برجام مطلوب کشور ما نبود
برجام مطلوب کشور ما نبود

[ad_1] خبرگزاری مهر: سرلشکر محمد حسین باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در نخستین همایش ملی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح که در سالن همایش‌های امام علی (ع) برگزار شد، اظهار داشت: سرمایه انسانی به عنوان مهمترین بعد قدرت ملی کشور‌ها مورد توجه است و در جمهوری اسلامی ایران براساس دیدگاه‌های امام خمینی و […]

[ad_1]

خبرگزاری مهر: سرلشکر محمد حسین باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در نخستین همایش ملی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح که در سالن همایش‌های امام علی (ع) برگزار شد، اظهار داشت: سرمایه انسانی به عنوان مهمترین بعد قدرت ملی کشور‌ها مورد توجه است و در جمهوری اسلامی ایران براساس دیدگاه‌های امام خمینی و رهبر معظم انقلاب این جایگاه از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی ادامه داد: سرمایه انسانی در ابعاد مختلف نقش خود را بازی کند و در نیرو‌های مسلح سرمایه انسانی باید نقش خود را به شکلی بهتر بازی کند. به برکت انقلاب اسلامی این ملت بزرگ در ابعاد دفاعی و امنیتی سربلند و سرافراز بوده است.

سرلشکر باقری با اشاره به جنگ تحمیلی گفت: نیرو‌های مسلح به پشتوانه ملت ایران توانستند از یک جنگ همه جانبه سربلند بیایید و امروز هم این شرایط را دارند که به اداره کشور کمک کنند.

وی ادامه داد: اگر امنیت و آرامشی و ثبات در کشور وجود دارد و ما می‌توانیم با قطعیت به دولتمردان بگوئیم بدون نگرانی از تجاوزات و تهدیدات به توسعه کشور بپردازند، به دلیل همین اقتدار نیرو‌های مسلح است و اگر نه در قصد دشمنان ما شکی نیست، بار‌ها و بار‌ها مقامات فعلی و گذشته ظالم جهان اعلام کرده اند که قصد تهاجم به این کشور را داشته اند، اما نظامیان آن‌ها اعلام کرده اند که نمی‌توانند.

سرلشکر باقری گفت: در این مدت یک سال و نیم که رئیس جمهور جدید آمریکا روی کار آمده وزیر دفاع آمریکا می‌گوید بار‌ها به او فشار آورده که بایستی برای تهاجم به ایران آماده شوید و این ارتش آمریکا بوده که آن رهبر بی خرد را آگاه کرده که تهاجم به ایران به این سادگی نیست.

وی ادامه داد: از این نمونه باز هم داریم؛ در سه ماه گذشته این فرد جوان و بی خرد حاکم شده در عربستان با آمریکا هرکدام به گردن دیگری می‌اندازد که شما حمله کنید ما حمایت می‌کنیم و هزینه آن را پرداخت می‌کنیم، اما هر دو پا پس می‌کشند و طرف دیگر را ترغیب می‌کنند. این نعمتی است که خداوند متعال به برکت ملت همراه و سخت کوشی نیرو‌های مسلح به دست آمده است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: هرگاه دشمنان ما احساس کردند نمی‌توانند تهاجم نظامی داشته باشند به سمت جنگ اقتصادی رفتند و مقام معظم رهبری فرمودند که جنگ امروز با نظام اسلامی جنگ اقتصادی است و وزارت خزانه داری امریکا به عنوان قرارگاه جنگ علیه ایران عمل می‌کند.

سرلشکر باقری با اشاره به اقدام شب گذشته ترامپ در خروج از برجام گفت: ما با نظامی روبرو هستیم که ملت ما بزرگواری کرد و برجام را پذیرفت، برجام مطلوب ملت ما نبود، اما برای اتمام حجت بر جهان آن را پذیرفت، اما آن کشور استکباری حتی به این امضای خود هم پایبند نبود تا همه جهانیان بفهمند که حق کجا حاکم است و باطل کجاست.

وی افزود: از سوی دیگر ما در داخل تجربه کنیم که اگر می‌خواهیم رشد کنیم باید روی پای خود بایستیم و به برجام و غیر آن توجه نکنند.

[ad_2]

Source link