توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی ارس ضروری است
توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی ارس ضروری است

[ad_1] مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: باتوجه به قرارگیری منطقه آزاد ارس در مسیر کریدورهای شمال-جنوب و شرق-غرب و پتانسیل کم‌نظیر برای همگرایی اقتصادی در سطح بین‌الملل، توسعه زیرساخت‌های جاده ای و ریلی ارس ضروری است. به گزارش اخبار آزاد مناطق، محسن نریمان در حاشیه برگزاری جلسه بررسی نیازهای ترانزیتی ارس افزود: ارس در […]

[ad_1]

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: باتوجه به قرارگیری منطقه آزاد ارس در مسیر کریدورهای شمال-جنوب و شرق-غرب و پتانسیل کم‌نظیر برای همگرایی اقتصادی در سطح بین‌الملل، توسعه زیرساخت‌های جاده ای و ریلی ارس ضروری است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، محسن نریمان در حاشیه برگزاری جلسه بررسی نیازهای ترانزیتی ارس افزود: ارس در موقعیت استراتژیک تعاملات بین‌المللی قرار دارد و تثبیت موقعیت ایران در مدیریت زنجیره تامین و عرضه منطقه‌ای و ملی با توسعه زیرساخت‌های ترانزیتی محقق می‌شود.

وی گفت: برای بهره‌مندی از موقعیت ویژه منطقه آزاد ارس و کمک به اقتصاد ملی، پنج برنامه مطالعه شده این سازمان به وزارت راه و شهرسازی اعلام شده و جلسه امروز برای بررسی و تصویب طرح‌ها تشکیل شد.

نریمان با استناد به موارد‌‍۲۴ و ۲۵ سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه اقتصادی در زمینه توسعه ریلی، افزود: ما برنامه و جذب سرمایه‌گذاری احداث خط‌آهن مسیر جلفا-‌اصلاندوز به طول ۲۰۴کیلومتر و هزینه ۶۰۰میلیون یورو و مشارکت در احداث خط‌آهن جلفا-چشمه‌ثریای ترکیه به طول ۱۴۰کیلومتر را طی مکاتبه‌ای با وزارت راه و شهرسازی مطرح کرده و در دستور کار قرار داده‌ایم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: باتوجه به اینکه ۱۰۰درصد فعالیت‌های حمل و نقل بین‌المللی و ۹۸درصد حمل و نقل داخلی این منطقه از مسیرهای جاده‌ای انجام می‌شود، تکمیل و احداث شریان و کمربندی عبور ترافیکی و ترانزیتی ارس برای تسهیل در روند ترافیکی ضروری است.

نریمان افزود: تاکنون اجرا و احداث چهار خطه جاده جلفا-مرند به طول ۳۴کیلومتر با ۳۵۰میلیارد ریال توسط ارس انجام شده و نیازمند حمایت وزارت راه و شهرسازی برای تکمیل کل مسیر می‌باشد.

وی گفت: یکی دیگر از برنامه‌های ما برای توسعه زیرساخت‌ها و تسهیل تردد، بهسازی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز و تونل‌های جاده مرزی محدوده جلفای منطقه آزاد ارس تا محدوده خداآفرین و ایمن‌سازی با تابلو و علائم راهنمایی و هشداردهنده است که در این جلسه نیز بررسی شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس افزود: در این جلسه طرح واگذاری زمین به مساحت ۱۰هکتار به عنوان هاب لجستیکی محدوده نوردوز این منطقه با ارمنستان و هماهنگی برای توسعه فضایی و بهبود دسترسی به پایانه مرزی نوردوز بررسی شد.

نریمان در ادامه گفت: در مکاتبه با وزارت راه و شهرسازی علاوه بر طرح این مسائل، بر ضرورت واریز تمامی درآمدهای حمل و نقل ترانزیتی پایانه‌های جلفا-‌نوردوز به حساب سازمان منطقه آزاد ارس برای شتاب‌بخشی به احداث زیرساخت‌های جاده‌ای و تجهیز پایانه‌های مرزی تاکید کرده‌ایم.

شایان ذکر است در جلسه بررسی نیازهای ترانزیتی ارس، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، نماینده مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی، فرمانداران مرند و جلفا نیز حضور داشتند.

بازدید از پایانه مرزی جلفا-‌نخجوان، جاده در حال احداث جلفا-‌مرند و روستاهای شهرستان مرند از دیگر برنامه‌های معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور بود.

نوشته توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی ارس ضروری است اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.

[ad_2]

Source link