تب و تاب راهپیمایی اربعین در صفحه اینستاگرام نمایندگان /ادامه نظرات مثبت و منفی درباره FATF /موضع گیری های اینستاگرامی وکلای ملت درباره وزرای پیشنهادی دولت :: خبرگزاری خانه ملت
تب و تاب راهپیمایی اربعین در صفحه اینستاگرام نمایندگان /ادامه نظرات مثبت و منفی درباره FATF /موضع گیری های اینستاگرامی وکلای ملت درباره وزرای پیشنهادی دولت :: خبرگزاری خانه ملت

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ارتباط بی واسطه و مستمر با مردم، به انعکاس اقدامات، فعالیت ها، مواضع و دیدگاه های خود در شبکه های اجتماعی می پردازند. دکتر علی لاریجانی  مطلب زیر را با توضیح “ عیادت از سردار عظیمی فر، فرمانده مهندسی نیروی زمینی سپاه “ اشتراک گذاشت. […]


به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ارتباط بی واسطه و مستمر با مردم، به انعکاس اقدامات، فعالیت ها، مواضع و دیدگاه های خود در شبکه های اجتماعی می پردازند.

دکتر علی لاریجانی  مطلب زیر را با توضیح “ عیادت از سردار عظیمی فر، فرمانده مهندسی نیروی زمینی سپاه اشتراک گذاشت.

 

صفحه اینستاگرام رییس مجلس همچنین با انتشار عکس زیر از حضور علی لاریجانی  در مراسم ترحیم پدر سردار حاجی‌زاده خبر داده است.

در این صفحه همچنین عکس هایی از دیدار ریاست مجلس با مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت به اشتراک گذاشته شده است. متن صحبت های دکتر لاریجانی در این نشست را اینجا بخوانید

علاالدین بروجردی نیز ویدئویی را با توضیح ” بازدید رئیس دفتر علاءالدین بروجردی به همراه فرماندار ویژه بروجرد و جمعی از مسئولان محلی از موکب سیدالشهداء مستقر در مسیر زائران حسینی (در منطقه روستای جعفرآباد ) و خداقوت به خادمین و مشارکت در خدمتگزاری به زائران گرانقدر عتبات عالیات” را به اشتراک گذاشته است

وی همچنین متن گفت و گوی خود با خبرگزاری خانه ملت درباره وزیر پیشنهادی کار ، تعاون و رفاه اجتماعی را به اشتراک گذاشته است. متن این گفت و گو را اینجا بخوانید

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی  ویدئویی از  نطق مخالفت با مصوبه عجولانه و غیر کارشناسی هیئت دولت مبنی بر انتزاع خدمات درمانی #ایثارگران شاغل و بازنشسته از #بنیاد_شهید_و_امور_ایثارگران و اخذ خدمات درمانی ایثارگران شاغل از دستگاه های اجرایی محل خدمت از ابتدای آبان سال جاری را به اشتراک گذاشته است.

وی همچنین گفت و گوی های زیر را به اشتراک گذاشته است:

مهندس جعفرزاده ایمن آبادى اظهار داشت: مجمع تشخیص مصلحت نظام شاید جنبه مشورتی برای شورای‌نگهبان داشته باشد، که طبق قانون پس از بروز اختلاف میان مجلس با شورای نگهبان ورود پیدا می‌کند. امیدوار هستم شورای‌نگهبان از دو بعدی که قانون‌اساسی برای این نهاد تبیین کرده است (خلاف شرع و قانون اساسی) مصوبات مجلس را بررسی و اظهار نظر کند.

آخرین لایحه از لوایح چهارگانه مجلس یعنی«پیوستن به کنوانسیون منع تأمین مالی تروریسم» پس از رفع ایرادات از سوی نمایندگان مجلس به شورای نگهبان فرستاده شده و هنوز مورد بررسی قرار نگرفته، ولی اخبار در این رابطه از ابتدا تا به امروز حاشیه‌ساز بوده است.

زمان بررسی لایحه، گروهی که هویت آنها کاملا مشخص شد، اقدام به ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز به نمایندگان موافق لایحه فوق کردند. براساس گفته اعضای خانه ملت، این پیامک‌ها تنها تهدید آمیز نبود، بلکه ارسال‌کننده‌ها، نمایندگان مردم را از فحاشی و تهمت نیز بی دریغ نگذاشته بودند.

