تجاوز ائتلاف آمریکایی به سوریه نقض آشکار قوانین و موازین بین‎المللی است :: خبرگزاری خانه ملت
تجاوز ائتلاف آمریکایی به سوریه نقض آشکار قوانین و موازین بین‎المللی است :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] ولی‌الله نانواکناری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با تاکید بر اینکه حضور هر نیروی مسلح بدون اذن دولت در کشور سوریه تجاوز محسوب می‌شود، گفت: دولت سوریه از نیروهای آمریکایی یا فرانسوی یا انگلیس دعوت نکرده است و حضور نیروهای ایرانی و روسی به دعوت دولت سوریه و قانونی است.        بیشتر بخوانید: […]

[ad_1]

ولی‌الله نانواکناری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با تاکید بر اینکه حضور هر نیروی مسلح بدون اذن دولت در کشور سوریه تجاوز محسوب می‌شود، گفت: دولت سوریه از نیروهای آمریکایی یا فرانسوی یا انگلیس دعوت نکرده است و حضور نیروهای ایرانی و روسی به دعوت دولت سوریه و قانونی است.

       بیشتر بخوانید:

 

نماینده مردم بابلسر و فریدون کنار در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آمریکایی‌ها با حضور در خاک سوریه مرتکب اقدام تجاوزگرایانه‌ای شدند و این اقدام از نظر سازمان ملل متحد محکوم است لذا نماینده سوریه در سازمان ملل موضع مناسب و به جایی را اتخاذ کرده است.

وی افزود: طرح این موضوع مبنی بر تجاوز آمریکا به خاک سوریه از تریبون سازمان ملل متحد قطعا در رفع مشکل تاثیرگذار است کما اینکه کشورهای دیگر را هم نسبت به این وضعیت هوشیار و آگاه‌تر خواهد کرد.

نانواکناری معتقد است: هرچند امکان قلدری آمریکا در سازمان ملل متحد و شورای امنیت وجود دارد اما طرح مسئله و حمایت کشورهای دیگر خروج نیروهای معاند رد سوریه را سرعت خواهد بخشید، ضمن آنکه در مجموع سازمان ملل از ملت سوریه حمایت خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در این مدت گذشته اقدامات آمریکا و متحدانش به سوریه واکنش کشورهای مختلف، گروه ها و مقامات مختلف را در جهان هم برانگیخته است زیرا این تجاوز نقض آشکار قوانین و موازین بین المللی و نادیده گرفتن حق حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: در حقیقت کشورها حق ندارند با اتکا به شواهد شخصی خود وارد اقدام یکجانبه شوند و باید خود را متعهد به سازوکار جهانی بدانند. کما اینکه تجاوز امروز آمریکا هیچ تاثیری در روحیه مقاومت مردم سوریه در مقابله با تروریست ها نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل حضور نظامیان ائتلاف آمریکایی به اصطلاح ضد داعش در این کشور را غیر قانونی و ناقض قوانین بین المللی خواند و تاکید کرد که این نیروها باید هرچه سریعتر خاک سوریه را ترک کنند.

گفتنی است؛ در این گزارش باید تاکید شده که حضور بیگانگان در سوریه غیر قانونی است و منظور از حضور بیگانگان در واقع حضور نظامیان آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی و دیگر کشورهایی است که مدعی عضویت در ائتلافی هستند که خود را به سازمان ملل تحمیل کرده است./

پایان پیام

[ad_2]

Source link