تصویب لوایح مرتبط با FATF بر بازار ارز اثر مثبت می‌گذارد :: خبرگزاری خانه ملت
تصویب لوایح مرتبط با FATF بر بازار ارز اثر مثبت می‌گذارد :: خبرگزاری خانه ملت

علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت،  در خصوص تاثیر پذیرش لوایح مرتبط با FATF بر بازار ارز و ایجاد ثبات اقتصادی، اظهار داشت: تصویب FATF ضرورتی برای سیستم بانکی کشور و ساختار پولی ایران است که تصویب این موضوع بسیار اهمیت دارد. عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تصویب لوایح مرتبط با ضمن […]



علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت،  در خصوص تاثیر پذیرش لوایح مرتبط با FATF بر بازار ارز و ایجاد ثبات اقتصادی، اظهار داشت: تصویب FATF ضرورتی برای سیستم بانکی کشور و ساختار پولی ایران است که تصویب این موضوع بسیار اهمیت دارد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تصویب لوایح مرتبط با ضمن اینکه ما را به استانداردهای جهانی نزدیک می کند، از طرف دیگر عدم تصویب این لوایح، برای کشور ضررهای فراوانی به دنبال دارد.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی مترصد تصویب نشدن لوایح مرتبط با FATF توسط ایران هستند

وی افزود: بصورت مکرر و در جلسات متعددی، مسئولان ارشد نظام تاکید کرده‌اند که آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی مترصد تصویب نشدن این لوایح هستند تا به این بهانه فشار بیشتری را به کشور وارد کنند.

رحیمی ادامه داد: آنچه که نبض بازار نشان می دهد این است که تصویب لوایح مرتبط با FATF در تثبیت وضعیت بازار ارز و ایجاد آرامش اقتصادی در کشور تاثیر مثبتی دارد.

شروط کمیسیون امنیت ملی مجلس برای پذیرش لوایح مرتبط با FATF قابلیت اجرا دارند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر منتقدین نگاه به منافع ملی دارند، باید توجه داشته باشند که موافقان FATF نیز با نگاه به منافع ملی اظهار نظر می‌کنند و دولت نیز با همین نگاه، لایحه الحالق به این کنوانسیون‌ها را به مجلس ارائه کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کمیسیون امنیت 8 شرط را پیش بینی کرده که ترجیح قانون اساسی در موارد حساس در آن درج شده و همه این شروط نافذ و معتبر هستند، حق تحفظ‌‍‌ها نیز اجرا می‌شوند.

 همکاری ایران و FATF می‌تواند برجام را فعال کند 

وی افزود: اگر ایران لوایح مرتبط با FATF را بپذیرد می تواند برجام بدون آمریکا را نیز فعال کند، زیرا ارتباطات بانکی ایران و اروپا نیز فعال می شود.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بیان کرد: توافقنامه برجام با 1+5 امضا شده و اتحادیه اروپا و آمریکا در این توافقنامه هستند ولی در لوایح مرتبط با FATF مانند کنوانسیون CFT حداقل 188 کشور عضو هستند و به نوعی کل جامعه جهانی در فضای روابط بانکی، شفافیت و مبارزه با پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم حضور دارند./

پایان پیام



Source link