برگزاری نشست هفدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و عمان با حضور وزرای بازرگانی دو کشور: عمان خواستار سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد چابهار
برگزاری نشست هفدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و عمان با حضور وزرای بازرگانی دو کشور: عمان خواستار سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد چابهار

نشست هفدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و عمان با حضور وزرای بازرگانی دو کشور ایران و عمان و مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در مسقط برگزار گردید. عبدالرحیم کردی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در خصوص این نشست اظهار داشت: در این نشست که السنیدی، وزیر صنعت عمان و دکتر شریعتمداری وزیر […]


نشست هفدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و عمان با حضور وزرای بازرگانی دو کشور ایران و عمان و مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در مسقط برگزار گردید.

عبدالرحیم کردی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در خصوص این نشست اظهار داشت: در این نشست که السنیدی، وزیر صنعت عمان و دکتر شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران حضور داشتند، بر توسعه همکاریهای دو کشور از طریق بندر و منطقه چابهار تاکید شد.

وی افزود: سرمایهگذاریهای مشترک، تامین نیازهای غذایی و دامی، همکاریهای شیلاتی و توسعه حمل و نقل دریایی بنادر صحار و چابهار محورهای اصلی این مذاکرات بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در پایان اعلام کرد: هیات تجاری-سرمایهگذاری عمان به زودی برای بررسی و عملیاتی نمودن فرصتها و توافقات به چابهار سفر خواهند نمود.

لازم به ذکر است، در مذاکرات پیشین ایران و عمان یکی از خواستههای جدی طرف عمانی، سرمایهگذاری صنعتی و لجستیکی در منطقه آزاد چابهار بود.

همچنین مقرر گردیده بود تا با توسعه فعالیتهای تجاری و اقتصادی دوسویه، نیازهای عمان از مواد غذایی، خوراک دام و طیور از طریق منطقه آزاد چابهار تامین گردد.

علاوه بر آن درخواست ایجاد یک مرکز قرنطینه دام را در ایران داشتند که وزیر بازرگانی کشور اعلام نمود که این امر از طریق منطقه آزاد چابهار امکانپذیر میباشد.

نوشته برگزاری نشست هفدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و عمان با حضور وزرای بازرگانی دو کشور: عمان خواستار سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد چابهار اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.



Source link