تلاش برای اقناع دولتمردان آمریکایی جهت بازگشت به برجام بی‌فایده است :: خبرگزاری خانه ملت
تلاش برای اقناع دولتمردان آمریکایی جهت بازگشت به برجام بی‌فایده است :: خبرگزاری خانه ملت

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با یادآوری مباحث پرامون مذاکره یا عدم مذاکره با آمریکا جهت اقناع دولتمردان آمریکایی و بازگشت به برجام، گفت: از یک سو باید منافع و معایب برجام بررسی شود و در مرحله بعد پیشنهاداتی چون مذاکره با مخالفان لغو برجام در آمریکا مورد توجه و ارزیابی قرار […]



ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با یادآوری مباحث پرامون مذاکره یا عدم مذاکره با آمریکا جهت اقناع دولتمردان آمریکایی و بازگشت به برجام، گفت: از یک سو باید منافع و معایب برجام بررسی شود و در مرحله بعد پیشنهاداتی چون مذاکره با مخالفان لغو برجام در آمریکا مورد توجه و ارزیابی قرار گیرد.

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه در ارزیابی منافع و معایب برجام، شاهد اتفاقات هستیم که کفه معایب این ترازو را سنگین‌تر می‌کند. ما در دو سال نخست بعد از تصویب برجام و پیش از روی کار آمدن ترامپ هم شاهد تغییر در سیاست‌های آمریکا نسبت به ایران نبودیم.

وی افزود: علاوه بر این در دوران بعد از برجام هیچ رونق اقتصادی در کشور ما حاصل نشد و منفعتی به موجب امضای توافق هسته ای به مردم نرسید، چراکه طرف‌های مقابل به وعده‌های خود عمل نکردند، بنابراین با وجود مذاکره با مخالفان لغو برجام نمی‌توان شاهد ایجاد تحول در حوزه اقتصاد و سیاست خارجی و داخلی ایران بود.

ابوترابی معتقد است: با وجود برگشت اوباما به دولت آمریکا هم نمی‌توانیم شاهد کسب منافع به موجب برجام باشیم. در این توافق تضمین‌های عملی برای تحقق وعده‌ها مورد توجه قرار نگرفته بود لذا با این شرایط و با وجود بی‌تعهدی آمریکا نمی‌توان به مذاکره مجدد یا رایزنی خوش بین بود.

                  بیشتر بخوانید:

 

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ایران به موجب برجام نتوانست پول‌های بلوکه شده در غرب را آزاد یا اقدامات عمرانی خاص انجام دهد، در این شرایط حتی شرکت‌هایی به ایران آمدند و با ما قرارداد بستند اما هیچ سود و منفعتی برای ما حاصل نشد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: رکود دولت جمهوری اسلامی ایران بعد از برجام هم کاهش پیدا نکرد بنابراین تلاش برای اقناع دولتمردان آمریکایی جهت پیوستن به توافق هسته‌ای با ایران بی‌فایده است زیرا در صورت حضور آمریکا و ماندن در برجام هم مزایایی شامل حال ملت ایران نخواهد شد./

پایان پیام



Source link