برجام موشکی از هسته‌ای خطرناک‌تر است
برجام موشکی از هسته‌ای خطرناک‌تر است

خبرگزاری دانشجو: داریوش سجادی روزنامه نگار و فعال سیاسی اصلاح طلب در همایش «دهه پنجم انقلاب، باید‌ها و نباید‌ها» که به همت اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در محل هتل فرهیختگان واحد علوم تحقیقات تهران در حال برگزاری است گفت: ولایت فقیه از اصل ۱۱۰ قانون اساسی گرفته نشده بلکه ولایت فقیه تاسی از غدیر خم […]



خبرگزاری دانشجو: داریوش سجادی روزنامه نگار و فعال سیاسی اصلاح طلب در همایش «دهه پنجم انقلاب، باید‌ها و نباید‌ها» که به همت اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در محل هتل فرهیختگان واحد علوم تحقیقات تهران در حال برگزاری است گفت: ولایت فقیه از اصل ۱۱۰ قانون اساسی گرفته نشده بلکه ولایت فقیه تاسی از غدیر خم است در وقع ولایت فقیه اعتبار خود را از غدیر خم پیدا کرده است.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) در روز غدیر خم حضرت علی را به عنوان جانشین معرفی کردند با این وجود این یک آپاراداید خانوادگی نیست بلکه پیام غدیر خم این است که جامعه اسلامی نیاز به حاکم و حکومت دارد که امام علی (ع) محور آن بود.

سجادی به اظهارات داریوش همایون از رجال دوره پهلوی اشاره کرد و افزود: او در پاسخ به این سوال که ریشه‌های انقلاب اسلامی را در کجا می‌بینید گفته بود این کمال ساده اندیشی است که ریشه‌های انقلاب را در قیام ۱۵ خرداد و یا حرکت مصدق بدانیم واقعیت این است که باید ریشه‌های انقلاب را در واقعه عاشورا جست و جو کرد.

روزنامه نگار و فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه دولت روحانی یک دولت سزارین شده و ادامه فتنه ۸۸ است افزود: در جریان فتنه ۸۸ تمام جریان‌های معاند داخلی و خارجی برای به چالش کشیدن نظام دست به دست هم دادند، اما بعد از ناکامی در فتنه تحریم‌های فلج کننده در بهار سال ۹۰ به مدد فتنه گران آمد و تحریم‌ها امتیازی بود که به فتنه گران داده شد.
وی افزود: فتنه ۸۸ این فضاسازی را در نظام بین المللی ایجاد کرد که غربی‌ها بتوانند علیه ایران اجماع جهانی را به وجود بیاورند.

سجادی با بیان این غربی ها، چون به گرانیکای مانایی نظام یعنی مستضعفین پی برده بودند به همین دلیل برای فشار آوردن به این بخش از جامعه که همواره پای انقلاب بوده‌اند تحریم‌های اقتصادی را تشدید کردند افزود: همه می‌دانیم که در فتنه ۸۸ طبقه پایین جامعه مشارکت نداشتند با این وجود غربی‌ها تحریم‌های فلج کننده را برای تشدید بحران‌های معیشتی و کشیدن تسمه بر گرده مستضعفین پیش گرفتند تا به اهداف خود برسند.

روزنامه نگار و فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: هدف تحریم‌ها براندازی نبود بلکه هدف برهم زدن قوای سیاسی در کشور و تقویت پراگماتیست‌ها به سردمداری هاشمی رفسنجانی بود.

وی افزود: تیم هاشمی رفسنجانی نشان داده بود غربی‌ها و امریکا می‌توانند روی آن‌ها حساب کنند با این وجود علت تصویب تحریم‌ها این بود تا ضمن تقویت پراگماتیست‌ها در انتخابات سال ۹۲ یک منجی که هاشمی رفسنجانی بود در صحنه حاضر شود و رای هم بیاورد و اتفاقا به درستی هم برنامه ریزی کرده بودند.

سجادی اظهار کرد: برنامه این بود که هاشمی با یک رای بالا رئیس جمهور شود، اما با رد صلاحیت او یکی از سنگین وزن‌ترین افراد این جریان از بین رفت با این وجود هاشمی دچار یک افسردگی سیاسی شد.

