به اجرای برجام ادامه می‌دهیم
به اجرای برجام ادامه می‌دهیم

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت خارجه چین روز چهارشنبه در واکنش به تصمیم آمریکا برای خروج از برجام گفت: پکن به این توافق هسته‌ای پایبند می‌ماند و اجرای آن را ادامه می‌دهد. ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان در تیرماه سال ۱۳۹۴ به […]



خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت خارجه چین روز چهارشنبه در واکنش به تصمیم آمریکا برای خروج از برجام گفت: پکن به این توافق هسته‌ای پایبند می‌ماند و اجرای آن را ادامه می‌دهد.

ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان در تیرماه سال ۱۳۹۴ به توافقی دست یافتند که قرار بود در ازای ایجاد محدودیت در بخش‌هایی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، همه تحریم‌های بین‌المللی و یکجانبه مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را رفع کند.

کارشکنی‌های آمریکا در اجرای برجام از زمان روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا شدت گرفت. او در اقدامی که نقض صریح بند‌های توافق هسته‌ای با ایران محسوب می‌شود، بار‌ها تهدید کرد کشورش را از توافق خارج خواهد کرد و یا درباره تجارت با ایران به کشور‌های اروپایی هشدار داد.

ترامپ سرانجام روز سه‌شنبه ۸ می (۱۸ اردیبهشت‌ماه) آمریکا را از برجام خارج کرد و فرمانی را برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران پس از دوره‌های زمانی ۹۰ و ۱۸۰ روزه امضا کرد.



Source link