تشدید رقابت های تسلیحاتی بین روسیه و ایالات متحده با خروج آمریکا از INF / ترامپ سازمان های بین المللی را به گروگان گرفته است :: خبرگزاری خانه ملت
تشدید رقابت های تسلیحاتی بین روسیه و ایالات متحده با خروج آمریکا از INF / ترامپ سازمان های بین المللی را به گروگان گرفته است :: خبرگزاری خانه ملت

محمدجواد جمالی نوبندگانی درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن اشاره به خروج آمریکا از پیمان INF گفت :علت خروج آمریکا از پیمان های بین المللی در سیاست های کلی و حاکمیتی  آمریکا نهفته است. وی افزود:آمریکا اعلام می‌کند که ما وقتی در هر معاهده بین المللی و یا سازمان بین المللی می […]



محمدجواد جمالی نوبندگانی درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن اشاره به خروج آمریکا از پیمان INF گفت :علت خروج آمریکا از پیمان های بین المللی در سیاست های کلی و حاکمیتی  آمریکا نهفته است.

وی افزود:آمریکا اعلام می‌کند که ما وقتی در هر معاهده بین المللی و یا سازمان بین المللی می مانیم  و برای ما قابل احترام است که در جهت منافع آمریکا حرکت کند؛این جزو  دکترین آمریکایی‌ها است.

این نماینده مردم در مجلس دهم  با اشاره به اینکه آمریکا در مقابل پیمان های بین المللی روش های مختلفی را اعمال می کند،ادامه داد:آمریکا از بعضی پیمان های بین المللی خارج می شود و بعضی ها را رها می‌کند و حق عضویت ها آن ها را نمی دهد و روش‌های مختلفی را اعمال می‌کند،این موضوع دریکی دو سال گذشته بیشتر شده است.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با تاکید براین که  قطعاً خروج آمریکا از معاهده INF  به تشدید رقابت های تسلیحاتی بین روسیه و آمریکا منجر می شود،مطرح کرد:ترامپ می خواهد از این طریق فشاری هم به روسیه بیاورد،بیش از حد به مسائل نظامی می پردازد،چراکه با رقابت های نظامی در رشد اقتصادی و مسائل داخلی،روسیه دچار مشکل می شود؛همان مسائلی که باعث از هم پاشیدن شورروی سابق شد.

جمالی نوبندگانی تاکید کرد:شاید یکی از اهدافی که ترامپ دنبال می‌کند هم همین باشد که ازنظر نظامی،اقتصادی و هم جلوگیری از رشد؛ فشار بر روسیه بیاورد،بنابراین این دیگر رویه آمریکا شده است.

نماینده مردم فسا درمجلس با بیان اینکه خروج آمریکا از این پیمان باعث تشدید تنش ها بین آمریکا و روسیه می شود،افزود:از ترامپ بیشتر از این هم توقع داشتیم تا در این مسائل پیش تر برود.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به نقش کمرنگ سازمان های بین المللی در این مسئله ادامه داد: به دلیل اینکه  حق وتو آمریکا درسازمان های بین المللی دخیل است یا با خروج آمریکا حق عضویت آن ازبین می رود و دیگر آن را پرداخت نمی کند ،در واقع آمریکا این سازمان های بین المللی را به گروگان گرفته است و آن ها نمی تواند واکنش مناسبی را نشان دهند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد:کشورهای دیگر اگر از این معاهدات خارج شوند باید تبعات آن را بپردازند،ولی آمریکا به علت رفتار قلدرمآبانه خود،جامعه جهانی ‌نمی تواند به ترامپ چیزی بگوید؛ حرف انقلاب اسلامی هم همین است که اگر یک قطعنامه علیه یک کشور غیرهمسو صادر کنند همین سازمان های بین المللی برخورد می کنند؛اما با آمریکا نمی‌تواند برخوردی کند.

وی با اشاره به ماجرای کشته شدن خبرنگار سعودی در کنسولگری عربستان در ترکیه،گفت:موضوع بن سلمان و عربستان مطرح نیست،اگر کشور دیگری به جای عربستان بود رفتار دنیا با آن چگونه بود،سوال خبرنگار الجزیره هم همین بود که اگر ایران به جای عربستان در این موضوع بود،جامعه بین الملل چه می کرد.

عضوهیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  تصریح کرد:ببینید جامعه جهانی اوایل در موضوع مفقود شدن جمال خاشقجی سعی در لاپوشانی داشتند و الان هم به کارهای سطحی بسنده کرده اند.دائما هم روی عوامل اطلاعاتی عربستان تمرکز کرده اند و حرفی از بن سلمان یا حتی خود سلمان نمی آورند؛هرکاری هم می کنند اروپا می گوید تعلیق کردیم ؛مثلا در موضوع فروش تسلیحات از آلمان به عربستان ،آلمان مدعی شده که به علت مرگ خاشقجی آن را تعلیق کرده ایم.این تعلیق ها دو یا سه ماه طول می کشد و سپس فروش سلاح ادامه می یابد و تعلیق ها برداشته می شود.

به گزارش خانه ملت؛پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد برای حذف موشک‌های میان‌بُرد و کوتاه‌بُرد،در سال ۱۹۸۷ (میلادی) بین ایالات متحده آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی و پس از فروپاشی شوروی با روسیه امضا شد.

“گورباچف” آخرین رئیس جمهور اتحاد جماهیر شوروی با انتشار مقاله ای در روزنامه نیویورک تایمز به خروج آمریکا از پیمان منع موشک های هسته ای میان بُرد هشدار داده و عنوان داشت که این اقدام منجر به آغاز مسابقه تسلیحاتی جدید شده و خطر جنگ هسته ای را افزایش می دهد./



Source link