تصویب طرح الحاق منفصل بخش‌هایی از شهرستان خوی به منطقه آزاد ماکو
تصویب طرح الحاق منفصل بخش‌هایی از شهرستان خوی به منطقه آزاد ماکو

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از تصویب طرح الحاق منفصل بخش‌هایی از شهرستان خوی به منطقه آزاد ماکو خبر داد. به گزارش اخبار آزاد مناطق به نقل از مهر، سیدتقی کبیری از تصویب طرح الحاق منفصل بخش‌هایی از شهرستان خوی به منطقه آزاد ماکو خبر داد و گفت: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، ۸هزار […]


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از تصویب طرح الحاق منفصل بخش‌هایی از شهرستان خوی به منطقه آزاد ماکو خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق به نقل از مهر، سیدتقی کبیری از تصویب طرح الحاق منفصل بخش‌هایی از شهرستان خوی به منطقه آزاد ماکو خبر داد و گفت: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، ۸هزار هکتار از شهرستان خوی به منطقه آزاد ماکو الحاق می‌شود.

کبیری مرز رازی، جاده اتصال مرز به بخش‌های مهم مانند شهرک‌های صنعتی، ریل راه‌آهن، فرودگاه، سیکل ترکیبی خوی را از مهم‌ترین بخش‌های مناطق آزاد تجاری شهرستان خوی نام برد.

وی به تاریخچه مناطق آزاد پرداخت و افزود: در سال‌۸۳ لایحه ایجاد ۷منطقه آزاد تجاری که بعدها به ۸منطقه آزاد تبدیل شد و ۱۲منطقه ویژه اقتصادی برای مجلس ارائه شده بود که از استان آذربایجان غربی فقط منطقه سرو ارومیه جزو آن ۱۲منطقه ویژه اقتصادی بود که در سال‌۹۴ به تصویب نمی‌رسد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان و وجود آمادگی سازمان مسئول برای اجرای منطقه ویژه را ازجمله زیرساخت‌های لازم و مهم برای مناطق ویژه برشمرد و گفت: طی مذاکراتی که با مرکز پژوهش‌های مجلس، دبیرخانه شورایعالی مناطق  و کمیسیون اقتصادی و بخشی از دولت با استانداری صورت گرفت، موفق شدیم به عنوان نماینده ناظر در شورای برنامه‌ریزی استان، منطقه ویژه اقتصادی خوی را در شورای برنامه‌ریزی استان مصوب کنیم.

کبیری با اشاره به مزیت‌های مناطق آزاد خوی افزود: یک تعداد امتیازات حقیقی، فردی و شخصی و دیگر امتیازات و فواید برای مجموعه شهرستان و مناطق است؛ آن بخشی که مربوط به شخصی است، تولیدکنندگان و افراد حقیقی و حتی داخل که از بیمه‌ها و معافیت‌های ۲۰ساله برخوردار خواهند شد و حتی در آن مناطق  افراد در حد کارمند یا کارگر هم در فعالیت‌ها و هم در دریافتی‌ها از امتیازات مناطق برخوردار خواهند شد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد گفت: سرمایه‌گذار اعم از داخلی و خارجی اگر می‌خواهد از امتیازات برخوردار شود، فقط می‌تواند در داخل محدوده منطقه آزاد سرمایه‌گذاری کند که رونق شهرستان در راستای همین سرمایه‌گذاران خواهد بود.

کبیری از توسعه نیروگاه سیکل ترکیبی خوی خبر داد و افزود: نیروگاه سیکل ترکیبی خوی جزو اولین نیروگاه‌هایی است که امکانات اولیه برای توسعه را دارد و زیرساخت‌های اولیه آماده است که مجوز توسعه آن و نیروگاه حرارتی با تمرکز بر موضوع صادرات رسما اعلام و صادر شده و در حال حاضر توسط مشاور در حال بررسی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی ۸هزار هکتار از شهرستان خوی به منطقه آزاد تجاری ماکو می‌پیوندد، گفت: مرز رازی، جاده اتصال مرز به بخش‌های مهم مانند شهرک‌های صنعتی، نیروگاه سیکل ترکیبی، ریل راه‌آهن و فرودگاه خوی از مهم‌ترین بخش‌های منطقه جدید و آزاد تجاری شهرستان خوی محسوب می‌شود.

نوشته تصویب طرح الحاق منفصل بخش‌هایی از شهرستان خوی به منطقه آزاد ماکو اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.



Source link