بهره‌گیری از پساب تصفیه‌شده برای آبیاری فضای سبز شهر فرودگاهی امام خمینی‌(ره)
بهره‌گیری از پساب تصفیه‌شده برای آبیاری فضای سبز شهر فرودگاهی امام خمینی‌(ره)

به گزارش اخبار آزاد مناطق، نصرتی با اشاره به استقرار شهر فرودگاهی امام(ره) در منطقه بحرانی آب و همچنین وقوع پدیده خشکسالی در کشور افزود: در این شرایط بهره‌گیری بهینه از منابع آب موجود بسیار ضروری بوده و یکی از راهکارهای ارائه شده در حوزه تامین آب، بهره‌گیری از پساب تصفیه شده فاضلاب جهت آبیاری […]


به گزارش اخبار آزاد مناطق، نصرتی با اشاره به استقرار شهر فرودگاهی امام(ره) در منطقه بحرانی آب و همچنین وقوع پدیده خشکسالی در کشور افزود: در این شرایط بهره‌گیری بهینه از منابع آب موجود بسیار ضروری بوده و یکی از راهکارهای ارائه شده در حوزه تامین آب، بهره‌گیری از پساب تصفیه شده فاضلاب جهت آبیاری فضای سبز است.

وی گفت: در همین راستا بخش اول عملیات اجرایی مربوطه یعنی اتصال سایت تصفیه‌خانه به شبکه آب فضای سبز مهرماه سال گذشته صورت پذیرفت و بخش دوم به علت طولانی شدن عملیات تکمیلی شامل اجرای ایستگاه پمپاژ در سایت تصفیه‎خانه فاضلاب و رفع عیوب خط انتقال آب فضای سبز در مردادماه امسال به اتمام رسید.

سرپرست دفتر تامین و تجهیز فرودگاهی شهر فرودگاهی امام(ره) افزود: پس از انجام تست‌های لازم، پساب تصفیه‌شده فاضلاب پس از طی مسیر لوله به طول ۱۳کیلومتر به استخر ذخیره آب فضای سبز منتقل شد و با انجام فرآیندهای مربوطه، امکان بهره‌گیری از حدود ۹۰۰مترمکعب پساب فاضلاب جهت آبیاری فضای سبز فراهم گردید که این مهم بالطبع سهم بسزایی در کاهش مصرف آب شرب دارد.

نصرتی گفت: در ۴ماه گذشته نسبت به گسترش شبکه جمع‌آوری فاضلاب در برخی مناطق و حذف چاه‌های جذبی موجود به منظور جمع‌آوری حداکثری فاضلاب تولیدی در سایت‌ها به منظور بهره‌گیری از پساب تصفیه شده و همچنین جلوگیری از آلودگی آب‌های زیرزمینی اقدام شده است.

نوشته بهره‌گیری از پساب تصفیه‌شده برای آبیاری فضای سبز شهر فرودگاهی امام خمینی‌(ره) اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.



Source link