تشکیل زنجیره تولید تا مصرف محصولات کشاورزی در ماکو
تشکیل زنجیره تولید تا مصرف محصولات کشاورزی در ماکو

[ad_1] مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: برای کاهش قیمت تمام‌شده، حذف واسطه‌ها و بهره‌مندی تولیدکنندگان از ارزش افزوده زنجیره کشاورزی در منطقه آزاد ماکو تشکیل شود که در زمینه مدل کشت و صنعت نیز مذاکراتی با کشورهای عمان، قطر و ترکیه انجام شده است. به گزارش اخبار آزاد مناطق، غلامرضا سلیمانی در نشست رفع […]

[ad_1]

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: برای کاهش قیمت تمام‌شده، حذف واسطه‌ها و بهره‌مندی تولیدکنندگان از ارزش افزوده زنجیره کشاورزی در منطقه آزاد ماکو تشکیل شود که در زمینه مدل کشت و صنعت نیز مذاکراتی با کشورهای عمان، قطر و ترکیه انجام شده است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، غلامرضا سلیمانی در نشست رفع مشکلات اراضی و رودخانه‌های مرزی با حضور معاون وزیر جهاد و رئیس سازمان امور اراضی کشور با اشاره به ضرورت پیشرفت کشاورزی منطقه افزود: در این زمینه با منطقه آزاد مرسین ترکیه که یکی از قطب‌های گلخانه‌ای است مذاکرات و توافقاتی برای احداث سردخانه و گلخانه در منطقه آزاد ماکو حاصل شده است.

وی به تصویب هوشمندسازی مزارع، تصویب مرکز لجستیک شهر بازرگان، و همچنین ایجاد مرکز ICT در شهر بازرگان اشاره کرد و اظهاد داشت: در دولت تدبیر و امید از طریق ارائه ارز مبادله ای برای تامین نهاده‌های ذرت، کنجاله و سویا و همچنین وضع تعرفه صفر درصد از صنعت مرغداری حمایت و این اقدام موجب پایداری تولید شده است.

سلیمانی با اشاره به ضرورت تشکیل کارگروه رفع تداخل در پایاب سد کرم‌آباد، خواستار برگزاری جلسات منظم و هفتگی شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: درخصوص مشکلات اراضی موقوفی در صورتی که تحویل زمین و شروع کشت در این اراضی از سوی سازمان انجام شود، این مشکلات مرتفع می‌شود.

نوشته تشکیل زنجیره تولید تا مصرف محصولات کشاورزی در ماکو اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.

[ad_2]

Source link