تشریح دستاورد‌های نشست آنکارا به روایت ظریف
تشریح دستاورد‌های نشست آنکارا به روایت ظریف

[ad_1] خبرگزاری تسنیم: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که به جمهوری آذربایجان سفر کرده است، پس از ورود به باکو در جمع خبرنگاران گفت: نشست آنکارا نشست بسیار خوبی بود. این نشست، فرصتی مناسب برای سه رئیس‌جمهور بود. علاوه بر ملاقات دو جانبه‌ای که جناب آقای روحانی با همتایان آذربایجانی و روسی خود […]

[ad_1]

خبرگزاری تسنیم: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که به جمهوری آذربایجان سفر کرده است، پس از ورود به باکو در جمع خبرنگاران گفت: نشست آنکارا نشست بسیار خوبی بود. این نشست، فرصتی مناسب برای سه رئیس‌جمهور بود. علاوه بر ملاقات دو جانبه‌ای که جناب آقای روحانی با همتایان آذربایجانی و روسی خود درباره مسائل دو جانبه و تحولات منطقه داشتند، یکبار دیگر در خصوص روند مذاکرات آستانه که باعث کاهش تشنج و تنش در سوریه و روند اجلاس سوچی و اقداماتی که بعد از آن انجام شد مخصوصا همکاری سه کشور برای کمک انسانی به سوریه و مردم سوریه بحث‌های خوبی بین سه رئیس‌جمهور مطرح شد. ممکن است اختلاف نظر‌هایی در خصوص سیاست‌هایی که دنبال می‌شود، وجود داشته باشد، اما هر سه کشور در این هدف که هر سه به دنبال یک راه حل صلح امیز هستند متفق‌القول هستند و بر تمامیت ارضی و استقلال و حاکمیت ملی سوریه تاکید دارند. از طرف دیگر سیاست‌هایی که به دنبال ایجاد اختلاف قومیت‌ها بین سوریه است مخصوصا توسط آمریکا، اقدامی مردود شناخته شد.

ظریف افزود: به باکو آمدیم برای شرکت در اجلاس وزیران خارجه جنبش عدم تعهد. جنبش عدم تعهد در فاصله اجلاس دو سران یک اجلاس وزیران خارجه داشت و این اجلاس فرصت خوبی است برای بررسی اخرین تحولات. ما در حال حاضر با یک بحران در فلسطین مواجه هستیم. اقدامات رژیم صهیونیستی مخصوصا علیه تظاهر کنندگان صلح آمیز در غزه که تا دیشب ۲۰ شهید داشته است و اقدام دولت ترامپ در زمینه قدس شریف بحث دیگری است که باید در این اجلاس دنبال شود. یکی از مهمترین موضوعاتی که برای ما در جنبش عدم تعهد مهم است، تاکید جنبش بر چند جانبه گرایی است، ما مواجه هستیم که دولت آمریکا با جدیت بیشتری سیاست یکجانبه گرایی را دنبال می‌کند. نکته دیگری که جنبش عدم تعهد همیشه دنبال کرده است بحث خلع هسته‌ای است. ما امروز می‌بینیم که دولت ترامپ مبالغ هنگفتی برای بازسازی سلاح‌های هسته‌ای اختصاص می‌دهد.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت که جنبش عدم تعهد فرصتی است برای ملاقات دوجانبه.

[ad_2]

Source link