ترامپ کاسب کارانه به همه موضوعات بین المللی ورود می‌کند/ اوپک باید دوراندیشانه رفتار کند :: خبرگزاری خانه ملت
ترامپ کاسب کارانه به همه موضوعات بین المللی ورود می‌کند/ اوپک باید دوراندیشانه رفتار کند :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] علی گلمرادی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن اشاره به سخنرانی ترامپ در سازمان ملل متحد و درباره افزایش قیمت نفت توسط اوپک گفت: واقعیت امروز این است که گفتمان ترامپ بدون پشتوانه علمی و کارشناسی است و به صورت کاسب کارانه در همه موضوعات بین المللی ورود می‌کند. وی افزود:در موضوع افزایش قیمت […]

[ad_1]

علی گلمرادی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن اشاره به سخنرانی ترامپ در سازمان ملل متحد و درباره افزایش قیمت نفت توسط اوپک گفت: واقعیت امروز این است که گفتمان ترامپ بدون پشتوانه علمی و کارشناسی است و به صورت کاسب کارانه در همه موضوعات بین المللی ورود می‌کند.

وی افزود:در موضوع افزایش قیمت نفت و انرژی و اتفاقاتی که اخیرا افتاده این نابسامانی‌ها  نشات گرفته از رفتار خودمحورانه ترامپ است.

نماینده مردم بندرماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس با بیان اینکه ترامپ عصبانی است،ادامه داد:از آنجاکه استراتژی مد نظر ترامپ درمورد ایجاد اشکال در فروش نفت ایران و انزوای جمهوری اسلامی و درخواستش از اعضای اوپک تحقق پیدا نکرده ،وی ناراحت است.

عضوکمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ترامپ انتظار دارد که هرآنچه می گوید انجام شود و همه دنیا تابع تصمیم وی باشند،تاکید کرد: خوشبختانه جامعه جهانی بر مبنای منافع عمومی، منافع خاص خود و تجارت جهانی حرکت می‌کند و این اتفاق خوبی است.

گلمرادی افزود:تصمیم اوپک کار بزرگی است؛برای اینکه سردمداران و افراد خودمحور مانند ترامپ دراین موضوعات سلیقه ای رفتار می کنند؛متوجه تصمیمات غلط خود بشوند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اوپک تصمیم و عملکرد معقول و خوبی در رابطه با خواسته ترامپ اتخاذ کرد،ادامه داد:اگرچه ما خیلی هم از این افزایش قیمت‌ها راضی نیستیم،اما در برخورد با این رفتارهای خودمحورانه، موفق بودیم.

وی ضمن قدردانی از رفتار مدبرانه وزیرنفت کشورمان مطرح کرد: زنگنه به عنوان نماینده عالیکشورمان و دولت به صورت همه جانبه نگر و مدبرانه در این حوزه نقش مهمی در اوپک بازی کرد؛با توجه به سیاست های حاکم بر وزارت نفت در تعامل با کشورها و همگرایی در بهره‌برداری از ظرفیت برخی کشورها،ما دراین موضوع موفق خواهیم شد.

نماینده مردم بندرماهشهر،امیدیه و هندیجان در مجلس با اشاره به تشویق برخی کشورها توسط آمریکا برای گرفتن سهم نفت ایران، تاکید کرد:ادعای برخی اعضای اوپک و غیراوپکی ها برای جبران سهم ایران در تولیدنفت وجود دارد، اما کشورهایی همچون عربستان و امارات توان افزایش تولید را ندارند و عربستان  سرسپرده آمریکااست.

گلمرادی با بیان اینکه امروز ترامپ با یک تفکر می‌خواهد در عرصه نفت مداخله کند،بیان کرد:در واقع سازمان اوپک باید مراقب باشد و مسائل را مدیریت کند و جزیره ای به مسائل نگاه نکند.

عضومجمع نمایندگان استان خوزستان با بیان این که اوپک باید دوراندیشانه رفتار کند،تصریح کرد: این سازمان باید دوراندیش باشد و تحت تاثیر تفکرات غلط قرار نگیرد؛ چراکه اساس این سازمان بر مبنای خِرد جمعی،مشارکت و هم‌اندیشی اعضا است. آنچه که مصلحت اعضای اوپک است باید تحقق پیدا کند.

عضوفراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم عدم سیاسی‌کاری اوپک تاکید کرد:مسائل سیاسی نباید در این موضوع دخالت داشته باشد؛موضوع انرژی موضوعی خاص است و حق همه جوامع بشری است که بر مبنای اصول بین‌المللی از آن بهره‌برداری کنند؛ پس نباید بهره‌برداری سیاسی تبلیغاتی  را بر آن غالب کرده و اوپک از جایگاه واقعی خودش خارج شود.

به گزارش خانه ملت؛بیژن نامدار زنگنه در جمع خبرنگاران گفت که رئیس جمهوری آمریکا که خود عامل اصلی بالا رفتن قیمت نفت و بی ثباتی در بازار است، انگشت اتهام خود را به سمت اوپک گرفته،در حالی که اوپک همه ظرفیت و توان خود را برای تولید به کار گرفته است.

رئیس جمهوری فرانسه نیز در سخنرانی خود در سازمان ملل گفته است که اگر ترامپ منطقی فکر کند،خواهد فهمید که در صورت فروش نفت از سوی ایران ، قیمت نفت مناسب خواهد شد و چنین وضعی برای صلح و قیمت های جهانی نفت خوب خواهد بود، اما در غیر این صورت بن بستی پیش خواهد آمد که من پاسخی برای آن ندارم. 
رئیس جمهوری آمریکا در سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل با اشاره به قیمت بالای نفت مدعی شد که کشورهای عضو اوپک دیگر کشورهای جهان را غارت می کنند.ترامپ پیشتر هم در توییتی نوشت:اوپک باید بداند بهای بنزین بالاست و آنها تلاشی برای کمک نمی‌کنند. آنها در زمانی قیمت‌ها را بالا می‌برند که ایالات متحده با کمترین هزینه از بسیاری از اعضای اوپک دفاع می‌کند. این باید یک جاده دو طرفه باشد. قیمت‌ها را همین حالا کاهش دهید!

گفتنی است؛سازمان کشورهای صادرکننده نفت با نام اختصاری اوپک (OPEC)، یک کارتل بین‌المللی نفتی است که متشکل از کشورهای الجزایر، ایران، عراق، کویت، لیبی، نیجریه، قطر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، اکوادور، آنگولا، ونزوئلا و کنگو است. ۱۲ سپتامبر ۱۹۶۰ کشورهای صادرکنندهٔ نفت با هدف محافظت از منافع خود اقدام به تأسیس سازمان واحدی موافقت کردند.اکنون اوپک با افزایش وحدت نظر اعضایش، توانسته‌است تأثیرات مثبتی در جهت جلوگیری از سقوط ناگهانی و نیز افزایش انفجاری قیمت نفت داشته باشد./

پایان پیام

[ad_2]

Source link