بنيانگذاران بانک هایی که اخراج یا بازداشت شدند
بنيانگذاران بانک هایی که اخراج یا بازداشت شدند

به گزارش خبرنگار اخباربانک، بانک تات سابق یا آینده فعلی هم داستان درازی دارد. علی انصاری توانست با بهره گیری از ارتباطات و ثروت هنگفت در کنار سایر مشاغل خود چون صنعت مبل، بنیان بانک تات را بنا کند. اما در نهایت با فشار بانک مرکزی از هیات مدیره خارج شد.وی شاید اکنون در بدنه […]

به گزارش خبرنگار اخباربانک، بانک تات سابق یا آینده فعلی هم داستان درازی دارد. علی انصاری توانست با بهره گیری از ارتباطات و ثروت هنگفت در کنار سایر مشاغل خود چون صنعت مبل، بنیان بانک تات را بنا کند. اما در نهایت با فشار بانک مرکزی از هیات مدیره خارج شد.وی شاید اکنون در بدنه اجرایی و ویترین هیات مدیره بانک جایی نداشته باشد، اما هنوز هم صاحب نفوذ است.

این بانک اکنون با موضوعات مختلفی چون پروژه بزرگ ایران مال و میزان تسهیلات اعطایی به این پروژه دست و پنجه نرم می کند.

بانک پارسیان یکی از بانک های بزرگ خصوصی کشور در بدو حضور خود شبکه بانکی کشور را تکان داد و تغییرات بسیاری در مشتری مداری در شعب ایجاد کرد که الگوی سایر بانک ها هم شد.عبدالله طالبی مغز متفکر بانک به خوبی بانک پارسیان را به درجات بالایی از اعتبار در شبکه بانکی هدایت کرده بود.

محمود احمدي‌نژاد رييس دولت نهم شده بود و بدون اينكه با پيچيدگي‌هاي اداره جامعه بزرگي مثل ايران آشنا باشد و با تكيه بر حمايت‌هاي پي‌درپي اصولگرايان تصميم‌هاي عجيب كلان و در سطح ميانه مي‌گرفت. او يك‌سال پس از آنكه در نهادرياست‌جمهوري مستقر شد روزي به نظرآباد كرج رفت و در يك هيجان عمومي عليه بانك پارسيان سخنراني كرد. اين سخنراني گام‌هاي خلع يد از مديران بانك پارسيان كه توانسته بودند در كمتر از ۵سال يك بانك نيرومند خصوصي تاسيس و آن را بالاتر از برخي بانك‌هاي قديمي قرار دهند، تكميل كرد.

عبدالله طالبی در نهایت به ناچار از بانک کنار گذاشته شد و از آن تاریخ دیگر در شبکه بانکی حضور ندارد.

بانک گردشگری اما از بانک هایی بود که در زمان دولت احمدی نژاد تاسیس شد.تاسیس این بانک نیز همان دوره با حاشیه هایی همراه شده بود.مهدی جهانگیری برادر معاون فعلی دولت بعنوان بنیان گذار بانک توانست این بانک را با هدف توسعه صنعت گردشگری کشور راه اندازی کند.

اما وی عاقبت به خیر نشد و طبق اعلام سایت دیده بان ایران و اطلاعات برخی کاربران در شبکه های اجتماعی مهدی جهانگیری برای اجرای حکم محکومیت خود بازداشت و روانه زندان اوین شده است.