برجام قول و قراری «نیم‌بند» بود
برجام قول و قراری «نیم‌بند» بود

[ad_1] خبرگزاری تسنیم: سید جواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس، امروز (سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت) در نطق میان دستور صحن علنی پارلمان، با اشاره به موضوع کم‌آبی در کشور، اظهار داشت: وزارت نیرو ۹۰۷ میلیون متر مکعب آب را به هر جایی که خود صلاح می‌دانست تخصیص داده است؛ با توجه به این اقدامات ما […]

[ad_1]

خبرگزاری تسنیم: سید جواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس، امروز (سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت) در نطق میان دستور صحن علنی پارلمان، با اشاره به موضوع کم‌آبی در کشور، اظهار داشت: وزارت نیرو ۹۰۷ میلیون متر مکعب آب را به هر جایی که خود صلاح می‌دانست تخصیص داده است؛ با توجه به این اقدامات ما هم به مسئولان وزارت نیرو می‌گوییم، از هر راهی که می‌توانید، کم آبی را جبران کنید.

وی با بیان اینکه درباره کمبود آب نباید آدرس غلط داد و استان‌ها را به جان هم انداخت، افزود: اگر حداقل مصوبات شورای عالی آب اجرا می‌شد ما مشکل کم آبی نداشتیم. اگر به خاطر تبلیغات و نمایش انتخابات در فروردین‌ماه سال گذشته آب را رهاسازی نمی‌کردیم، اکنون این مشکل را نداشتیم.

ابطحی در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به روز معلم گفت: هفته معلم هم گذشت. معلمان متحیّر هستند که دولت چگونه مصوبات مجلس را در افزایش حقوق‌ها نادیده گرفته و ناگهان یک سازمان نور چشمی ۵۰ درصد به حقوق کارمندانش اضافه می‌کند؟ آیا معلم حق اعتراض ندارد؟ مجلس در این زمینه باید ساکت باشد؟ مجلس هیچ حرکتی نخواهد کرد؟

وی در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به برجام، اظهار داشت: برجام را آنقدر بی‌سر و ته منعقد کردند که نه ضمانت اجرایی دارد؛ نه تعهدات و امتیازات طرفین همزمان و متوازن بوده و نه امکان شکایت وجود دارد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: برجام سندی جز به خاک نشاندن صنعت هسته‌ای و به باد دادن هویت انقلابی ایران نبود. مقداری قول و قرار نیم‌بند در مورد رفع تحریم‌ها گرفته‌ایم و گفته‌ایم که با رفع تحریم‌ها همه مشکلات حل و مملکت گل و بلبل می‌شود. باراک اوبامای با ادب رفته و ترامپ دیوانه آمده است. آیا آمریکا دیگر پلیس بد نیست؟ فرانسه پلیس خوب شده؟ می‌گویند بیایید از مسائل موشکی و مواضع منطقه‌ای خود دست بکشید تا ما کمک کنیم آمریکا در برجام بماند!

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تاکید کرد: برخی می‌گویند که این قرارداد محرمانه بود. زمانی که قانون اساسی می‌گوید که قرار‌داد‌ها نباید محرمانه باشد و باید در مجلس بررسی شود، برای این است که این مشکلات پیش نیاید.

ابطحی تصریح کرد: گفتگو‌های ژنو، لوزان، قرارداد با ایرباس و بوئینگ، قرارداد پژو، قرارداد‌های «FATF» و «lPC»، نرخ رشد اقتصادی، مبلغ جریمه گازی به ترکیه، گزارش کیفیت بنزین خارجی حقوق‌های نجومی، لیست اموال وزرا، جریمه قرارداد کرسنت، آمار‌های سلامت، حذف کارت سوخت، آمار چک‌های برگشتی، امضا سند ۲۰۳۰ و همچنین قرارداد با توتال و تلگرام، همه محرمانه بوده، آیا با این حال باز هم مجلس در راس امور است؟ تو را به خدا جناحی فکر نکنید به فکر ملت باشد.

نماینده خمینی‌شهر در مجلس خطاب به هیئت رئیسه مجلس گفت: یک جلسه غیر علنی بگذارید تا این مسائل بررسی شود و مجلس جایگاه خود را پیدا کند. اگر مجلس در راس امور باشد این مشکلات حل می‌شود.

[ad_2]

Source link