روزنامه نگار و فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: من همیشه گفته‌ام که هاشمی یک شطرنج باز قهار است با این وجود او در انتخابات سال ۹۲ گامبی کرد گامبی یعنی سوختن یکی از مهره‌های جدی در شطرنج تا صحنه آرایش سیاسی به هم بخورد با این وجود حذف عارف و حمایت سنگین از روحانی گامبی هنرمندانه هاشمی رفسنجانی بود و زمینه حضور روحانی را در پاستور فراهم کرد.

وی افزود: غربی‌ها می‌دانستند روحانی عددی نیست و وزنی ندارد با این وجود اگر هاشمی رد صلاحیت نمی‌شد هم امریکایی‌ها حاضر بودند که در برجام امتیاز بدهند و هم هاشمی حاضر بود تا منویات آن‌ها را تامین کند با این وجود منویات امریکا نیز چیزی جز به حاشیه راندن نیرو‌های انقلابی و تقویت پراگماتیست‌ها نبوده است.

سجادی افزود: استراتژی جمهوری خواهان و دمکرات‌ها همواره مبتنی بر این بوده که حکومت ایران یک حکومت سرکش و چموش است که هژمونی امریکا را به چالش کشیده و این یک جرم سنگین است.

روزنامه نگار و فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه پس از حذف هاشمی رفسنجانی در انتخابات و روی کار امدن روحانی او در خوش خیالانه‌ترین و بی مبالاترین حالت ممکن به غرب دلخوش کرد افزود: متاسفانه برخلاف توقع ظریف نشان داد که اندازه و وزن او در حد یک وزیر امور خارجه نبوده و او نشان داد در حد یک سفارت است.

وی افزود: نامرد‌هایی امروز با برجام موشکی به دنبال کشیدن دندان‌های ببر هستند با این وجود همه ما می‌دانیم که ببر بی دندان گربه‌ای بیش نیست واقعیت این است که برخی‌ها به دنبال خلع سلاح ایران هستند تا این کشور را به یک لیبی دیگر تبدیل کنند.

سجادی افزود: بی مبالاتی فلسفی دکتر ظریف در برجام این بود که او فکر می‌کرد که اگر با امریکا معامله کنند مشکلات حل می‌شود، اما از این دیگ آبی نجوشید.

روزنامه نگار و فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: هدف اول سرمایه گذار امنیت سرمایه است، با این وجود چه دلیل منطقی بود که روحانی تصور می‌کرد اروپا بازار پرسود امریکا را رها می‌کند و به دنبال بازار محدود ایران می‌آید.

وی با بیان اینکه رفتار دولت متباین کننده این است که با دامن زدن به آشوب‌های شهری رهبری و انقلابی‌ها را وادار کند تا به سمت برجام موشکی بروند افزود: این خوش بینی در مصدق وجود داشت، اما سرنوشت مصدق را دیدید با این وجود متاسفانه امروز نیز آقایان خوش بینانه تلاش می‌کنند که تمام تخم مرغ‌ها را در سبد غرب بگذارند.

سجادی افزود: پس از مذاکرات چین و مسکو از سرمایه گذاری در کشورمان استقبال کردند، اما آب دهان دولت به سمت امریکا آویزان شده بود که نهایتا هیچ دستاوردی نداشتند.

روزنامه نگار و فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه روشن فکری دینی یا غیردینی از نظر من تمام شده است افزود: ایدئولوژی شیطانی رویکردی مبتنی بر خودبینی است. در هر حال، چون روشن فکری دینی و عرفی موجودیت خود را در یک تفکر کنتراکسی تعریف می‌کند و این نقطه مقابل اسلام است.

وی از برجام موشکی به عنوان یکی از شیطنت‌ترین برجام‌ها نام برد و افزود: برجام موشکی از برجام هسته‌ای خطرناک‌تر است چرا که با برجام موشکی می‌خواهند شخص رهبری را زیر سوال ببرند، چون توفق بر قوای مسلح بر عهده رهبری است. در هر حال امروز شاهدیم که دولت فعلی هم به لطایف الحیلی حرف خود را در مورد برجام موشکی می‌زند البته با وجود رهبری، سردار سلیمانی من در این رابطه نگرانی ندارم.



Source link