بودجه سال ۹۷ بودجه مدیران قدرتمند است
بودجه سال ۹۷ بودجه مدیران قدرتمند است

[ad_1] خبرگزاری فارس: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه سال ۹۷ بودجه مدیران قدرتمند است که باید تلاش کرده و آن را از تهران جذب کرد. حمیدرضا حاجی بابایی بعد از ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به بودجه سال ۹۷ اظهار کرد: امسال نیاز به […]

[ad_1]

خبرگزاری فارس: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه سال ۹۷ بودجه مدیران قدرتمند است که باید تلاش کرده و آن را از تهران جذب کرد.

حمیدرضا حاجی بابایی بعد از ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به بودجه سال ۹۷ اظهار کرد: امسال نیاز به تبیین بودجه داریم که به دلایل گوناگون باید این اتفاق بیفتد و آثار مثبت آن در مردم پدیدار شود.

وی با بیان اینکه بودجه سال ۹۷ به شکلی مصوب شده که بیشترین تاثیرگذاری را در جامعه داشته باشد، گفت: در بودجه سال ۹۷، ۶۰ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی مصوب شده که در واقع چندین برابر است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سال گذشته ۶۸ درصد بودجه عمرانی محقق شد که رقم خوبی است، گفت: اگر خوشبین باشیم با تحقق ۵۰ درصد بودجه سال ۹۷، اتفاق خوبی می‌افتد چرا که در کنار آن ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی نیز تعریف شده که صد درصد محقق خواهد شد.

وی با اشاره به موضوع تبصره ۵ قانون برنامه بودجه و تهاتر، خاطرنشان کرد: در تبصره ۵، ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه تعریف شده که هر پیمانکار بستانکار با دولت، با بانک و بانک با بانک مرکزی تهاتر کند تا بدهی‌ها از بین رود که این مبلغ دست یافتنی است.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه این مبلغ سه و نیم برابر بودجه عمرانی کشور است، گفت: هر مدیری بتواند قدرتمندانه از این اعتبار استفاده کند چرا که حد و نصابی نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه حق استان حدی ندارد، افزود: با وجود تبصره ۵ نباید ریالی از بدهی‌ها باقی بماند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۵۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی از طریق تهاتر مجوز داده‌ایم، گفت: سازمان تامین اجتماعی ۵۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار بوده که مجوز داده شده و دیگر طلب ندارد.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ هزار میلیارد تومان در اختیار است و باید استفاده کرد، افزود: با این موضوع از لحاظ اقتصادی مخالفم، اما از لحاظ رضایتمندی پیمانکار‌ها و کاری برای مردم، شاهکار است.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه در طول تاریخ چنین کمکی به دولت نشده بود، گفت: در کنار آن ۶۰ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت اختصاص یافته و باید استفاده شود.

وی با تاکید به اینکه در کنار این بودجه‌ها ردیف‌های ملی نیز وجود دارد، افزود: هر اقدامی ردیف ملی دارد و مثلا باغات که سازمان کشاورزی باید استفاده کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برنامه ششم موفق شدیم ۳۰ درصد بودجه عمرانی را به استان‌ها بدهیم که این اتفاق جالبی است، اما هنوز ۷۰ درصد بودجه در تهران است، خاطرنشان کرد: یک ردیف ملی برای ساخت ۱۰ موزه منطقه‌ای داریم که ۵۲ میلیارد تومان پول دارد، ۵ میلیارد میلیون تومان برای همدان اضافه کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه از این ردیف اعتبار چند سال به ما تعلق نگرفته و به جا‌های دیگر اختصاص یافته است، گفت: از ۵۰ میلیارد تومان ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به استان می‌رسد که ۵ میلیارد نیز ما اضافه کرده‌ایم و در نهایت ۱۸ میلیارد تومان به موزه منطقه‌ای اختصاص پیدا می‌کند.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه در وزارت ارشاد ردیف ملی برای ۱۰ مجتمع وجود دارد، افزود: سهم استان باید داده شود که البته امسال باید بیشتر تعلق گیرد چرا که چند سالی اختصاص نیفتاده است در حالی که ردیف ملی نقش کلیدی دارد.

