تلاش مجلس برای پاسخگو کردن نمایندگان و روسای جمهور
تلاش مجلس برای پاسخگو کردن نمایندگان و روسای جمهور

خبرگزاری تسنیم: اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از اهداف این کمیسیون پیگیری موضوع قانون جامع احزاب است، گفت: قانون جامع احزاب یک قانون قدیمی و نا‌کارآمد است و احزاب در کشورمان نمی‌توانند طبق این قانون پویا باشند. وی با اعلام اینکه در حال حاضر کارشناسان […]



خبرگزاری تسنیم: اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از اهداف این کمیسیون پیگیری موضوع قانون جامع احزاب است، گفت: قانون جامع احزاب یک قانون قدیمی و نا‌کارآمد است و احزاب در کشورمان نمی‌توانند طبق این قانون پویا باشند.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و تعدادی از اعضای کمیسیون شورا‌ها در غالب کمیته‌ای در حال بازبینی قانون احزاب هستند، ادامه داد:در تدوین این قانون، از قانون احزاب ۱۰ کشور اروپایی که در بحث احزاب و دمکراسی مطرح هستند الگوبرداری و کار تطبیقی صورت می‌گیرد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس تصریح کرد: امیدوار هستیم که در ۲ سال باقی مانده به پایان دوره دهم مجلس بتوانیم قانون جامع احزاب را به صحن مجلس بیاوریم و بتوانیم رای نمایندگان را هم کسب کنیم تا انشاءالله قانون کارآمد و پویایی داشته باشیم.

سخنگوی کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس افزود:امیدواریم با قانون جدید نیرو‌هایی که از حزبی انتخاب می‌شوند پاسخگو حزب و مردمی که به آن‌ها رای داده‌اند باشند و مثلا اگر نماینده مجلس و یا رئیس جمهوری از حزبی انتخاب می‌شود باید به حزب متبوعش پاسخگو باشد.

سلیمی اظهار داشت: سعی خواهد شد قانون جدید در مجلس به گونه‌ای تدوین شود که گردش نخبگان در درون حزب ایجاد شود.



Source link