تفحص مجلس از پول‌های خرج شده در استقلال و پرسپولیس
تفحص مجلس از پول‌های خرج شده در استقلال و پرسپولیس

خبرگزاری دانشجو: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست هفته جاری خود تقاضای تحقیق و تفحص از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را در دستور کار دارند. در این تقاضای تحقیق و تفحص، بررسی منابع و مصارف و نظام مدیریت در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در ۱۰ سال اخیر بررسی خواهد شد. متن کامل این تقاضای […]



خبرگزاری دانشجو: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست هفته جاری خود تقاضای تحقیق و تفحص از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را در دستور کار دارند.

در این تقاضای تحقیق و تفحص، بررسی منابع و مصارف و نظام مدیریت در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در ۱۰ سال اخیر بررسی خواهد شد.

متن کامل این تقاضای تحقیق و تفحص به شرح ذیل است:

عنوان تحقیق و تفحص:

منابع و مصارف و نظام مدیریت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در ۱۰ سال اخیر چگونه است؟

شرح: امروزه ورزش یکی از اموری است که گروه زیادی از جامعه به اشکال گوناگون با آن سر و کار دارند و کارکرد‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی در جامعه دارد. از همین رو اهمیت آن بر هیچ‌کس پوشیده نیست. در این میان ورزش فوتبال نیز جایگاه ویژه داشته و به عنوان یک پدیده اجتماعی مرز‌ها را در نوردیده و کمتر ورزشی به اندازه آن فراگیر می‌باشد.

فوتبال کشور نیز توانسته به مدد ظرفیت بی‌پایان استعداد‌ها به یک قطب قابل احترام در مجامع ورزشی جهان تبدیل شده است. از سال‌های دور دو تیم پرطرفدار تهران نقش پررنگ در اعتلای ورزش کشور به طور عام و فوتبال ملی به طور خاص داشته‌اند، اما متاسفانه عدم شفافیت کاری، مالی و اجرایی این دو باشگاه چالش‌های اساسی در ورزش و فوتبال کشور نیز به وجود آورده و رفتار‌های خلاف مقررات و تخلفات عدیده این دو باشگاه علاوه بر تبعات اجتماعی در جامعه و نظام اجرایی و مدیریتی سایر باشگاه‌ها را نیز تحت‌الشعاع خود قرار داده است.

از سوی دیگر جریمه‌های مختلف توسط مراجع نظارتی ملی و بین‌المللی نیز در شرایط فعلی اقتصاد و محدودیت‌های مالی کشور، هیچ توجیه ندارد».

سوال اصلی تحقیق و تفحص:

منابع و مصارف مالی و نظام مدیریت دو باشگاه پرطرفدار پایتخت در ۱۰ سال اخیر چگونه است؟

سوال فرعی تحقیق و تفحص:

۱- درآمد‌های دو باشگاه پایتخت در ۱۰ سال اخیر و محل آن‌ها چگونه است؟

۲- مصارف و هزینه دو باشگاه پایتخت در ۱۰ سال اخیر و محل آن‌ها چگونه است؟

۳- جریمه‌های ملی و بین‌المللی دو باشگاه و دلایل آن‌ها در ۱۰ سال اخیر چقدر بوده است؟

۴- ساز و کار نظارتی و راهبری دو باشگاه و آئین‌نامه‌های اداری و مالیاتی چگونه است؟

۵- تغییرات سازمانی و انتصابات ستادی دو تیم با چه ساز و کاری و براساس چه شاخصه‌هائی و با چه سوابقی صورت گرفته است؟



Source link