برای هر شرایطی که رخ دهد، برنامه داریم
برای هر شرایطی که رخ دهد، برنامه داریم

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: مردم بدانند که تمام فکر‌ها و راهکار‌ها انتخاب شده تا هیچ اتفاقی برای اقتصاد ایران نیفتد و آمریکایی‌ها نیز مطلع باشند که هر کاری علیه این توافق بین‌المللی بکنند در نهایت روسیاهی برای خودشان می‌ماند. خبرگزاری ایسنا: اسحاق جهانگیری عصر امروز (سه‌شنبه، 18 اردیبهشت) طی سخنانی در نشست با تولیدکنندگان، صادرکنندگان، […]


معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: مردم بدانند که تمام فکر‌ها و راهکار‌ها انتخاب شده تا هیچ اتفاقی برای اقتصاد ایران نیفتد و آمریکایی‌ها نیز مطلع باشند که هر کاری علیه این توافق بین‌المللی بکنند در نهایت روسیاهی برای خودشان می‌ماند.

خبرگزاری ایسنا: اسحاق جهانگیری عصر امروز (سه‌شنبه، 18 اردیبهشت) طی سخنانی در نشست با تولیدکنندگان، صادرکنندگان، واردکنندگان و مدیران عامل بانک‌های کشور با بیان اینکه قبل از هر چیز لازم است از فعالان اقتصادی و نظام بانکی و وزارتخانه‌های اقتصادی که به صورت جدی درباره سیاست ارزی وقت گذاشتند تشکر کنم، گفت: یکی از اصلی‌ترین کار‌های دولت ایجاد ثبات در اقتصاد کشور و شاخص‌های آن است تا اقتصاد پیش‌بینی‌پذیر باشد و تمرکزی که ما در دولت روی نرخ تورم گذاشتیم، به همین دلیل بود.

وی تاکید کرد: به فضل الهی وضع اقتصادی کشور خوب است، اما من به عنوان یک شهروند جمهوری اسلامی دلم از این می‌گیرد که برخی تلاش دارند که بگویند وضعیت ما بد است آن هم ما که کشورمان در خاورمیانه قرار دارد و وضعیت خاورمیانه را هم همه از آن آگاه هستیم. اما در چنین وضعیتی خوشبختانه رشد مثبت اقتصادی در ایران وجود دارد و ایجاد اشتغال و شاخص‌های مثبت اقتصادی در کشور وجود داشته، اما به خوبی این موضوع را پیگیری کردیم و با کشور‌های دوست خود نیز قرارداد‌های خوبی داشته‌ایم.

جهانگیری با بیان اینکه ما با مشکلات مردم و بیکاری جوانان آشنا هستیم و آگاهی داریم، گفت: همه تلاش ما این است که ایجاد اشتغال در کشور را بیشتر کنیم و این را هم می‌دانیم که دشمنان جمهوری اسلامی درصدد ضربه زدن به کشور و بهم زدن وضعیت ایران هستند آن هم به شکلی که ترجیحاً برای‌شان کم‌هزینه باشد و گاهی هم دوستان ما به علت ناآگاهی یا سایر دلایل با این جریان به شکلی همراه می‌شود.

معاون اول رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه ما نباید مردم را نسبت به آینده ایران و جمهوری اسلامی نگران کنیم، اظهار کرد: رئیس‌جمهوری آمریکا از روزی که آمده رسالتش این بوده که فضای آرام ایران را ناامن جلوه دهد و در چنین شرایطی هر چه تفاهم در میان فعالان اقتصادی بیشتر باشد وضعیت ما بهتر می‌شود. ما خودمان علاقه‌مند به اقتصاد آزاد هستیم و در این وضعیت دشمنان می‌خواهند مردم را با نوساناتی که در مسائل اقتصادی رخ می‌دهد نسبت به آینده ناامید کنند.

جهانگیری تاکید کرد: مردم بدانند که تمام فکر‌ها و راهکار‌ها انتخاب شده تا هیچ اتفاقی برای اقتصاد ایران نیفتد و آمریکایی‌ها نیز مطلع باشند که هر کاری علیه این توافق بین‌المللی بکنند در نهایت روسیاهی برای خودشان می‌ماند.

وی با تاکید بر اینکه ما باید مردانه پای اداره کردن ایران بایستیم، اظهار کرد: در کمتر از یک ماه اخیر صادرکنندگان ما بیش از یک میلیارد ارز خود را به بانک‌ها فروختند و کار اقتصادی‌شان را انجام دادند. حال ممکن است که در روزها، هفته‌ها و حتی ماه‌های اولی که قرار است تنظیمات سازمان‌ها و دستگاه‌ها به شکل دیگری که متفاوت با گذشته است و با توجه به سیاست ارزی جدید بوده است، تغییر کند که البته خوشبختانه در وضعیت فعلی تمامی دستگاه‌ها با سیاست ارزی جدید تنظیم شده‌اند و عزم ملی در نظام بانکی وجود دارد که این کار با موفقیت پیگیری شود.

معاون اول رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه ما برای هر شرایطی برنامه داریم، گفت: من خودم بعد از اینکه سیاست ارزی جدید را تنظیم کردیم در نامه‌ای به مقام معظم رهبری از ایشان خواستم که نیرو‌های مسلح و صداوسیما در این مورد همکاری کنند و ایشان دستور دادند و از فردای آن روز هیچ‌گونه اختلاف‌نظری درباره این موضوع وجود ندارد.

جهانگیری در پایان با بیان اینکه با اطمینان به همه می‌گویم که بانک مرکزی آمادگی دارد که هرگونه نیاز واقعی در زمینه ارز را تامین کند، گفت: در دو سه ماه آینده ممکن است جلساتی بگذاریم و تغییراتی در تصمیماتمان ایجاد کنیم و گشایش‌های بیشتری را بر حسب وضعیت موجود فراهم سازیم.



Source link