برای اولین بار در ایران: فاز اول واحد مدیریت اپرون شهر فرودگاهی امام(ره) راه‌اندازی شد
برای اولین بار در ایران: فاز اول واحد مدیریت اپرون شهر فرودگاهی امام(ره) راه‌اندازی شد

[ad_1] به گزارش اخبار آزاد مناطق؛ واحد مدیریت اپرون شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) صبح امروز ششم شهریورماه با حضور مدیرعامل و رئیس هیات مدیره و جمعی از مدیران و پرسنل این مجموعه به منظور ارتقاء ایمنی فعالیت‌های هوانوردی و ارائه خدمات زمینی به هواپیماها در اپرون‌های مسافری، باری و جاده‌های دسترسی به سطوح پروازی […]

[ad_1]

به گزارش اخبار آزاد مناطق؛ واحد مدیریت اپرون شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) صبح امروز ششم شهریورماه با حضور مدیرعامل و رئیس هیات مدیره و جمعی از مدیران و پرسنل این مجموعه به منظور ارتقاء ایمنی فعالیت‌های هوانوردی و ارائه خدمات زمینی به هواپیماها در اپرون‌های مسافری، باری و جاده‌های دسترسی به سطوح پروازی همچنین جهت تسهیل تردد افراد، ماشین‌آلات و خودروها در سطوح پروازی افتتاح شد.

گفتنی است، واحد مدیریت اپرون با توجه به گستردگی و پیچدگی سطوح پروازی این فرودگاه به شکل مجزا با امکانات و تجهیزات موجود برای اولین بار در سطح فرودگاه‌های کشور در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی‌(ره) اجرا و برقرار شده است. در سال‌های گذشته مسئولیت هدایت زمینی هواپیماها به عنوان بخشی از وظایف واحد مدیریت اپرون توسط اداره آتش‌نشانی و نجات فرودگاه انجام می‌گردید.

مهندس شهرام آدم‌نژاد، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) ضمن تبریک ولادت امام هادی(ع) با اشاره به افتتاح واحد مدیریت اپرون در فرودگاه امام خمینی(ره) اظهار داشت: در جوامع شهری حتی برای مسیرهای کم تردد قوانین و مقررات عبور و مرور وضع می شود و بسیار بدیهی است که در چنین فضایی با این حجم از تحرک و تردد، نیازمند به یک مدیریت مهجز به دانش روز و یکپارچه هستیم.

وی در خصوص اینکه یک مدیریت اپرون خوب چه ویژگی‌هایی را باید دارا باشد، گفت: این واحد باید اطلاعات محور باشد و ما بتوانیم تردد دیتا را به ثبت برسانیم، دیگر آنکه نقش انسان باید مقداری در این مدیریت کاسته شود و در آینده نه چندان دور حضور فرد کنترل کننده در سطح میدانی و پیرامونی اپرون کاهش یابد.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) ادامه داد: نکته مهم دیگر آنکه باید کیفیت کار را با استانداردسازی افزایش دهیم و البته استانداردسازی همیشه شامل پرداخت هزینه‌های مالی، انرژی و… است و این واحد می تواند شروع خوبی برای نظم دهی به سطوح پروازی فرودگاه حضرت امام(ره) باشد.

آدم‌نژاد از بهره‌برداری ۱۳استند در اپرون غربی تا پایان شهریورماه خبرداد و افزود: بحث نگهداری سیستماتیک رویه سطوح پروازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و فرودگاه بزرگی را سراغ ندارم که سیستم‌PMS در آن اجرایی نشده باشد، دوستان حوزه فنی قول داده‌اند این کار به زودی در فرودگاه امام(ره) انجام می شود و با همین روال مسافر تا ۵سال آینده حتی یک دقیقه تاخیر هم نخواهیم داشت.

در ادامه این مراسم، مهندس علی رستمی معاون بهره‌برداری فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) عنوان کرد: وقتی یک سیستم مدرن و مطابق با الگوهای بین‌المللی پیاده‌سازی می‌شود، گذر از روش سنتی و اجرایی شدن سیستم نوین مقداری زمان بر خواهد بود و با همکاری همه عواملی که در سطح اپرون مشغول به فعالیت هستند، خواهیم توانست مدیریت اپرون در سطوح پروازی را در عمل نیز پیاده‌سازی کنیم.

مهندس شایان فرید، رئیس اداره ایمنی زمینی و نجات فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در ادامه این مراسم به اقدامات صورت گرفته در فاز اول واحد مدیریت اپرون اشاره کرد و گفت: اختصاص ۴دستگاه خودروی مجهز به سیستم رادیویی، بیکن و آژیر، تهیه و تجهیز اتاق کنترل مدیریت اپرون، باز طراحی و رفع عیوب نقشه‌های جانمایی پروازها و بهینه‌سازی فضاهای موجود در اپرون‌های مسافری و باری، اختصاص یک ایستگاه خودروی مجهز به عنوان خودروی کنترل ترافیک، نصب‌GPS بر روی خودروهای ترددکننده در سطوح پروازی به منظور پایش و کنترل تردد آنها (در فاز اول ۷۰خودرو)، پیگیری و طراحی نرم‌افزار جامع کنترل تردد در سطوح پروازی و طراحی گواهی‌نامه رانندگی در سطوح پروازی و هماهنگی جهت صدور آنها بخشی از این اقدامات به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: در فاز نهایی پس از تجهیز این واحد به سیستم‌های هوشمند و کنترلی، هدایت و کنترل پروازها در اپرون‌ها با هماهنگی این واحد انجام خواهد شد و ایمنی پروازها و عملیات هواپیمایی در سطح بالایی تضمین خواهد شد و همچنین به منظور تضمین ایمنی در سطوح پروازی برنامه‌های ممیزی و بازرسی ایمنی در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

نوشته برای اولین بار در ایران: فاز اول واحد مدیریت اپرون شهر فرودگاهی امام(ره) راه‌اندازی شد اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.

[ad_2]

Source link