بخش مهمی از مشکلات کشور مربوط به کم و کیف روابط خارجی است :: خبرگزاری خانه ملت
بخش مهمی از مشکلات کشور مربوط به کم و کیف روابط خارجی است :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] محمدرضا نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در توضیح عملکرد دولت حسن روحانی به ویژه با وجود تغییرات عمده در شرایط سیاست داخلی و خارجی، گفت: جهت‌گیری آقا روحانی از ابتدای دولت یازدهم مبنی بر بهبود فضای کسب و کار از طریق کاهش تنش‌های بین‌المللی و تلاش برای بهبود روابط داخلی بین اجزای […]

[ad_1]

محمدرضا نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در توضیح عملکرد دولت حسن روحانی به ویژه با وجود تغییرات عمده در شرایط سیاست داخلی و خارجی، گفت: جهت‌گیری آقا روحانی از ابتدای دولت یازدهم مبنی بر بهبود فضای کسب و کار از طریق کاهش تنش‌های بین‌المللی و تلاش برای بهبود روابط داخلی بین اجزای مختلف کشور و خارجی اصولی بود اما در مقام اجرا به ویژه در بخش اقتصادی نقایص و ضعف‌های قابل توجهی را شاهد بودیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ضعف‌های قابل توجهی هم در بدنه اجرای دولت، وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها مختلف دوره دوازدهم دولت نیز شاهد بودیم، به نظر بخشی از این دستگاه‌ها متعهد و ملتزم به مشی دولت یعنی همان چیزی که آقای روحانی در دو انتخابات با مردم وعده کرده بود، نبودند.

بخش مهمی از مشکلات کشور ناشی از کم و کیف روابط خارجی و نواقص امور داخلی

وی افزود: بخشی از بدنه اجرایی دولت به لحاظ نظری و عملی تعهدی به این میثاق و جهت‌گیری کلی و اصولی نشان نداد به همین دلیل

بخش اعظمی از مشکلات به کم و کیف روابط بین‌الملل مرتبط است و بخش مهم دیگر هم ناشی از قصور و کاستی در مقام فکر، برنامه‌ریزی و عمل است.

شاهد مشکلاتی هستیم که بخش اعظمی از آن به کم و کیف روابط بین‌الملل مرتبط است اما بخش مهم دیگر هم ناشی از قصور و کاستی در مقام فکر، برنامه‌ریزی و عمل است.

نجفی معتقد است: عملکرد دولت در دو دوره یازدهم و دوازدهم از حیث جهت‌گیری درست می‌بینم و از حیث برنامه‌ریزی و اجرا مشحون از عدم توفیق‌ها و اشکالات و نقایصی که می‌توانست نباشد، می‌بینم. اصل مشکلات و بخش مهم متاثر از کم و کیف روابط داخلی و خارجی است بنابراین همان مسیر و جهت‌گیری و استراتژی دولت رد کاهش تنش و توسعه روابط منطقه‌ای و بین‌المللی و در بین همه کنش‌گران و اجرای حاکمیت اصولی و حکیمانه‌ای است که باید دنبال شود.

وفاق و تجمیع سرمایه‌ها رمز حل بحران‌ها و پذیرش تفاوت‌ها از لوازم آن است

تصریح کرد: هیچ مشکلی غیر قابل حل در کشور نداریم اما حل این مشکلات پیش فرض و نیاز اساسی دارد که تجمیع همه سرمایه‌ها و رفتار مقتدرانه با همه سرمایه‌ها مالی و انسانی در راستای حل و فصل منافع کشور است، کسانی که دل در گرو آبادانی کشور و امنیت و سعادت و آرامش مردم دارند باید در حل مسائل کشور مشارکت کنند. علاوه بر این سرمایه‌های اجتماعی و نمادین باید در کنار هم برای حل مسئله حرکت کنند.

افزود: حل مسائل یک شبه اتفاق نخواهد افتاد اما اگر چنین مشی در کشور پیش گرفته شود از ناحیه همه مسئولان، کشور به سمت آرامش و توسعه در همه شاخص‌ها حرکت خواهد کرد در واقع رمز حل بحران در وفاق، همدلی، تجمیع سرمایه‌ها در جهت حل مسائل کشور است که لوازم وفاق پذیرش تفاوت‌ها، اختلافات و کار جمعی با لحاظ همه تفاوت‌ها است. وفاق با هضم بخشی در بخش دیگر اتفاق یا نادید گرفتن بخش‌هایی از جامعه صورت نمی‌گیرد./

پایان پیام

[ad_2]

Source link