علاوه براین همین گروه بدون مجوز و کوچکترین برخورد قضایی در برابر مجلس دست به تجمع زدند وحتی سه تن از نمایندگان مخالف لایحه مورد نظر نیز در بین آنان حاضر شدند.

اما بخش مهم این مسئله در این است که مجمع تشخیص مصلحت نظام دو بار پیش از اعلام نتیجه بررسی‌ها توسط شورای نگهبان، نظر منفی خود را به نام آیت‌الله هاشمی شاهرودی، ریاست مجمع و به امضا محسن رضایی (به دلیل بیماری آیت‌الله هاشمی شاهرودی) اعلام کرد. اخیرا هم خبر از بررسی این لایحه توسط یک هیئت ۱۵ نفره تحت عنوان «هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام» داده شده است که به شدت مورد نقد قرارگرفته و حتی از آن به عنوان بدعتی خطرناک برای مسیر قانون‌گذاری نام برده می‌شود.

غلامعلی جعفرزاده، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‎‌و‌گو با جامعه ایرانی در رابطه با تلاش‌ها برای عدم نتیجه لایحه FATF گفت: مجلس کاری که به منافع ملی، مصالح مردم و کشور مربوط می‌شود را انجام می‌دهد و تحت تاثیر جوسازی و اس ام اس بازی قرار نمی‌گیرد. البته تعداد معدودی از نمایندگان شاید منقلب شوند، اما کهنه‌کارانی که کرسی مجلس برای آنها ارزش معنوی دارد، رفتار در چنین مواقعی را به خوبی می‌شناسند.

وی در ادامه ابراز کرد: مرکز FATF یک مهلت چهارماهه دیگربه ایران تعیین کرده بود و در صورتی که مجلس تن به امضا این لایحه نمی‌داد باید دست به خود تحریمی می‌زد، ولی الان در حال خروج از این وضعیت هستیم که نتیجه آن برقراری ارتباط منطقی و صحیح مالی با دنیا است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در این باره اظهار داشت: مجمع تشخیص مصلحت نظام شاید جنبه مشورتی برای شورای‌نگهبان داشته باشد، که طبق قانون پس از بروز اختلاف میان مجلس با شورای نگهبان ورود پیدا می‌کند. امیدوار هستم شورای‌نگهبان از دو بعدی که قانون‌اساسی برای این نهاد تبیین کرده است (خلاف شرع و قانون اساسی) مصوبات مجلس را بررسی و اظهار نظر کند.

جعفرزاده در ادامه بیان کرد: با توجه به مباحث اخیر اتحادیه اروپا و آمریکا که آمریکا مطرح کرد «ایران در حال خرید زمان با این بهانه‌ها است» بنابراین انتظار می رود که شورای‌نگهبان براساس عقل و منطق عمل کند و یک روزنامه کیهان نتواند برای کشور تصمیم بگیرد، البته دراینجا ضعف از مجموعه رسانه دولت است که موفق در تبیین لوایح چهارگانه برای مردم نبوده است زیرا هنوز در برخی جاها شبهاتی وجود دارد.

وی در این رابطه یادآور شد: همانطور که اشاره شد مجلس تحت‌تاثیراین حرکات قرار نخواهد گرفت و کار خود را انجام می‌دهد گرچه انتظارآرایی بیشتر ازاین درباره لوایح چهارگانه می‌رفت، اما معلوم شد پایه یک بخشی از مجلس در مقابل شعار و تجمع ۵۰ نفر لرزید.

این نماینده مجلس درباره فشارها به مجلس پیش از تصویب قانون تصریح کرد: بخشی از این رفتارها که به بیان اظهارنظرهای مدنی منجر می‌شود، بدون اشکال است زیرا مجلس باید صدای ملت را بشنود، البته همانطور که به مخالفان این اجازه داده شد، کاش برای موافقان هم چنین حقی قائل می‌شدند، اما تهدیدها و مطالبی که ارسال شد دارای اشکال بود. با تمام اینها مردم از نمایندگان هیچ دغدغه‌ای نداشته باشند زیرا تحت‌تاثیر چنین حرکاتی قرار نمی‌گیرند.

جعفرزاده دراین‌باره که آرا کم به این لوایح نشان ازتاثیر تهدیدات داشته است، توضیح داد: مردم در زمان انتخابات به آدم‌های استخوان‌دار رای دهند که دلبستگی به کرسی‌ها نداشته باشند و سربازان گروه و جناح‌ها را برگزینند که اهداف‌شان رضای خدا و منافع ملی باشد، کشور ترقی و پیشرفت خواهد کرد



Source link