تصویب ۴۰۰میلیارد ریال طرح اشتغال‌زا در منطقه آزاد ماکو
تصویب ۴۰۰میلیارد ریال طرح اشتغال‌زا در منطقه آزاد ماکو

[ad_1] معاون اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: ۴۰۰میلیارد ریال طرح اشتغال‌زا در قالب ۲۲طرح برای منطقه آزاد ماکو و شهرستان‌های شمال استان تصویب شد. به گزارش اخبار آزاد مناطق، رضا حسینی در حاشیه نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری آذربایجان غربی در منطقه آزاد ماکو بیان کرد: ۲طرح در حوزه جهاد کشاورزی، یک […]

[ad_1]

معاون اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: ۴۰۰میلیارد ریال طرح اشتغال‌زا در قالب ۲۲طرح برای منطقه آزاد ماکو و شهرستان‌های شمال استان تصویب شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، رضا حسینی در حاشیه نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری آذربایجان غربی در منطقه آزاد ماکو بیان کرد: ۲طرح در حوزه جهاد کشاورزی، یک طرح در حوزه ورزش و جوانان و ۱۹طرح در حوزه صنعت و معدن با مشارکت بانک‌ها اجرا می‌شود.

وی افزود: کارگروه رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری نیز برای شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و چالدران تشکیل و برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی این شهرستان‌ها تصمیم‌های خوبی گرفته شد.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: درخصوص اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری، اختیاراتی به سازمان منطقه آزاد ماکو تفویض شد تا بتوانند مسائل و مشکلات تولید و سرمایه‌گذاری را به نمایندگی از دولت مشکلات رفع شوند.

حسینی در ادامه با تاکید بر اینکه همه مدیران و مسئولان استان باید برای رونق و توسعه استان تلاش کنند، افزود: استفاده و جذب منابع ملی برای توسعه منطقه‌ای ازجمله مواردی است که باید پیگیری شود.

شایان ذکر است، کارگروه رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، معاون استاندار، مدیران کل، روسای بانک‌ها، فرمانداران شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و چالدران و تعدادی از تولیدکنندگان و صاحبان صنایع منطقه برگزار شد.

در بخش‌هایی از این جلسه، تولیدکنندگان مسائل و مشکلات خود را مطرح و تصمیم‌هایی درخصوص رفع موانع و مشکلات تولیدی منطقه اتخاد شد.

منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی‌الیه شمال غرب کشور واقع است.

مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال‌۱۳۹۵، حدود ۲۰۰هزار نفر است.

منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای ۱۴۰کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و ۱۳۰کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.

نوشته تصویب ۴۰۰میلیارد ریال طرح اشتغال‌زا در منطقه آزاد ماکو اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.

[ad_2]

Source link