تاریخ مصرف بن سلمان گذشته است/ تهدید حجم عظیم سرمایه‌گذاری غرب در منطقه با انقلاب یمن :: خبرگزاری خانه ملت
تاریخ مصرف بن سلمان گذشته است/ تهدید حجم عظیم سرمایه‌گذاری غرب در منطقه با انقلاب یمن :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] جوادکریمی قدوسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به احتمال حذف بن سلمان توسط واشنگتن و لندن،گفت:فضای کلی منطقه،فضای داخلی کشور حجاز و فضای بین المللی به خصوص بحران هایی که آمریکایی ها در منطقه با آن مواجه هستند و حضوری که در منطقه با پایگاه هایی که دارند و […]

[ad_1]

جوادکریمی قدوسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به احتمال حذف بن سلمان توسط واشنگتن و لندن،گفت:فضای کلی منطقه،فضای داخلی کشور حجاز و فضای بین المللی به خصوص بحران هایی که آمریکایی ها در منطقه با آن مواجه هستند و حضوری که در منطقه با پایگاه هایی که دارند و تحولاتی که در ایران بوده است همه اینها آمریکا را به این نقطه می رساند که این گاو شیری یعنی بن سلمان بیشتر از این برای منافع غرب دستاوردی ندارد.

آمریکایی ها با تغییر برای سقوط آل سعود زمان می خرند

وی افزود:آمریکاییها به این نتیجه می‌رسند که معمولاً با تغییر روند اوضاع را به نفع خود کرده و آن سرعتی که در سقوط رژیم آل سعود الان به وجود آمده با یک تغییری این اتفاق را به عقب برگردانند و یا زمان بیشتری بخرند.

بیشتر بخوانید:

 

کریمی قدوسی ادامه داد:این جمع بندی از خیلی وقت پیش متصور بود که انجام می‌شود و این اتفاق می افتد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قتل خاشقجی تاکید کرد: اولاً دنیا برای یک روزنامه نگار انقدر هزینه نمی کنند و موضوع مرگ خاشقجی هم به نوعی شانتاژ خبری است؛مهمترین مسئله در این موضوع مسئله ی یمن است.

عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه یمنی ها به یک قدرت بازدارنده ای دست یافته اند، ادامه داد:یمنی ها از موشک های هوشمند نقطه زن استفاده کردند و این تکنولوژی را بدست آورده اند؛ گرچه آن را قطره چکانی استفاده می کنند،اما توان بازدارندگی بیشتری برایشان فراهم شده است و آن حجم عظیم سرمایه‌گذاری غرب در این منطقه با انقلاب یمن به شدت تهدید شده است؛آمریکایی ها فکر می کنند که بتوانند با یک تغییری هم جنگ یمن را متوقف کنند،هم در تثبیت اوضاع گامی بردارند.

تاریخ مصرف افرادی چون بن سلمان گذشته است

کریمی قدوسی با بیان اینکه تاریخ مصرف افرادی چون بن سلمان گذشته است، مطرح کرد:تاریخ مصرف  ولیعهد سعودی برای آمریکا به نظر من کاملا گذشته است؛هرچه توانستند بن سلمان را دوشیده اند از قبیل انعقاد قراردادها وغیره،هشتصد میلیارد دلار سعودی در بانک‌های آمریکایی سپرده گذاری دارد؛بیش از ۵۰ درصد این مبلغ را قرار قرارداد بسته اند و چیزی هم نمانده که بدوشند.

عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که فصل استفاده از سعودی گذشته است،تصریح کرد: این روش آمریکایی‌ها و روش نظام سلطه هم این است کسی را تا آنجا که برای آنها منفعت داشته باشد،حمایت می کنند؛ اگر منفعت نداشته باشد به سرعت طومار آن را می بندند و آن را به دور می اندازند.

گفتنی است؛روزنامه آمریکایی واشنگتن پست یکی از سناریوهای برون رفت عربستان از بحران کنونی را جایگزین کردن موقت فردی به جای محمد بن سلمان برشمرده است.در  این زمینه نام شاهزادگانی همچون احمد بن عبدالعزیز، خالد الفیصل، خالد بن سلمان، فیصل بن سلمان و خالد بن بندر برای جانشینی محمد بن سلمان مطرح شده‌اند.

خاندان آل سعود احتمالات کنار گذاشتن محمد بن سلمان که نامش با جنایت ترور خاشقجی گره خورده یا حداقل تعیین شریک یا جانشین ولیعهد برای کاهش قدرت و سلطه وی را بعید نمی‌دانند./

[ad_2]

Source link