وی با اشاره به اینکه امسال به آب روستایی توجه بیشتری شده و از صندوق ملی برای آن اختصاص یافته است، گفت: بودجه سال ۹۷ بودجه مدیران قدرتمند است و بدانید هر آنچه در جمهوری اسلامی ایران اراده کنید، می‌رسید.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیران ما بدانند که مجموعه مدیریت استان و نمایندگان پیگیری‌هایی انجام داده‌اند، افزود: در زمینه راه‌آهن و ریل هیچ نیاز به قانون‌گذاری نداریم.

وی با اشاره به اینکه برقی شدن تهران، همدان و سنندج مصوب شد، گفت: این طرح ردیف بودجه دارد و علاوه بر آن ۶۵ میلیارد تومان پول دارد که البته مجری آن نیز عوض شده است.

حاجی بابایی با بیان اینکه در راه‌آهن غرب کشور ۶۰ میلیارد تومان ردیف ملی وجود دارد، افزود: این مبلغ منحصر به راه آهن همدان ـ. ملایر شده است.

وی با اشاره به اینکه سومین موضوع راه‌آهن زنجان از طریق بیجار است که راه‌آهن تبریز به وسیله بیجار به همدان وصل می‌شود، گفت: ۱۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بودجه برای این پروژه وجود دارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید به اینکه بهترین موقعیت را در زمینه راه‌آهن داریم، افزود: دو راه دیگر نیز برای همدان در راه است.

وی با اشاره به اینکه راه بزرگی از اراک، قهاوند به همدان زده می‌شود و بسیار تاثیرگذار است، گفت: این راه به نوعی ملایر، تویسرکان و نهاوند از طریق راه همدان به ملایر به اتوبان تهران ـ. همدان وصل می‌کند.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه این پروژه ۳ میلیارد تومان ردیف بودجه داشت که در مجلس ۱۰ میلیارد کردیم، تصریح کرد: جلسات گوناگونی با استاندار همدان در وزارت صنعت داشتیم که در مورد منطقه ویژه مبتنی بر فناوری‌های منطقه‌ای صحبت شد.

وی با اشاره به اینکه طبق صحبت‌های صورت گرفته برای سال ۹۷ چهار منطقه ویژه تعریف شده که همدان نیز جزو آنهاست، افزود: قبلا ۶ منطقه ویژه نظیر تهران، اصفهان، تبریز، مشهد و همدان برای منطقه ویژه مبتنی بر فناوری تعریف شده بود که به دلایلی برخی حذف شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید به اینکه اگر این جریان راه افتد با تمام صنعت ما برابری خواهد کرد، افزود: تمام دانشگاه‌ها برای کار حضور داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ۲۳ میلیارد تومان برای انتقال گاز اتیلن و کمک‌رسانی به پتروشیمی اعتبار تعریف شده است، گفت: بزرگ‌ترین پروژه آبرسانی ما از سد تالوار بوده که گفته شد آب آنجا کم شده است.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه ۲۸ کیلومتر مانده به تالوار به دلیل ایجاد سد بزرگ به نام آزاد، ۳۰۰ میلیون متر مکعب آب آنجا جمع می‌شود که آب سد تالوار کم شده بود، افزود: اکنون به جای اینکه ۲۸ کیلومتر به تالوار برویم و آب بیاوریم باید ۶۰ کیلومتر به سد آزاد برویم و آن کار را انجام دهیم که این مشکل است.

وی با اشاره به اینکه با تشکیل جلسات مختلف مشکل قانونی را مطرح می‌کردند که ما کلمه تالوار را برداشتیم و سد آزاد مطرح شد، گفت: مشکل قانونی رفع شد و کار به سرعت جلو می‌رود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای فامنین ردیف ملی نداشت که توانستیم مشکل آنجا را حل کنیم، افزود: موزه هنر‌های معاصر استان ۹۹۰ میلیون تومان بودجه داشت که ۵ میلیارد تومان شده که ۴ میلیارد تومان اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه با ۵ میلیارد تومان باید موزه افتتاح شود، گفت: برای هگمتانه ۲ میلیارد تومان اعتبار تعیین شده بود که ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اضافه کردیم.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه به پارک علم و فناوری ۲ میلیارد تومان بودجه اضافه شده است، افزود:
ردیفی جدیدی به نام ردیف شهدای مدافع حرم با محور همدان تعریف شده که ۲۰۰ میلیون تومان برای آغاز کار مشخص شده است.

