ترکیبات غذایی بی نظیر که شما را لاغر میکند
ترکیبات غذایی بی نظیر که شما را لاغر میکند

ترکیبات غذایی بی نظیر که شما را لاغر میکند تناسب اندام و سالم بودن بدن امری سخت میباشید اما با تلاش به نتیجه داخواه میرسیم…آیا در تلاش هستید وزن خود را برای داشتن اندامی زیبا کاهش دهید؟ آیا می دانستید ترکیب برخی غذاها با هم می تواند به شما در کاهش وزن بیشتر از رژیم […]


ترکیبات غذایی بی نظیر که شما را لاغر میکند

تناسب اندام و سالم بودن بدن امری سخت میباشید اما با تلاش به نتیجه داخواه میرسیم…آیا در تلاش هستید وزن خود را برای داشتن اندامی زیبا کاهش دهید؟ آیا می دانستید ترکیب برخی غذاها با هم می تواند به شما در کاهش وزن بیشتر از رژیم کمک کند ؟ در مساله کاهش وزن هیچ کس محدودیت هایی غذایی را دوست ندارد چون همه ما از غذا خوردن لذت می بریم

جو + کره بادام زمینی :

جو جز سالم ترین دانه های کره زمین است نه تنها فاقد گلوتن، بلکه منبع غنی از ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان ها هستند. جو حاوی فیبر محلول هستند که به کاهش کلسترول و قند خون کمک می کند، باکتری های شکمی سالم را بالا می برد و احساس سیری می دهد.

کره بادام زمینی اساسا به صورت پوره بادام زمینی درست می شود. حاوی حدود 25 درصد پروتئین است که آن را منبع پروتئین گیاهی عالی می سازد. علاوه بر این ، کربوهیدرات پایین و نیز منبع خوبی از چربی های سالم است و برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 و یا برای افرادی که رژیم غذایی کم کربوهیدرات دارند مناسب است.

اسفناج +سیب+زنجبیل :

اسفناج کربوهیدرات پایینی دارد اما حاوی فیبر نامحلول بالایی است این نوع فیبر برای گوارش مناسب است . حاوی کاراتنوئید بالا ، ویتامین ث کلسیم ، ویتامین ک ، اسید فولیک ، آهن و نیترات بالا است که فشار خون را تنظیم می کند .

سیب : سیب ها حاوی 85٪ آب، چگالی ،انرژی و کالری کمی دارند همه این خواص به کاهش وزن کمک می کنند. آنها غنی از فیبر هستند، که به کاهش وزن و اشتها کمک می کنند . علاوه بر این، سیب دارای ویژگی های متعددی است که با هم به کنترل قند خون، سلامت قلب، خطر سرطان و عملکرد مغز کمک می کند.

زنجبیل : زنجبیل دارای جینجرول ماده مغذی با خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی بسیار قوی است. زنجبیل سرعت تخلیه معده را افزایش می دهد، که می تواند برای افرادی که دارای اختلالات گوارشی و ناراحتی های معده مشابه هستند مفید باشد

آناناس + آب لیمو :

آناناس کالری کم و آب بالایی دارد به همین دلیل مورد مناسبی برای کاهش وزن است. علاوه بر این، آناناس غنی از فیبر است که باعث عبور غذا از طریق دستگاه گوارش به میزان طبیعی می شود و باعث ترشح مایع هضم و گوارش می شود تا غذا را حل کند.

لیمو :دارای انواع مواد مغذی ضروری است که به کاهش وزن و مصرف مواد غذایی کمک می کند. به این علت که حاوی اسید سیتریک است، آن را در سوختن چربی بدن سریع تر و موثر تر از سایر مواد غذایی کمک می کند . فلاونوئیدها در لیمو باعث تحریک سیستم گوارش و افزایش ترشح مایع گوارش می شوند.

تخم مرغ + آوکادو :

تخم مرغ پر از پروتئین های مهم است که بدن برای رشد به آن نیاز دارد آنها انرژی، ثبات را تامین و گرسنگی را رفع می کنند. آنها بهترین راه برای سلامتی بدون مصرف کالری زیاد هستند که راهی عالی برای کاهش وزن است.

آووکادوها دارای ارزش غذایی بالایی هستند و به کنترل وزن کمک می کند. آنها برای حفظ سطوح انرژی بالا و همچنین سلامتی مواد مغذی مهمی را عرضه می کنند. علاوه بر این، آنها حاوی موادی هستند که منبع سوخت طبیعی برای بدن هستند.

زیتون + گوجه فرنگی :

زیتون منبع سالم فیبر است که تقریبا 20٪ نیاز روزانه را تامین می کند. مصرف فیبر بالا عملکرد مناسب سیستم گوارشی را تضمین می کند و حرکت را در روده تحریک می کند. غذاهایی که دارای فیبر زیاد هستند احساس سیری ایجاد می کند، بنابراین گرلین (هورمون گرسنگی) آزاد نمی شود و به کاهش وزن کمک می کند.

گوجه فرنگی حاوی مقدار زیادی از لیکوپن، آنتی اکسیدان است که بسیار موثر در از بین بردن رادیکال های آزاد کننده سرطان در آسیب رساندن به سیستم های بدن است. علاوه بر این، حاوی فراوانی ویتامین آ و پتاسیم و همچنین آهن است. گوجه فرنگی های تازه نیز حاوی کربوهیدرات پایین (4٪) هستند و محتوای کربن حاوی قندهای ساده و فیبر های نامحلول است.

