بهترین مقصدهای گردشگری شهر مشهد
بهترین مقصدهای گردشگری شهر مشهد

بهترین مقصدهای گردشگری شهر مشهد مشهد یکی از زیباترین شهرهای کشور ایران می باشد که دارای زیبایی های خاصی می باشد و هر توریست و گردشگری برای یک بار هم که شده باید این شهر زیبا را از نزدیک ببیند برای همین خاطر در این مقاله در مورد بهترین مقصدهای گردشگری شهر مشهد صحبت می […]


بهترین مقصدهای گردشگری شهر مشهد

مشهد یکی از زیباترین شهرهای کشور ایران می باشد که دارای زیبایی های خاصی می باشد و هر توریست و گردشگری برای یک بار هم که شده باید این شهر زیبا را از نزدیک ببیند برای همین خاطر در این مقاله در مورد بهترین مقصدهای گردشگری شهر مشهد صحبت می کنم.

شهر مشهد یکی از مقاصد گردشگری بسیاری از توریست های خارجی و هم چنین مسافران داخلی است که از طرق مختلف زمینی توسط قطار و یا اتوبوس و یا وسایل نقلیه شخصی خود و یا از طریق خطوط هوایی توسط هواپیما به این شهر عزیمت میکنند.

شاید معروفیت این شهر بیشتر به دلیل وجود حرم امام رضا و یا آرامگاه فردوسی باشد اما خوب است بدانید که شهر مشهد مکان های طبیعی زیادی برای گردش در خود جای داده است. در ادامه با مقاله ی در وب سایت سون تاپ بیشتر صحبت می کنیم.

بهترین مقصدهای گردشگری شهر مشهد

دریاچه چشمه سبز

یکی از جاذبه های گردشگری که می توانید با بلیط اتوبوس به آن سفر کنید دریاچه چشمه سبز می باشد. این دریاچه در خراسان رضوی قرار دارد و در یکی از رشته کوه های بلند بینالود در 50 کیلومتری غرب مشهد واقع شده است. برای عزیمت به این منطقه میتوانید از اتومبیل های شخصی و یا اتوبوس های خصوصی استفاده کنید.

آرامگاه فردوسی

این مقبره که توسط هوشنگ سیحون بر طبق طرحی از کریم طاهرزاده مرمت و بازسازی شد در 20 کیلومتری شهر مشهد و در توس قرار گرفته است. این مقبره سنگی با طرح هایی از دوران هخامنشی مزین شده است. شما میتوانید با خطوط اتوبوس و یا از طریق قطار به توس بروید و از این مقبره پر شکوه بازدید کنید.

مجموعه کوه سنگی

دومین پارک بزرگ مشهد به مجموعه کوه سنگی معروف است که شامل جاذبه های آبی، سنگی و سرسبزی است. این پارک در جنوب غربی مشهد قرار دارد و در حاشیه کوه های مرتفع ایجاد شده است.

آرامگاه نادرشاه افشار

یکی دیگر از جاذبه های تاریخی شهر مشهد آرامگاه نادر شاه افشار است که درون خود شهر قرار دارد و به راحتی میتوان با بلیط اتوبوس تهران مشهد به آن دسترسی پیدا کرد.

بهترین مقصدهای گردشگری شهر مشهد

پارک طبیعی هفت حوض

این پارک که در دل کوه های خلج جای گرفته است دارای هفت حوض است. برای رسیدن به این پارک باید به وسیله ی اتومبیل شخصی و یا اتوبوس و بلیط هواپیما خصوصی اقدام کنید و دو کیلومتر از مسیر را پیاده طی کنید.

پارک وکیل آباد

این پارک در جنوب غربی مشهد قرار دارد و به دلیل قدمت خود و قرار گرفتن در دره ای با صفا مورد  توجه اهالی و مسافران قرار گرفته است. این پارک که قبلا خصوصی بوده است اکنون وقف شده و به شهرداری مشهد سپرده شده است.

باغ گیاه شناسی

اگر به دنبال جاذبه های گردشگری طبیعی و طبیعت شهرهای ایران هستید مشهد یکی از بهترین شهرهای ایران می باشد که طبیعت بسیار مناسبی برای توریست ها وگردشگران دارند که می خواهد اوقات خوشی را در این شهر بگذرانند.

این باغ که به عنوان یک بانک ژن گیاهی زنده شناخته میشود دارای مجموعه های گیاهی ارزشمندی از جمله مجموعه گیاهی منطقه رویشی ایران، مجموعه آربراتوم و سیستماتیک گیاهی، باغ میوه های بومی ایران، مجموعه گیاهی سوزنی برگان، مجموعه نمایشی باغ صخره ای و … است.

بند گلستان

این منطقه ی گردشگری در 8 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد. این پل تاریخی روی رودخانه گلستان واقع شده است و  500 سال از عمر این بنا میگذرد.

غار مغان

این غار در 35 کیلومتری مشهد در روستای مغان قرار دارد که میتوانید با اتوبوس یا اتومبیل شخصی به آنجا مراجعه کنید. به دلیل وجود دریاچه های متعدد در این غار باید حتما راهنمای مناسبی داشته باشید.

باغ ملی

مالک این بنا محمود سیستانی بوده است و این باغ یکی از مکان های آرام در دل شلوغی شهر مشهد به شمار میرود. درون این باغ میتوان مجسمه های متعددی از مشاهیر علم و ادب ایران یافت.

بهترین مقصدهای گردشگری شهر مشهد

دهکده ییلاقی شاندیز

پدیده شاندیز در 38 کیلومتری مشهد قرار دارد که منطقه ای بسیار دلنشین با انواع درختان و حیواناتی شامل گراز و گرگ است که زیبایی خاصی با خود به همراه دارد. هم چنین وجود مرکز تفریحی تجاری پدیده شاندیز در این منطقه دلیل دیگری برای بازدید از این ناحیه به شمار میرود.

بازار رضا

یکی از مناطق معروف گردشگری در شهر مشهد بازار رضا است که جزو قدیمی ترین بازارهای ایران شناخته میشود. این بازار علاوه بر دارا بودن از مغازه های متنوع صنایع دستی و سوغات مخصوص مشهد دارای معماری منحصر به فردی است.

از مناطق گردشگری دیگر این شهر که می توانید با بلیط هواپیما مشهد میتوان روستای زشک، خانه تاریخی ملک و غار بیمار آب را نام برد.

این شهر دارای فرودگاه بزرگ مشهد است که میتوانید از این طریق به این شهر سفر کنید و یا میتوانید از قطارهای مسافربری و یا اتوبوس های این شهر بهره بجویید و به بازدید از این شهر زیبا بیایید.

منبع: http://seventop.ir

The post بهترین مقصدهای گردشگری شهر مشهد appeared first on ایران ناز.