تابعیت سعودی حریری تشکیل دولت لبنان را دچار دردسر کرده است :: خبرگزاری خانه ملت
تابعیت سعودی حریری تشکیل دولت لبنان را دچار دردسر کرده است :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به وضعیت سیاسی لبنان و عدم تشکیل دولت در این کشور، گفت: در سال های اخیر بسیاری از سیاستگذاری های لبنان عملا توسط عوامل سعودی صورت گرفت و مواردی را شاهد بودیم که عناصر دولت لبنان توسط سعودی ها گروگان گرفته شدند تا […]

[ad_1]

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به وضعیت سیاسی لبنان و عدم تشکیل دولت در این کشور، گفت: در سال های اخیر بسیاری از سیاستگذاری های لبنان عملا توسط عوامل سعودی صورت گرفت و مواردی را شاهد بودیم که عناصر دولت لبنان توسط سعودی ها گروگان گرفته شدند تا سیاست های آنها را اعمال کنند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به سابقه خاندان حریری یادآور شد: خاندان حریری از خانواده ای تاجر مسلک هستند که با شفافیت اعلام می کنند تابعیت سعودی دارند.

وی افزود: سعد حریری علیرغم دلارهای سعودی که برای او خرج شد نتوانست موفقیتی در انتخابات داشته باشد و هم اکنون سعی دارد این فشار را در کابینه جبران و 5 کرسی باقی مانده را از آن جریان المستقبل کند.

محمد جواد جمالی نوبندگانی

جمالی نوبندگانی در ادامه با بیان اینکه لبنان همواره با چالش دولت خود مواجه بوده است، عنوان کرد: برای لبنان طبیعی است به خاطر چالش های مختلفی که برای تشکیل دولت داشته، مدتی را بدون دولت بماند و یکی از دلایل این مشکل نیز تابعیت سعودی حریری است.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: متأسفانه لبنان جزء معدود کشورهای دنیا است که قانون اساسی آن بر اساس قومیت و مذهب نگاشته و سمت های نخست کشور میان آنها تقسیم شده چنانچه رئیس جمهور باید از میان مسیحیان مارونی، رئیس مجلس از میان شیعیان و نخست وزیر از میان سنی ها انتخاب می شود که این تقسیم بندی یادگار بد فرانسوی ها برای لبنانی ها است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا حریری می تواند هر 5 کرسی باقی مانده در کابینه را از آن جریان المستقبل کند یا خیر، خاطرنشان کرد: اگر حریری می توانست موفق شود در جریان انتخابات پیروز می شد و در نهایت ناچار خواهد شد کرسی های باقیمانده کابینه خود را نیز میان جریانات مختلف تقسیم کند./

پایان پیام

[ad_2]

Source link