بریتانیا با حس نژادپرستی ادعای سروری و سیادت به اروپا دارد/ انگلستان در هماهنگی با آمریکایی ها به شکست اتحادیه اروپا می اندیشد :: خبرگزاری خانه ملت
بریتانیا با حس نژادپرستی ادعای سروری و سیادت به اروپا دارد/ انگلستان در هماهنگی با آمریکایی ها به شکست اتحادیه اروپا می اندیشد :: خبرگزاری خانه ملت

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن اشاره به موضوع خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا گفت: یکی از آرزوهای اروپایی این بوده است که بتواند یک منطقه مستقلی باشد و برای خودش تصمیم بگیرد. وی افزود:بعد از جنگ جهانی دوم آمریکایی ها با پیاده کردن طرح مارشال؛در تمام مسائل اروپا […]



محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن اشاره به موضوع خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا گفت: یکی از آرزوهای اروپایی این بوده است که بتواند یک منطقه مستقلی باشد و برای خودش تصمیم بگیرد.

وی افزود:بعد از جنگ جهانی دوم آمریکایی ها با پیاده کردن طرح مارشال؛در تمام مسائل اروپا تقریبا آقابالاسر آنها بودند، مانند مسائل نظامی با ناتو ،اتحادیه اروپا هم بسیاری از مراوداتش با امریکایی ها بود؛سهامداری آمریکایی ها در صنایع مهم اروپا و نفوذ صهیونیسم و امریکایی ها در هیئت حاکمه کشورهای اروپایی.

بیشتر بخوانید:

 

نماینده مردم فسا درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  نزدیکترین و استراتژیک‌ترین دوست و هم پیمان آمریکایی ها در اروپا،انگلستان است،تاکیدکرد:انگلستان با عنوان استراتژیک ترین هم پیمان آمریکایی ها؛علاوه براینکه ادعای سروری و سیادت به اروپا داشته و با حس نژادپرستی نسبت به اروپایی ها به خصوص جنوب اروپا؛مانند ایتالیایی هاو یا یونانی ها ؛با اکراه وارد منطقه یورو شد. 

انگلستان در هماهنگی با آمریکایی ها به شکست اتحادیه اروپا می اندیشد

جمالی نوبندگانی با بیان اینکه انگلستان در هماهنگی با آمریکایی ها که می خواستند اتحادیه اروپا را به شکست بکشانند از اتحادیه خارج شدند، تاکید کرد:به نظر می رسد که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هم برای اتحادیه اروپا عواقبی دارد چراکه ارتباطات با انگلیس بسیار زیاد است، هم برای انگلیسی ها مشکلات اقتصادی ایجاد می کند.

وی با اشاره به نقش مهم انگلیس در اتحادیه اروپا ادامه داد:انگلستان یکی از کشورهای برجسته اروپایی از نظر اقتصاد اروپا بوده و خروج از اتحادیه اروپا برای خودشان هم مهم است و برخی احزاب انگلیس مخالف این موضوع هستند.

موضوع برگزیت استخوان لای زخم

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اختلاف نظر در هیئت دولت انگلستان درموضوع خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا  وجود دارد،تصریح کرد:می‌بینیم که بعضی از وزرا هم در اعتراض به این مسئله استعفا دادند؛یک مقدار اختلاف‌نظرها وجود دارد که باعث شده از استخوان لای زخم بماند.

به گزارش خانه ملت؛برگزیت فرآیند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا است. مسئله‌ای که آینده اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و قضایی بریتانیا را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
واژه برگزیت، کوتاه شده عبارت انگلیسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا است (Britain exits the EU). در واقع فرآیند برگزیت، خارج شدن بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلندشمالی) از اتحادیه‌ای ست که قواعد تجاری، سیاسی و قضایی کشورهای عضو را رقم می‌زند.بریتانیا اولین کشور در این اتحادیه است که قصد خروج از آن را دارد، از این رو فرآیند خروجش با پیچیدگی‌هایی مواجه شده و دارای مولفه‌های متعددی است./

پایان پیام



Source link