هندوانه + سرکه بالزامیک :

مزایای هندوانه:پیشگیری از اختلالات کلیوی، فشار خون بالا، سرطان، دیابت، بیماری های قلبی، سکته، انحطاط چشم و ناتوانی جنسی. هندوانه تنها حاوی 46 کالری در هر فنجان و 92٪ آب است به همین خاطر برای لاغری توصیه می شود جالب توجه است، هندوانه دارای ویتامین آ، ث و بسیاری از ترکیبات گیاهی سالم است.

محتوای آنتی اکسیدان بالا سرکه بالزامیک مزایای برای سلامتی دارد، از جمله کنترل دیابت، کنترل فشار خون، گردش خون و پیشگیری از سنگ کلیه است . علاوه بر این، تعادل اسید قلیایی بدن را بهبود می بخشد.

سرکه کمک می کند تا اشتها را کنترل کنید و سطح سدیم را افزایش دهید به همین دلیل باعث کاهش وزن می شود. همچنین با کاهش خطر ابتلا به چاقی به جلوگیری از سندرم متابولیک کمک می کند.

ماست + زیره :

یکی از نسخه های مشهور متخصصان طب سنتی ترکیب ماست و زیره است که به این روش باید اجرا شود :200 گرم ماست با یک قاشق غذاخوری زیره سیاه مخلوط و خورده شود.

موز+ اسفناج :

مزایای اصلی موز : کمک به کاهش وزن، درمان اختلالات روده و یبوست و درمان بیماری هایی نظیر اسهال خونی ،کم خونی، سل، آرتروز، نقرس، کلیه و اختلالات ادراری. علاوه بر این، موز حاوی هیچ چربی نیست و هر یک از آن حدود 90 کالری دارد. همچنین از پر خوری به دلیل تمام فیبرهایی که دارد جلوگیری می کنند و هورمون گرلین را آزاد می کنند.

اسفناج حاوی پروتئین است که به راحتی توسط آنزیم ها به اسیدهای آمینه تجزیه می شود. این پروتئین ها به رشد و تکامل عضلات کمک می کنند. آنها همچنین توانایی بدن را برای بهبود زخم افزایش می دهند و باعث تقویت کل متابولیسم می شوند و همه اعضای بدن را تشویق می کنند تا در سطح مطلوب عمل کنند.

سالمون + آوکادو :

ماهی سالمون برای کسانی که مایل به کاهش وزن هستند عالی است و به دلیل محتوای پروتئین بالا اشتها را کنترل می کنند. با توجه به این که پروتئین بالا و کالری کمی دارد، میزان متابولیسم را افزایش می دهد

و چربی های اشباع نشده آن باعث کاهش وزن سالم می شود.همانطور که قبلا ذکر شد، آووکادو به خوبی با سالمون عمل می کند و پر از مواد مغذی ضروری است که سطح انرژی را بالا و اشتها را کنترل می کند.

مرغ +فلفل :

غذاهایی که دارای پروتئین بالا هستند در کاهش وزن موثر هستند بسیاری از مطالعات نشان داده اند کنترل وزن در بسیاری افراد که اغلب سینه مرغ مصرف می کنند، مشاهده می شود. این به این دلیل است که مرغ کالری کم و پروتئین بالایی دارد ؛ فلفل غنی ​​از کپسایسین است – که به کنترل اشتها کمک می کند و باعث افزایش میزان کالری می شود. فلفل ها می توانندمقدار زیادی مواد مغذی بدن را تامین کنند.

عسل + لیمو :

آب لیمو ماده ای فعال به نام اسید سیتریک دارد که معمولا به عنوان یک عامل تمیز کننده مورد استفاده قرار می گیرد و خواص ضد باکتری و ضد عفونی کننده قوی دارد.عسل حاوی مقدار کمی از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری،

از جمله ریبوفلاوین، آهن، روی، ویتامین ب 6 و فیبر رژیمی است ، با وجود این که مقدار زیادی قند در این مواد سالم وجود دارد، مقدار کالری کمی دارد و چگالی هر دو مواد معدنی و ویتامین ها واقعا می تواند بدن را سیر کند.

آوکادو + گریپفروت:

نه تنها گریپ فروت خوشمزه است، بلکه آنها نیز یک میان وعده غذایی برای کاهش وزن هستند. آنها کالری کم و مواد مغذی بالا دارند. مطالعات مختلف نشان می دهد خوردن گریپ فروت به طور منظم باعث کاهش وزن خواهد شد.

این به خاطر یک آنزیم در بدن ما به نام پروتئین کیناز فعال شده است که توسط یک ترکیب ارگانیک در گریپ فروت به نام nootkatoneفعال می شود. متابولیسم را افزایش می دهد که پس از آن باعث کاهش وزن می شود.آووکادو و گریپ فروت با هم در سالاد عالی می شوند. گریپ فروت به جذب مواد مغذی در آوکادو کمک میکند.

چربی های سالم آووکادو در حقیقت به افزایش جذب لیکوپن در سیستم گوارش کمک می کنند و باعث می شود بدن برای استفاده از آن بیشتر در دسترس باشد، در نتیجه انرژی بیشتری را فراهم می کند. گریپ فروت و آووکادو جایگزین های بزرگ برای سیب زمینی سرخ کرده یا سالاد ماکارانی می باشد.

The post ترکیبات غذایی بی نظیر که شما را لاغر میکند appeared first on ایران ناز.