تصویب کلیات طرح تنظیم مقررات مالی وزارت آموزش و پرورش
تصویب کلیات طرح تنظیم مقررات مالی وزارت آموزش و پرورش

[ad_1] خبرگزاری فارس: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه (۵ اردیبهشت‌ماه ۹۷)‌در جریان بررسی گزارش رد طرح یک‌فوریتی تنظیم برخی مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با کلیات طرح مذکور موافقت کردند. بر اساس طرح تنظیم برخی مقررات مالی، اداری و پشتیبانی و در صورت تصویب جزئیات آن، شرکت‌های […]

[ad_1]

خبرگزاری فارس: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه (۵ اردیبهشت‌ماه ۹۷)‌در جریان بررسی گزارش رد طرح یک‌فوریتی تنظیم برخی مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با کلیات طرح مذکور موافقت کردند.

بر اساس طرح تنظیم برخی مقررات مالی، اداری و پشتیبانی و در صورت تصویب جزئیات آن، شرکت‌های دولتی، بانک‌های دولتی و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت موظف می‌شوند یک درصد از کلیه درآمد‌های حاصله خود را به خزانه واریز تا از محل ردیف خاصی که در بودجه لحاظ می‌شود، علاوه بر بودجه سنواتی در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار بگیرد تا در توسعه عدالت آموزشی، بهبود معیشت فرهنگیان، تأمین سرانه آموزشی و پرورشی و پرداخت مطالبات فرهنگیان هزینه شود.

گفتنی است این طرح با ۱۲۶ رأی موافق، ۶۸ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۶ نماینده حاضر در جلسه به تصویب وکلای ملت رسید.

علی لاریجانی رئیس مجلس پس از تصویب کلیات طرح ذکرشده اظهار داشت: این طرح برای بررسی بیشتر به کمیسیون آموزش می‌رود تا اشکالات آن مرتفع شود تا برای جامعه فرهنگیان یک امر پایدار و مستمر باشد.

وی افزود: لذا کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس این طرح را با دقت بررسی کند تا مورد تصویب قرار گیرد.

[ad_2]

Source link