بهره برداری از نخستین سامانه بومی بازرسی “X-Ray” در گمرک بازرگان
بهره برداری از نخستین سامانه بومی بازرسی “X-Ray” در گمرک بازرگان

با حضور رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، در منطقه آزاد ماکو، نخستین سامانه بومی بازرسی (x-ray) با فناوری روز در گمرک بازرگان راه اندازی شد. به گزارش اخبار مناطق آزاد، فرود عسگری به اتفاق غلامرضا سلیمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، درجریان بازدید از گمرک بازرگان افزود: نظیر این دستگاه پیشرفته در گمرک شهید […]


با حضور رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، در منطقه آزاد ماکو، نخستین سامانه بومی بازرسی (x-ray) با فناوری روز در گمرک بازرگان راه اندازی شد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، فرود عسگری به اتفاق غلامرضا سلیمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، درجریان بازدید از گمرک بازرگان افزود: نظیر این دستگاه پیشرفته در گمرک شهید رجایی نیز راه اندازی شده است.

وی اضافه کرد: این دستگاه ها می توانند کامیون ها را به صورت پیشرفته و با جزئیات کامل اسکن کنند و آن را در اختیار بخش فنی قرار دهند.

وی اظهار کرد: تجهیز مرز بازرگان به دستگاه های پیشرفته، نقش مهمی در تسهیل تجارت در یکی از بزرگترین مرزهای کشور خواهد داشت و می تواند در سرعت بخشیدن به تجارت بین ایران و ترکیه و اروپا مفید باشد.

رئیس کل گمرک ایران افزود: طرح جامعی برای مرز بازرگان در آذربایجان غربی تدوین شده است که اجرای این امر نقش مهمی در توسعه مبادلات مرزی بین ایران و ترکیه و رسیدن به حجم پیش بینی شده ۳۰ میلیارد دلاری تجارت بین این ۲ کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه ۱۴۶ گمرک در کشور فعال است، ادامه داد: تعداد گمرک ها در سطح کشور بسیار بالاست و این تعدد با توجه به وجود هفت منطقه آزاد، ۶۶ منطقه ویژه و بازارچه های مرزی بسیار بیشتر به نظر می رسد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این بازدید با اشاره به اینکه توسعه پایدار منطقه آزاد ماکو با محوریت ترانزیت امکان پذیر است گفت:ترکیه با توجه به اینکه در مسیر تجارت اروپایی ایران قرار داشته و ظرفیت های ترانزیتی قابل توجهی نیز دارد از اهمیت ویژه ای درا ین میان برخوردار بوده و منطقه آزاد ماکو نیز به علت دارا بودن تنها مرز رسمی کشور با ترکیه، بسیار مهم است.

غلامرضا سلیمانی فراهم سازی ورود اتباع خارجی بدون درج مهر در روادید را از دیگر اهداف منطقه برای حل مشکل تحریم های آمریکا عنوان کرد و افزود: مشکلات مربوط به گمرک بازرگان امروز با حضور برخی صاحبان صنایع و صادرکنندگان بررسی می شود و امیدواریم جناب آقای عسگری دستورات مقضی در خصوص رفع مسائل و مشکلات این مرز صادر نمایند.

نوشته بهره برداری از نخستین سامانه بومی بازرسی “X-Ray” در گمرک بازرگان اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.



Source link