تاراج منابع سعودی‌ها با حمایت از استراتژی آمریکا :: خبرگزاری خانه ملت
تاراج منابع سعودی‌ها با حمایت از استراتژی آمریکا :: خبرگزاری خانه ملت

شهروز برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با یادآوری اظهارات وزیر خارجه عربستان در مورد ایران و تاکید وی بر حمایت عربستان از استراتژی آمریکا در مقابله با ایران، گفت: سعودی‌ها زمانی که با آمریکا متحد شوند یا اعلام حمایت از استراتژی آمریکا را فریاد می‌زنند کم کم منابع و اموالشان را از دست […]



شهروز برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با یادآوری اظهارات وزیر خارجه عربستان در مورد ایران و تاکید وی بر حمایت عربستان از استراتژی آمریکا در مقابله با ایران، گفت: سعودی‌ها زمانی که با آمریکا متحد شوند یا اعلام حمایت از استراتژی آمریکا را فریاد می‌زنند کم کم منابع و اموالشان را از دست می‌دهند زیرا استراتژی آمریکا به تاراج بردن تمام منابع نفت و گاز عربستان و درآمد سعودی‌ها از ناحیه حجاج هستند.

آمریکا به دنبال تاراج منابع عربستان است/ سعودی‌ها باید به آغوش اسلام بازگردند

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آمریکا به دنبال تاراج منابع عربستان سعودی است اما سعودی‌ها بدون توجه به این موضوع به دنبال پیروی و پیاده کردن سیاست‌ها آمریکا در منطقه هستند حال آنکه این شیوه به نفع ریاض نخواهد بود.

وی افزود: سعودی‌ها باید ایران را به عنوان یک همسایه قدرتمند همیشگی بپذیرند، حمایت و پیروی کورکورانه از سیاست‌های آمریکا در منطقه به نفع عربستان نیست بنابراین سعودی‌ها باید به آغوش اسلام بازگردند و موازین اسلامی را مبنی بر وحدت و یک صدایی در منطقه را دنبال کنند.

برزگر یادآور شد: عربستان نباید بیش از این به دشمنان اسلام و مسلمین (آمریکا و اسرائیل) باج دهند، سعودی‌ها برای حمایت از استراتژی آمریکا موازین حقوق بشر را هم زیر پا گذاشت و سال‌ها به بمباران مردم یمن پرداخته است و حال هم ندای مقابله با ایران را سر می‌دهد.

همراهی عربستان با آمریکا و اسرائیل و ظلم به مسلمین نوعی مقابله با اسلام است

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: سعودی‌ها در حق مردم یمن، سوریه و کشورهایی که زیر چکمه‌های اسرائیل در حال له شدن هستند، ظلم کرده زیرا با دشمنان علیه این ملت مظلوم همراهی می‌کند، این همراهی به معنای مقابله با اسلام است لذا با رواج اسلام دوروغین دنبال تخریب اسلام ناب محمدی هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: عربستان نباید بیش از این از خطوط قرمز اسلام و موازین حقوقی عبور کند بنابراین دست از جنایت و همراهی با جنایتکاران باید بردارد، در غیر این صورت عربستان سعودی در آینده نزدیک نتیجه اعمال و رفتار خود را به بدترین شیوه ممکن خواهد دید.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در سخنرانی خود در مقر سازمان ملل در نیویورک، گفت: فعالیت‌های “تروریستی” ایران همچنان موجب برهم زدن ثبات منطقه می‌شود. ما از استراتژی آمریکا در مقابله با ایران حمایت می‌کنیم. برخورد متجاوزانه ایران نقض تمامی منشورهای بین‌المللی است. ما ایمان داریم که تحقق صلح در خاورمیانه مقابله با ایران را می‌طلبد!/

پایان پیام



Source link