توسعه گردشگری ترکیبی بین مناطق آزاد با استفاده از ظرفیت‌ فرودگاهی
توسعه گردشگری ترکیبی بین مناطق آزاد با استفاده از ظرفیت‌ فرودگاهی

[ad_1] به دنبال نشست مدیران فرودگاه های مناطق آزاد در نمایشگاه هوایی کیش، به استفاده از ظرفیت فرودگاه ماکو برای ایجاد تورهای ترکیبی بین مناطق آزاد و ترکیه تاکید شد. به گزارش اخبار آزاد مناطق، مدیر فرودگاه آبادان از پیگیری برای برقراری پرواز به مناطق آزاد خبر داد و گفت: پیگیر برقراری پرواز آبادان به […]

[ad_1]

به دنبال نشست مدیران فرودگاه های مناطق آزاد در نمایشگاه هوایی کیش، به استفاده از ظرفیت فرودگاه ماکو برای ایجاد تورهای ترکیبی بین مناطق آزاد و ترکیه تاکید شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، مدیر فرودگاه آبادان از پیگیری برای برقراری پرواز به مناطق آزاد خبر داد و گفت: پیگیر برقراری پرواز آبادان به منطقه آزاد ماکو هستیم تا به این طریق با همکاری مناطق آزاد اروند و ماکو امکان برقراری تورهای ترکیبی ایران و ترکیه برای ساکنان کشورهای حاشیه خلیج‌فارس ایجاد شود.

غلامرضا دهقانی‌زاده افزود: پرواز آبادان-‎‌کیش نیز از هفته آتی برقرار می‌شود و این امکان به وجود می‌آید که شهروندان عراقی بدون نیاز به ویزا به منطقه آزاد آبادان وارد شده و با پرواز به منطقه آزاد کیش سفر کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز گفت:‌ در سفر اخیر به ترکیه رایزنی برای برقراری پروازهای بین‌المللی از منطقه آزاد ماکو به کشور ترکیه صورت گرفته است و تا پایان سال جاری این پرواز برقرار می‌شود.

غلامرضا سلیمانی با اشاره به اینکه یک فروند هواپیمای چهار موتوره ۷۵نفره برای این کار اجاره شده است، افزود: این اقدام در راستای برقرار کردن پروازهای بین المللی ماکو-‌‌ترابزون، ماکو-مشهد، ماکو-‌تهران و ماکو-‌شهرهای دیگر است.

سلیمانی توسعه گردشگری ترکیبی بین مناطق آزاد را گامی در شکوفایی اقتصادی مناطق بر مبنای گردشگری خواند و افزود:‌ منطقه آزاد ماکو ظرفیت‌های گردشگری بکری دارد که می‌تواند بستر همکاری در این زمینه با مناطق آزاد و بخصوص کشور ترکیه باشد و با توجه به زیرساخت‌های مناسب و وجه اشتراکات تاریخی و فرهنگی می‌توان به ایجاد ظرفیت گردشگری ترکیبی بین ایران و ترکیه در این منطقه اقدام کرد.

وی انتقال بار از طریق ترانزیت هوایی از فرودگاه ماکو را نیز ممکن دانست و اظهار داشت: زمینه برای صادرات و واردات بار از طریق فرودگاه ماکو فراهم و آشیانه هواپیما نیز در فرودگاه ماکو احداث می‌شود.

گفتنی است؛ فرودگاه منطقه آزاد ماکو آبان‌ماه سال جاری توسط رئیس‌جمهور افتتاح و هم اکنون هر هفته سه پرواز تهران-‌ماکو و بالعکس در روزهای شنبه، دوشنبه، چهارشنبه برقرار است.

نوشته توسعه گردشگری ترکیبی بین مناطق آزاد با استفاده از ظرفیت‌ فرودگاهی اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.

[ad_2]

Source link