تفکیک معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری در سازمان‌های مناطق آزاد
تفکیک معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری در سازمان‌های مناطق آزاد

معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از تفکیک معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد به دو معاونت فرهنگی-‌اجتماعی و معاونت گردشگری و صنایع خلاق خبر داد. به گزارش اخبار آزاد مناطق، محمدرضا رستمی در حاشیه هفدهمین نشست مشترک معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های […]


معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از تفکیک معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد به دو معاونت فرهنگی-‌اجتماعی و معاونت گردشگری و صنایع خلاق خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، محمدرضا رستمی در حاشیه هفدهمین نشست مشترک معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سالن مرکز بین‌المللی رشد قشم، با اشاره به تاکید ریاست جمهوری بر توسعه گردشگری اظهار داشت: موضوع تفکیک این معاونت به دو معاونت مجزا باید در اولویت کار مناطق آزاد کشور قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه عملکرد معاونت اجتماعی، فرهنگی و گردشگری مناطق آزاد کشور با توجه به موضوعات متعدد و متنوعی که در سطح جامعه وجود دارد با عملکرد بخش گردشگری و صنایع خلاق برای توسعه این جوامع در تضاد است، افزود: اجرایی شدن طرح تفکیک این معاونت، موجب نقش‌آفرینی بهتر در حوزه اقتصادی خواهد شد.

رستمی بر فعالیت معاونت فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق برپایه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و کاهش اتکا به اقتصاد نفتی در مناطق تاکید کرد و گفت: تدوین برنامه راهبردی بِرند مناطق آزاد، یک راهکار علمی برای تبدیل اقدامات مناطق آزاد به محصولی آماده عرضه به بازار جهانی است.

وی با تاکید بر عملکرد موفقیت‌آمیز منطقه آزاد قشم در توانمندسازی جوامع محلی تصریح کرد: یکی از زیرساخت‌های توسعه گردشگری خارجی، پرورش تورگردان‌ها و گردشگرپذیرانی مسلط به زبان انگلیسی است که در کاشانه‌های مهمان قشم به خوبی به این موضوع توجه شده است.

به گفته معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: منطقه آزاد قشم در حوزه ژئوپارک و بومگردی پیشگام بوده و در بین مناطق هفتگانه کشور، در مسیر پیشرفت از سرعت عمل بالایی برخوردار است.

او همچنین از توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل زمینی، دریایی و هوایی قشم به عنوان تغییرات روبه رشد سه سال اخیر در این منطقه یاد کرد و اذعان داشت: جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی موجود در منطقه آزاد قشم با توجه و برنامه‌ریزی دقیق و اصولی در سال‌های اخیر به جاذبه‌هایی قابل عرضه و شاخص تبدیل شده است.

نوشته تفکیک معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری در سازمان‌های مناطق آزاد اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.



Source link