تبدیل منطقه آزاد ماکو به هاب توزیع نهاده‌های گوشتی و گوشت قرمز به داخل و خارج کشور
تبدیل منطقه آزاد ماکو به هاب توزیع نهاده‌های گوشتی و گوشت قرمز به داخل و خارج کشور

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: با تفویض اختیار صدور مجوزهای بهداشتی واردات نهاده‌های دامی و گوشت قرمز به منطقه آزاد ماکو، این منطقه به هاب توزیع نهاده های گوشتی و گوشت قرمز به داخل و کشورهای همسایه تبدیل می‌شود‌. به گزارش اخبار آزاد مناطق، در نشست مشترک غلامرضا سلیمانی و محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان […]


مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: با تفویض اختیار صدور مجوزهای بهداشتی واردات نهاده‌های دامی و گوشت قرمز به منطقه آزاد ماکو، این منطقه به هاب توزیع نهاده های گوشتی و گوشت قرمز به داخل و کشورهای همسایه تبدیل می‌شود‌.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، در نشست مشترک غلامرضا سلیمانی و محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی با دکتر علیرضا رفیعی‌پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور و مسعود محمدیان مدیرکل دفتر قرنطینه و امنیت زیستی این سازمان توافقنامه تفویض اختیار صدور مجوزهای بهداشتی واردات نهاده‌های دامی و گوشت قرمز از منطقه آزاد ماکو امضا شد.

غلامرضا سلیمانی افزود: منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور با دارا بودن دو مرز مهم کشور ازجمله مرز بازرگان به عنوان بزرگترین مرز زمینی کشور با بیش از ۱۰۰سال سابقه واقع در جاده ابریشم و مرز پلدشت، فرصت خوبی برای تسهیل تجارت خصوصا در حوزه نهاده‌های دامی و گوشت قرمز برای کشور ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان منطقه آزاد ماکو در راستای توسعه کسب و کار بحث زنجیره تولید گوشت قرمز و سفید را دنبال می‌کند، اظهار داشت: با عنایت به اینکه این منطقه با دارا بودن ۱۴۰هزار هکتار اراضی کشاورزی و آب کافی به دلیل قرار گرفتن در جوار رود ارس و بهره‌برداری از پایاب سد کرم‌آباد، زنجیره تامین و تولید گوشت قرمز و سفید در این منطقه توجیه‌پذیر است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اعلام فراهم شدن شرایط ایجاد کشتارگاه صنعتی مدرن دام در منطقه آزاد ماکو ادامه داد: برای ایجاد این زنجیره باید از ظرفیت تجاری گمرکات منطقه استفاده کرد، لذا براساس مجوزهای صادره از سوی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی، زیرساخت‌های تبدیل گمرک بازرگان و نخجوان به عنوان ترمینال‌های ورود دام زنده و نهاده‌های دامی فراهم شد.

علیرضا رفیعی‌پور، رئیس سازمان دامپزشکی کشور نیز در این دیدار با یادآوری دو سفری که طی سال جاری به استان آذربایجان غربی داشته است، دلیل این امر را مرتفع ساختن موانع ناشی از تحریم‌ها و از طرفی مزیت‌های مرزی این منطقه برشمرد که ایران را در زمینه استفاده از کریدورهای زمینی، ریلی و دریایی، با کم‌ترین مشکل به اروپا متصل می‌کند.

وی با بیان این که پس از مشورت‌هایی با تشکل‌های واردکنندگان دارو و مواد بیولوژیک و همچنین واردکنندگان مواد پروتئینی استفاده از این امکان مورد اجماع قرار گرفته است، تصریح کرد: براساس مذاکرات و توافق با مقامات عالی استان آذربایجان غربی، اختیار کامل در این زمینه به اداره کل دامپزشکی استان تفویض شده تا در صدور مجوزهای بهداشتی مسئولیت و اختیار تام داشته باشد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با استناد به مزایای این توافق، به مردم و تولیدکنندگان اطمینان خاطر داد تا به ترتیب در زمینه تامین گوشت قرمز و انواع نهاده‌های دامی هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد.

نوشته تبدیل منطقه آزاد ماکو به هاب توزیع نهاده‌های گوشتی و گوشت قرمز به داخل و خارج کشور اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.



Source link