به گزارش اخباربان، بانک مرکزی در بخشنامهای به بانکها و مؤسسات اعتباری غیر بانکی اعلام کرد: اخیراً برخی بانکها و مؤسسات اعتباری غیر بانکی با استناد به عناوین و رتبههای اخذ شده از مراجع گوناگون داخلی و خارجی نسبت به انجام تبلیغات در خصوص عنوان و رتبه کسب شده اقدام مینمایند، از آنجایی که این […]
به گزارش اخباربان، بانک مرکزی در بخشنامهای به بانکها و مؤسسات اعتباری غیر بانکی اعلام کرد: اخیراً برخی بانکها و مؤسسات اعتباری غیر بانکی با استناد به عناوین و رتبههای اخذ شده از مراجع گوناگون داخلی و خارجی نسبت به انجام تبلیغات در خصوص عنوان و رتبه کسب شده اقدام مینمایند، از آنجایی که این قبیل تبلیغات میتواند موجبات انتقال اطلاعات ناصحیح به جامعه شده و به برداشتها و انتظارات غیرواقعی منتج گردد موضوع در بانک مرکزی مورد رسیدگی قرار گرفت و نهایتاً پس از طرح در سی و هفتمین جلسه کمیسیون مقررات و نظارت مؤسسات اعتباری بانک مرکزی مقرر شد:
«بانکها و مؤسسات اعتباری غیربانکی در تبلیغات خود در خصوص کسب رتبههای مختلف از مراجع گوناگون داخلی و خارجی، ضمن اعلام روشن و شفاف شاخص / شاخصهای مذکور، نام مرجع اعطاءکننده رتبه و نهادها / اشخاص موضوع رتبهبندی را به طور کامل ذکر نمایند». |