به سبک پادشاهان صفوی سفر کنید
به سبک پادشاهان صفوی سفر کنید

کاخ صفی آبادبه‌محض ورود به بهشهر، کاخ صفی‌آباد را در نگاه اول می‌توانید ببینید. این کاخ، عمارتی زیبا و باشکوه بر فراز کوهی است که هم از پایین از جای‌جای شهر دیده می‌شود و هم نمایی فوق‌العاده برای تماشای تمام شهر در بالای کاخ فراهم کرده است. این کاخ یادگاری به‌جای مانده از دوران باشکوه […]


کاخ صفی آباد
به‌محض ورود به بهشهر، کاخ صفی‌آباد را در نگاه اول می‌توانید ببینید. این کاخ، عمارتی زیبا و باشکوه بر فراز کوهی است که هم از پایین از جای‌جای شهر دیده می‌شود و هم نمایی فوق‌العاده برای تماشای تمام شهر در بالای کاخ فراهم کرده است. این کاخ یادگاری به‌جای مانده از دوران باشکوه صفویه است و در زمان پهلوی و به دستور رضاشاه نیز بازسازی شده است.

باغ عباس آباد
باغ عباس‌آباد یکی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی معروف استان مازندران در بهشهر است. این مجموعه تاریخی در فاصله زمانی نیم‌ساعته از مرکز شهر واقع شده است و شامل سد عباس‌آباد، مخزن، دریاچه سد، برج آجری و آسیاب آبی می‌شود که به دستور «شاه عباس اول» احداث شده است. این مجموعه همچنین دارای رستوران‌های خوب و سکو‌هایی برای کمپینگ و تفریح‌هایی نظیر قایق‌سواری و اسب‌سواری نیز است.

آبشار اسپه او
آبشار اسپه‌او، آبشاری پلکانی و کاسه‌ای است که حوضچه‌های آهکی متعددی در هفت طبقه دارد و در ۳۰ کیلومتری بهشهر در ارتفاعات رشته کوه البرز در منطقه هزار جریب قرار گرفته است. «اسپه‌او» به‌معنای «آب سفید» است. ارتفاع این آبشار بیش از ۴۰۰ متر است و از چشمه‌ای که از شکاف سنگی در زیر درختی کهنسال می‌جوشد، سرچشمه می‌گیرد.

خانه احمد علی خان هزار جریبی
خانه احمد علی‌خان هزار جریبی بنایی آجری با پلان مستطیل شکل است که سقف آن سفال‌پوش است و به سبک معماری دوران قاجار، دارای دو ورودی در طرفین ساختمان است. این خانه در روستای سرخ گریه بهشهر واقع شده است.

کشتی صفوی
کشتی صفوی، کشتی ۴۰۰ ساله‌ای در بندر امیرآباد بهشهر و یکی از جا‌های دیدنی استان مازندران است. باستان‌شناسان معتقد هستند که این کشتی متعلق به دوران صفویه است و کاربری آن، کشتی باربری بوده است.



Source link