برجام با خروج آمریکا تمام شده است
برجام با خروج آمریکا تمام شده است

خبرگزاری تسنیم: نقوی حسینی معقتد است که با خارج شدن آمریکا از برجام در عمل می‌توان آن را تمام‌شده تلقی کرد.    سید حسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به خارج شدن آمریکا از برجام، گفت: با خارج شدن آمریکا از برجام در عمل می‌توان آن را […]



خبرگزاری تسنیم: نقوی حسینی معقتد است که با خارج شدن آمریکا از برجام در عمل می‌توان آن را تمام‌شده تلقی کرد. 

 

سید حسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به خارج شدن آمریکا از برجام، گفت: با خارج شدن آمریکا از برجام در عمل می‌توان آن را تمام‌شده تلقی کرد.

وی در واکنش به اظهارات برخی که معتقدند برجام را بدون آمریکا نیز می‌توان ادامه داد، اظهار داشت: نکته مهم در خروج آمریکا از برجام این است که تحریم‌های ثانویه مجددا علیه ایران از سوی آمریکا اِعمال می‌شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توضیح تحریم‌های ثانویه آمریکا، گفت: تحریم‌های ثانویه آمریکا شامل تحریم شرکت‌ها و کشور‌هایی که در قرارداد برجام نیز نیستند، می‌شود و آمریکا می‌تواند این کشور‌ها را نیز در صورتی که با ایران قرارداد تجاری و اقتصادی منعقد کنند، تحریم کند؛ بنابراین با خروج آمریکا از برجام، بودن یا نبودن اروپایی‌ها تغییری در ادامه روند آن ایجاد نمی‌کند و حاصلی برای ما ندارد.

نقوی‌حسینی اضافه کرد: در شرایط موجود که برای برجام ایجاد شده، باید به اقتصاد مقاومتی و توان داخلی خودمان بیش از گذشته اتکا کنیم، زیرا بدعهدی آمریکا برای خوش‌بینان داخلی نیز محرز شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: نشست‌های کمیسیون امنیت ملی مجلس برای بررسی خروج آمریکا از برجام ادامه دارد و گزارش نهایی آن تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس می‌شود.



Source link