برنامه مدیران تلگرام، برهم زدن امنیت کشور است
برنامه مدیران تلگرام، برهم زدن امنیت کشور است

سرویس سیاسی فردا: روزنامه جوان در بخشی از گزارش خود درباره فیلتر تلگرام نوشت: ساکنان خیابان پاسداران بی‌تردید قدر امنیت این روز‌ها را بهتر می‌دانند، همچنانکه بعد از حوادث و ناآرامی‌های دی ماه سال گذشته مردمی که در این درگیری‌ها آسیب دیدند و همینطور گروگان‌هایی که برای رفع مشکلاتشان به مجلس رفته بودند، اما در […]



سرویس سیاسی فردا: روزنامه جوان در بخشی از گزارش خود درباره فیلتر تلگرام نوشت: ساکنان خیابان پاسداران بی‌تردید قدر امنیت این روز‌ها را بهتر می‌دانند، همچنانکه بعد از حوادث و ناآرامی‌های دی ماه سال گذشته مردمی که در این درگیری‌ها آسیب دیدند و همینطور گروگان‌هایی که برای رفع مشکلاتشان به مجلس رفته بودند، اما در خانه ملت با گروگانگیری داعش مواجه شدند! نکته قابل تأمل اینجاست که آبشخور همه این حوادث یکجا بود و همگی در یک بستر واحد برای اختلال در امنیت ملی کشورمان هدایت شدند و آن بستر چیزی نیست جز اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام!

 

شبکه‌ای که با فیلتر موقتش در اوج ناآرامی‌های دی ماه سال ۹۶ به یکباره همه چیز به حالت عادی بازگشت و امنیت دوباره برقرار شد و با رفع فیلتر دوباره آن ماجرای دراویش گنابادی سرآغازی بر فتنه‌هایی تازه بود که با شهادت سه تن ا‌ز مأموران نیروی انتظامی و یک بسیجی خنثی شد تا دوباره امنیت بازگردد، اما فتنه‌های بعدی شاید هزینه‌های برچیده شدنش بسیار فراتر از این‌ها باشد و همه این‌ها به اندازه کافی قانع‌کننده هست تا بنا شود تلگرام برود و جای خود را به یک پیام‌رسان داخلی بدهد.

تلگرام ظاهرش یک پیام‌رسان است که امکانات متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، اما رخداد‌هایی همچون ماجرای گروگانگیری در مجلس و حمله انتحاری به حرم امام نشان داد تلگرام تنها یک پیام‌رسان نیست و بیهوده نیست که این اپلیکیشن خدمات رایگان گوناگونی را در اختیار کاربران اغلب ایرانی خود قرار داده است. بعدتر‌ها ابعاد تازه‌تری درباره برنامه‌های گردانندگان تلگرام برای بر هم زدن امنیت کشور آشکار شد.

 

این، اما انتهای ماجرا نبود و با رفع فیلتر از تلگرام فتنه دراویش گنابادی و شهادت چندین تن از هموطنانمان در این فتنه بار دیگر بر بستر تلگرام اجرایی شد. همه این‌ها هم نهاد‌های امنیتی کشور همچون وزارت اطلاعات و شورای عالی امنیت ملی را بر سر یک انتخاب قرار داده است؛ اینکه یا تلگرام را با همه آسیب‌ها و خطراتی که برای امنیت کشور دارد، بپذیریم و هزینه‌های جانی، مالی و امنیتی آن را هم بپردازیم یا آن را با یک پیام‌رسان داخلی مشابه جایگزین کنیم. بدیهی است که تصمیم دوم عاقلانه‌تر به نظر می‌رسد؛ بر همین اساس هم هست که روز‌های پایانی تعطیلات نوروزی خبر فیلترینگ تلگرام و جایگزینی آن با یک سامانه مشابه ملی رسانه‌ای شد.



Source link