تاکید عبدالله و روحانی بر گسترش روابط افغانستان-ایران و افزایش فعالیت بندر چابهار
تاکید عبدالله و روحانی بر گسترش روابط افغانستان-ایران و افزایش فعالیت بندر چابهار

[ad_1] سخنگوی ریاست اجرایی دولت افغانستان اعلام کرد که «عبدالله» رئیس اجرایی این کشور و «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار و گفت‌وگو کردند. به گزارش اخبار آزاد مناطق به نقل از خبرگزاری تسنیم، «مجیب الرحمان رحیمی» سخنگوی ریاست اجرایی دولت افغانستان اظهار داشت: در این دیدار دو […]

[ad_1]

سخنگوی ریاست اجرایی دولت افغانستان اعلام کرد که «عبدالله» رئیس اجرایی این کشور و «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش اخبار آزاد مناطق به نقل از خبرگزاری تسنیم، «مجیب الرحمان رحیمی» سخنگوی ریاست اجرایی دولت افغانستان اظهار داشت: در این دیدار دو طرف بر لزوم تقویت همکاری‌های دوجانبه بین ایران و افغانستان تاکید کردند.

وی افزود: عبدالله و روحانی در این دیدار درباره توافقنامه جامع کابل-تهران، مبارزه با تروریسم و استفاده از بندر تجاری چابهار به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

براساس این گزارش، عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان بر اهمیت ادامه فعالیت‌های تجاری از طریق بندر چابهار تاکید کرده است.

به دلیل تنش‌های سیاسی افغانستان و پاکستان در چند سال اخیر، تجار افغان همواره با مشکلات ترانزیتی روبه‌رو بودند.

ایران، افغانستان و هند در سال‌۲۰۱۶ توافقنامه‌ای را امضا کردند که براساس آن این کشورها می‌توانند از بندر چابهار برای حمل و نقل کالا استفاده کنند.

اما خروج یکجانبه آمریکا از برجام و تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی، نگرانی‌هایی را درباره بندر چابهار که مسیر حمل و نقل کالا به افغانستان محسوب می‌شود نیز برانگیخته است.

سخنگوی ریاست اجرایی دولت افغانستان گفت: مقامات آمریکایی در گفت‌وگو با عبدالله در مورد استفاده از بندر چابهار نظر مثبتی را ارائه کردند.

نوشته تاکید عبدالله و روحانی بر گسترش روابط افغانستان-ایران و افزایش فعالیت بندر چابهار اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.

[ad_2]

Source link