کند. در نتیجه نام خود رابه عمر الشریف تغییر داد.

مالکوم ایکس

با مشهورترین سلبریتی های مسلمان آشنا شوید (عکس)

تعداد زیادی از نظریه‌پردازان مالکوم ایکس ار بعنوان یکی از تاثیرگذارترین شخصیت‌هاي سیاه‌پوست در تاریخ کشور آمریکا می‌شناسند. مالکوم ایکس در اوایل کودکی از نعمت داشتن پدر محروم شد و مادرش نیز فرصتی برای مادری کردن در حق فرزندش پیدا نکرد. مالکوم نتوانست ادامه تحصیل دهد.

ودر نهایت بـه جرم سرقت بـه مدت ۱۰ سال بـه زندان افتاد. او در زندان بـه مطالعه کتاب‌هاي مذهبی روی آورد و با سیاه‌پوستان مسلمان آشنا شد این آشنایی گرویدن مالکوم ایکس بـه اسلام رابه دنبال داشت. وی تبلیغات زیادی برای اسلام در ایالات امریکا انجام داد و سیاه‌پوستان زیادی رابه اسلام سوق داد.

بریتنی اسپیرز

این خواننده پرطرفدار فراز و نشیب‌هاي زیادی را در طول زندگی‌اش تجربه کرده اسـت و پس از جدایی از همسر اولش با مشکلات روحی زیادی روبه‌رو شد، درسال ۲۰۰۸ خبری جالب در رسانه‌ ها منتشر شد کـه از گرویدن بریتنی بـه اسلام حکایت داشت.

با مشهورترین سلبریتی های مسلمان آشنا شوید (عکس)

از قرار معلوم بریتنی در آن زمان بـه عدنان غلیب، یکی از عکاس‌هاي مشهور دل بسته بودو برای ازدواج با او مسلمان شد. ناگفته نماند عدنان و بریتنی سرنوشت خوبی نداشتند و ازآن زمان تا کنون بریتنی صحبتی از مسلمان شدن خود بـه میان نیاورده اسـت.

مایکل جکسون

با مشهورترین سلبریتی های مسلمان آشنا شوید (عکس)

شایعات مخلتفی در خصوص دین مایکل جکسون مطرح شده اسـت و افراد مخلتفی سعی دارند مایکل رابه دین‌هاي مختلفی مربوط کنند. دراین بین یکی از مهم ترین شایعات در خصوص دین مایکل جسکون درسال ۲۰۰۸ مطرح شد.

در آن زمان گفته شد کـه مایکل جکسون مسلمان شده اسـت و نام خودرا نیز بـه میکائیل «Mikael» تغییر داده اما شوربختانه عمر مایکل بدنیا نبود و مدتی بعد دار فانی را واع گفت تا شایعه مسلمان شدن مایکل جکسون برای همیشه بعنوان یک راز بزرگ باقی بماند.

مدونا

با مشهورترین سلبریتی های مسلمان آشنا شوید (عکس)

این ستاره پرفروغ دنیای موسیقی کـه اینروزها ۶۰ سالگی زندگی‌اش را پشت‌سر می گذارد هنوز هم زیبا و جذاب اسـت و با انرژی فعالیت‌هاي هنری خودرا دنبال میکند. مدتی پیش مدونا بـه هواداران خود گفت کـه قرآن می خواند و همین امر باعث شد تا گمانه‌زنی‌هایي در خصوص مسلمان شدن مدونا مطرح شود.این گمانه‌زنی‌ها هرگز اثبات نشد و بعید بنظر می رسد در آینده نیز چیزی در خصوص دین مدونا بشنویم اما بـه هر ترتیب شایعه‌ مسلمان‌ شدن مدونا را نمیتوان دستکم گرفت.

نیل آرمسترانگ

با مشهورترین سلبریتی های مسلمان آشنا شوید (عکس)

چیزهای زیادی در دنیاوجود دارد کـه یک انسان بعنوان نخستین کسی بـه آن‌ها دست پیدا کرده می تواند بـه این دستاورد خود افتخار کند اما افتخار نیل آرمسترانگ تکرار نشدنی اسـت و با فردی طرف هستیم کـه بـه‌عنوان نخستین انسانی شناخته می شود کـه روی کره ماه قدم گذاشته اسـت.

گفته می شود کـه نیل آرمسترانگ مسلمان اسـت و از قرار معلوم داستان مسلمان شدن جالبی هم دارد.آن گونه کـه پیداست آرمسترانگ در همان چند ساعتی کـه روی کره ماه مشغول بـه پیاده‌روی بود

طنین صدای اذان بـه گوشش میرسد و این صدا در گوش او ماندگار میشود تا این کـه روزی در قاهره دوباره صدای اذان را می شنود. وی از اطرافیان در خصوص این صدا می‌پرسد و بـه او میگویند کـه این صدای اذان اسـت، در نتیجه شنیدن صدای اذان در کره ماه باعث گرویدن نیل آرمسترانگ بـه اسلام می شود.

The post با مشهورترین سلبریتی های مسلمان آشنا شوید (عکس) appeared first on ایران ناز.