تداوم ظلم و ستم سعودی‌ها به مردم یمن در حاشیه امن آمریکا :: خبرگزاری خانه ملت
تداوم ظلم و ستم سعودی‌ها به مردم یمن در حاشیه امن آمریکا :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] سیدمصطفی ذوالقدر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص مشکلات و جنگ اقتصادی عربستان علیه ملت مظلوم یمن، گفت: مردم یمن از سال‌ها پیش با فقر و گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کردند اما در عین حال مردم شجاع و نترسی هستند. این بحران نسبت به گذشته وخیم‌تر شده چراکه عربستان با آمریکا […]

[ad_1]

سیدمصطفی ذوالقدر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص مشکلات و جنگ اقتصادی عربستان علیه ملت مظلوم یمن، گفت: مردم یمن از سال‌ها پیش با فقر و گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کردند اما در عین حال مردم شجاع و نترسی هستند. این بحران نسبت به گذشته وخیم‌تر شده چراکه عربستان با آمریکا و صهیونیست‌ها علیه این مردم متحد شدند.

نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مردم یمن با تمام شرایط قحطی و فقر کنار خواهند آمد و این شرایط و جنگ اقتصادی آنها را از پا نخواهد انداخت.

وی افزود: متاسفانه نهادهای بین‌المللی چون سازمان ملل متحد هم در دست کشورها و قدرت‌هایی قرار گرفته که بنا بر سیاست‌های آنها تصمیم‌گیری می‌شود، حقوقی هم که برای اعضای دایم شورای امنیت قائل شدند سبب ایجاد حاشیه امن برای اسرائیل و عربستان سعودی ذیل آمریکا شده است.

                   بیشتر بخوانید:

 

ذوالقدر معتقد است: با این وجود سازمان ملل متحد به عنوان قرار گرفتن در رأس تمام سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی باید تدابیری بیندیشد تا حداقل مواد غذایی و آشامیدنی به این مردم مظلوم برسد و در کنار مشکلات جنگ و خونریزی درد گرسنگی و بیماری نداشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: سازمان همکاری‌های اسلامی یا سازمان همکاری خلیج فارس به جهت نفوذ عربستان در این سازمان‌ها هم نمی‌توانند مشکل مردم یمن را حل کنند، سعودی‌ها به جهت کمک بالای مالی به این نهادها و پیروی از سیاست‌های آمریکا در منطقه از میزان تاثیرگذاری و استقلال این سازمان‌ها کاسته‌اند.

رئیس گروه دوستی و پارلمانی ایران با یمن در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه حاکمان عربستان تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا یمن و مردم و کودکان یمنی را نابود کنند و در این زمینه از هر خصومت و دشمنی بهره می‌گیرند لذا کشورهای مسلمان و مخالف سیاست‌های آمریکا باید متحد شوند تا این وضعیت بهبود یابد.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ «محمدعلی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن تاکید کرده که عربستان و متحدانش در مقابل راه حل افزایش ارزش ریال یمن سنگ اندازی می‌کنند و متجاوزان جنگ اقتصادی علیه یمن به راه انداخته اند. وی همچنین در نامه‌ای به دبیرکل و فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن خواستار ایجاد مکانیسمی برای ارائه کمک های پولی به مردم یمن شد و پیشنهاد کرده تا ساز و کاری برای جایگزین کردن مواد غذایی به پول ایجاد شود تا به خانواده های نیازمند از طریق افتتاح حساب بانکی به صورت بی واسطه کمک شود./

پایان پیام

[ad_2]

Source link