تفویض اختیار دولتمردان به مدیران استانی حل مشکلات را تسریع می‌بخشد :: خبرگزاری خانه ملت
تفویض اختیار دولتمردان به مدیران استانی حل مشکلات را تسریع می‌بخشد :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] اصغرسلیمی درگفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت، در خصوص افزایش اختیار استانداران، اظهار داشت: در کمیسیون شوراها کارگروه هایی تشکیل شد که یک کارگروه در خصوص بررسی فعالیت استانداران بود و با نام کارگروه تخصصی «اختیارات و وظایف استانداران» شروع به فعالیت کرد. عضو هیات رئیسه کمیسیون امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هدف […]

[ad_1]

اصغرسلیمی درگفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت، در خصوص افزایش اختیار استانداران، اظهار داشت: در کمیسیون شوراها کارگروه هایی تشکیل شد که یک کارگروه در خصوص بررسی فعالیت استانداران بود و با نام کارگروه تخصصی «اختیارات و وظایف استانداران» شروع به فعالیت کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هدف این بود که هرکدام از کارگروه‌ها قسمتی از امورات کشور را برای بازدید و بررسی مشکلات آن حوزه بر عهده گیرند.

بیشتر بخوانید:

تفویض اختیارات دولت به استانداران نهادینه می‌شود

وی با بیان اینکه کارگروه‌های تشکیل شده در کمیسیون باید در مناطق حضور پیدا کنند و مشکلات را از نزدیک ببینند، افزود: متاسفانه به دلیل اینکه مشاغل کاری نمایندگان زیاد است، این کارگروه‌ها نتوانسته‌اند به اهداف از پیش طراحی شده خود برسند.

افزایش اختیار استانداران جز اولویت نمایندگان است

سلیمی ادامه داد: به دلیل اینکه در فصل ارائه بودجه به مجلس هستیم با افزایش مشغله نمایندگان پیش‌بینی می‌شود که امکان تحقق این هدف گذاری‌ها وجود نداشته باشد و‌هر کدام از گروه‌ها نمی‌توانند به استان‌های مختلف سرکشی کنند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با شاره به موضوع افزایش اختیار استانداران، گفت: موضوع افزایش اختیار استانداران جز اولویت‌های نمایندگان است و این موضوع از سوی تعدادی از وکلای ملت پیگیری می‌شود.

تفویض اختیار دولتمردان به مدیران استانی حل مشکلات را تسریع می‌بخشد

سلیمی اظهار داشت: وزارتخانه ها می‌توانند بخشی از اختیارات خود را به مدیران استانی تفویض کنند، با وزیر راه و شهرسازی که قبل از رای اعتماد صحبت می‌کردیم یکی از اهدافش این بود که بسیاری از وظایف وزیر را به مدیران استانی محول کند تا تصمیم گیری‌های استانی به مرکز وابستگی کمتری داشته باشند.

وی افزود: باید برنامه ریزی انجام شود تا استانداران بتوانند قدرت مانور بیشتری در استان داشته باشد.

وزارتخانه‌ها اجازه فعالیت به استانداران را نمی‌دهند

سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه می‌بینیم که بسیاری از استانداران به شهرستان‌ها می روند ولی به دلیل کمبود اختیارات نمی‌توانند مشکلات را حل کنند و همین امر دست استانداران را بسته و وزارتخانه اجازه فعالیت مفید نمی‌دهد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: استانداران با توجه به حضور پررنگ در استان می‌توانند بهتر مشکلات را شناسایی و حل کنند که البته نیاز به اختیارات کافی دارد./

پایان پیام

[ad_2]

Source link