وی با تاکید به اینکه ردیف بودجه ملی بنیاد بوعلی سینا برگشت، افزود: قبلا ًردیف بودجه بیمارستان امام خمینی حذف شده بود که برگشت.

بزرگترین بیمارستان منطقه‌ای با ۶۰۰ تخت ساخته می‌شود

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۵ میلیارد تومان برای شروع کار تعریف شده که تا ۶۰۰ میلیارد تومان پیش خواهد رفت، گفت: بزرگترین بیمارستان منطقه‌ای با ۶۰۰ تخت ساخته می‌شود که در حال جانمایی زمین هستند.

وی با بیان اینکه به بودجه دانشگاه بوعلی و علوم پزشکی همدان ۵ میلیارد تومان اضافه شده است، خاطرنشان کرد: هیچ سالی به اندازه امسال تاثیرگذاری را در مورد بودجه سال نداشتیم و در این بودجه‌ها جایگاه استان جایگاه ویژه‌ای بود.

حاجی‌بابایی با اشاره به دو رویداد بزرگ در استان پیشرو داریم و باید جهش عظیم داشته باشیم، افزود: کار بزرگی در استان شکل گرفته و با این حرکت‌ها استان جایگاه خوبی را خواهد یافت.

وی با بیان اینکه هماهنگی خوبی در استان وجود دارد و هر کاری را دنبال می‌کنیم اجرایی می‌شود، گفت: ما در همدان به هیچ چیز جز کار و وضعیت اشتغال فکر نمی‌کنیم، مردم همدان بدانند مدیران دست به دست هم داده‌اند تا تحول عظیمی شکل گیرد.

۱۱۰ هزار میلیارد تومان منابع به دولت اضافه شد

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کار مهمی در بودجه سال ۹۷ اتفاق افتاد و به یکباره ۱۱۰ هزار میلیارد تومان منابع به دولت اضافه شد، افزود: در برنامه ششم توسعه مسئله یارانه‌ها را دنبال کردیم.

وی با بیان اینکه اختلاف نظر‌هایی وجود داشت، افزود: در برنامه ششم توسعه به این رسیدم که با کار کارشناسی ۸۷ هزار میلیارد تومان درآمد داریم که دوستان در سازمان مدیریت نظرشان چیز دیگری بود و دیوان محاسبات نیز به میان آمد و میانجیگری کرد که ۳۶ هزار میلیارد تومان است.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه به این موضوع دست یافته بودم و به همین دلیل قبول نکردم، افزود: در مجلس سال ۹۶ نیز مطرح کردم که در جمع بندی آنجا نیز حرف مرا نپذیرفتند؛ ادامه دادم و در گزارشی که در کمیسیون تلفیق ارائه دادم، به جمع‌بندی ۸۷ هزار میلیارد تومان رسیدند و تصویب شد.

وی با بیان اینکه آن را نیز قبول نکردم و گفتم ۸۷ هزار میلیارد تومان در بودجه سال ۹۶ بود و اکنون ۱۰۲ هزار میلیارد تومان است، گفت: با حساب و کتاب به رقم من رسیدند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دو اتفاق مهم افتاده و این مبلغ به خزانه رفته است، افزود: از ابتدای فروردین امسال پول در خزانه است.

وی با بیان اینکه اتفاقی افتاد و دولت بودجه‌ای برای پرداخت یارانه‌ها نداشت، گفت: ۳۸ میلیون نفر نمی‌توانستند یارانه بگیرند که با این رقم مشخص شده، ۴۲ هزار میلیارد تومان برای یارانه مردم اختصاص یافت و ۱۳ هزار میلیارد تومان بودجه دولت برای یارانه‌هاست.

حاجی‌بابایی با تاکید به اینکه از همه مهمتر ۵ هزار میلیارد تومان برای اشتغال گذاشته شد، افزود: ۷ هزار میلیارد تومان برای بهزیستی و کمیته امداد اختصاص یافت و حقوقشان چهار برابر شد.

وی با بیان اینکه ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به بهداشت و درمان اختصاص یافته است، افزود: در این زمینه یک اقدام انقلابی شکل گرفت.

[ad_2]

Source link